1970'li yıllardan günümüze, orta sınıfta yalnızca liftback karoserli modellerle yer alan Saab, bu sınıftaki ilk sedanı olan 9-3'ü 2002 yılında piyasaya sürdü. BMW 3 Serisi, Audi A4, Mercedes C Serisi ve Volvo S60'a rakip olarak üretilen otomobilde birçok benzinli ve dizel motor seçeneği yer alıyor. Saab 9-3'ün benzinli motorlarının temel çalışma prensibi aynı. Farklı turbo basınçlarıyla, farklı güç üretiyor.
Rüzgar direnç katsayısı 0.28 cW olan 9-3, son dönemin gözde tasarım anlayışı coupe görünümlü sedan tarzına uygun. Dış tasarımında klasik İsveç sadeliği göze çarpıyor. Almanların himayesinde geçen bir sınıfa farklı bir yönden bakmaya çalışan İsveçli marka, sunduğu konfor, kalite ve güvenlik donanımlarıyla rakiplerinden çok da aşağıda olmasa da rakiplerine oranla sunduğu makul fiyatlarla farklılığı arayanlara hitap ediyor.
Kalitenin oldukça yüksek olduğu iç mekanda Saab'ın geleneksel çizgilerinin yanısıra 1990'lı yılların BMW'lerinden esinlenilmiş gibi görünen yenilikçi detaylar da var. Sürücüye dönük olan kokpitin üzerindeki küçük bilgi ekranı yolcular için tasarlanmış. Gece sürüşlerinde konsantrasyon için hız göstergesi dışındaki tüm aydınlatmaları iptal eden Night Panel, kazalarda diz yaralanmalarına karşı olarak orta konsola yerleştirilmiş kontak anahtarı, sıkıştırılmış rakamlarla sürücüyü aşırı hıza karşı psikolojik olarak dizginlemeyi hedefleyen ve çoğu zaman da başaran hız göstergesi, korunan tipik Saab özellikleri olarak dikkat çekiyor. El freni kolu tasarımı, kullanılmadığında gizlenecek şekilde zekice tasarlanmış. Kullanımla ilgili en ilginç detaylardan biri far kapama düğmesi. İskandinavya'daki kurallar gereği gece-gündüz fark etmezsizin yanan farlar istenilirse bu düğmeyle söndürülebiliyor. Aracın 425 litrelik bagajı, asimetrik olarak katlanabilen arka koltukları yatırarak genişletilebiliyor.
2002 yılından önce üretilmiş olan 9-3'lerin motorlarında sıklıkla rastlanan sorun turbo sisteminin arızalanması olarak kaydediliyor. Ayrıca debriyaj, direksiyon kutusu arızası ve fren balatalarının erken aşınması 2002 yılından önce üretilen 9-3'lerin zayıf yanları arasında değerlendiriliyor. GM Türkiye bünyesinde ithal edilen Saab'ın en büyük kozu olarak piyasada bulunan 9-3, geniş bir alıcı kitlesine hitap etmese de marka ruhunu bilen ve Saab'ı tanıyan bir alıcı grubunun ilgisini çekiyor.
Model Bilgileri
2002 İkinci nesil 9-3 piyasaya sürüldü.
2003 Cabrio versiyonu piyasaya sürüldü.
2004 Yeni motorlar eklendi: 1.8i (122HP), 1.8T (150 HP), 1.9 TiD (120/150 HP).
2005 Station versiyonu piyasaya sürüldü.
2007 Makyajlandı.
Değerlendirme
+ Zengin standart donanım
+ Konforlu koltuklar
+ Güvenli sürüş karakteristiği
+ Yüksek yük kapasitesi
+ İyi üstü açık sürüş konforu (cabrio)
+ Zengin güvenlik donanımı
+ Güçlü turbo motorlar
- Dar arka bölüm
- Geniş dönme çapı
- Yüksek yakıt tüketimi
- Yetersiz arka görüş
Zayıf Noktalar
• Motor ve şanzıman yağı azalması
• Turbo sistemi arızası
• Debriyaj sistemi arızası
Tavsiye Edilebilir Motor Seçenekleri
1.8 lt, benzinli, 150 HP. Yakıt tüketimi 10.5 lt/100 km'lik yakıt tüketimi rakiplerine yakın değerlerde.
1.9 lt, dizel, 150 HP. Keyifli kullanımı ekonomiyle birleştiriyor. Yakıt tüketimi ortalama 8lt/100 km
Haberler
İkinci el karnesi: Saab 9-3
GM markaları arasında ruh ve tarz açısından ayrılan Saab’ın, İsveç sadeliğinde konfor ve dinamizmi birleştirdiği modeli 9-3, çok büyük satış rakamlarına ulaşmasa da farklı olmayı isteyenlere hitap ediyor
- 18 Şubat 2010
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.