Son dönemlerde her otomobil markası bir MPV modeli üretebilmek için kolları sıvıyor. Genelde aynı segmentteki diğer bir modelin platformu üzerinde üretilen MPV'lerin birçoğu özgünlükten uzak. Dönem dönem isimleri bile segmentin diğer modeline benziyor. Bu tabii ki bir pazarlama stratejisi ve her marka da buna göre bir satış hedefi belirliyor. Özellikle aileler için üretilen Altea, Altea XL ve arazi versiyonu Freetrack, boyutlarıyla da bunu ispatlıyor. Standart Altea'ya göre 187 mm daha uzun olan XL'in genişliği de 13 cm artmış. Diğer taraftan aracın yüksekliğinde ve dingil mesafesinde bir değişiklik göze çarpmıyor. Altea'nın motor kaputundaki belirgin hatlar, far tasarımı, petek dokulu ön ızgara ve eğimli ön camın birleşiminden oluşan tasarım çizgisi aracın önden çok daha sportif görünmesini sağlıyor. Profilden bakıldığında son derece sade bir görünüme sahip olan Altea'nın arka tasarımında ise büyük stoplar ve çift çıkışlı egzoz dikkat çekiyor. Altea'nın kokpiti tipik Seat çizgilerini taşıyor. Kumanda düğmelerinin kullanımında önemli bir sıkıntı yok, direksiyon simidinin ve koltukların tasarımı da sürüş keyfine önemli katkılarda bulunuyor. Altea'da "Çevik Şasi" adı verilen bir sistem kullanılıyor. Bu sayede araç hem son derece dinamik hem de güvenli bir sürüş vaat ediyor. Bu sistem sayesinde gövde, süspansiyonlar, fren ve direksiyon son derece uyumlu bir şekilde hareket ediyor ve sürüş kalitesini en üst düzeye taşıyor. Altea'nın hıza duyarlı direksiyon sistemi son derece başarılı; tepkileri net ve gecikmesiz. Süspansiyonların ayarı da son derece hassas bir şekilde yapılmış. Hem darbe emme de hem de yol tutuşta başarılı olan süspansiyonlar beklenen konforu da sağlayabiliyor. Altea'nın zayıf yanları arasında elektrik ve elektronik aksamı yer alıyor. Buna ek olarak fren sistemi arızaları da sıklıkla rastlanan arızalar arasında başta geliyor.
Model tarihçesi
2004 Altea piyasaya sürüldü.
2005 Spor versiyonu FR piyasaya sürüldü.
2006 Altea XL tanıtıldı. Yağmur sensörü FR'ın standart donanımına eklendi.
2008 Altea Freetrack Türkiye'de satışa sunuldu.
ARTILAR VE EKSİLER
+ Geniş iç mekan
+ İyi ayarlanmış süspansiyon sistemi
+ Atik ve güvenli sürüş karakteristiği
+ Kaliteli koltuklar
+ Geniş motor yelpazesi
+ Zengin güvenlik donanımı
- Düşük bagaj hacmi
- Kısıtlı değişkenlik
- Kısıtlı görüş açısı
- Yüksek motor gürültüsü (TDI)
- Düşük kalite hissi
- Düşük ikinci el değeri
Zayıf Noktalar
• Frenlerin erken aşınması
• Far sistemi arızası
• Elektrik arızası
Tavsiye Edilen Motor Seçenekleri
1.6 lt, benzinli, 102 HP.
Klasik yapıdaki motorun bakım maliyetleri uygun. Ortalama yakıt tüketimi 7.7 lt/100 km.
1.4 lt, benzinli, TSI, 125 HP
Yeni nesil motoru bulursanız kaçırmayın. Ortalama yakıt tüketimi 6.6 lt/100 km.
1.9 lt, turbo dizel, 105 HP.
Uzun zamandır kullanılan VW motoru sorunsuzluğuyla biliniyor. Ortalama yakıt tüketimi 5.5 lt/100 km.
2.0 lt, benzinli, turbo, 200 HP.
Sadece Freetrack'teki motoru kullanmak çok zevkli. Ortalama yakıt tüketimi 9.4 lt/100 km.
Haberler
İkinci el karnesi: Seat Altea
MPV tarzındaki otomobiller sıkıcı tasarımlarıyla genellikle dinamizm ve albenili tavrı benimseyenleri çekmezken, Seat Altea bu sorunu fark edip, hem sportif görünümlü hem de aileleri taşıyabileceğini kanıtlıyor.
- 26 Ekim 2009
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.