Porsche'nin ilk kez 1996'da piyasaya çıkardığı iki kişilik roadster'i Boxster, 2004 yılında yenilendi. İkinci nesil Boxster, 2005'de Türkiye'ye geldi. Boxster'da göstergeler ve kumandalar özellikle sürücünün etrafını saracak şekilde tasarlanmış. Şıklık ve zarafet benzersiz konfor ile birleştirilmiş. Koltuk tasarımları çok iyi yan desteğin yanı sıra pek çok farklı ayarlama seçeneği de sunuyor. Özellikle ikinci nesil Boxster'da koltukların ileri/geri hareket mesafesi arttırılarak kabin alanı büyük ölçüde iyileştirilmiş. Ayrıca yarış tipi pedallar ön duvar paneline daha yakın konumlandırılmış. Böylece uzun boylu sürücülerin otomobile binişi kolaylaşıyor. Kullanılan malzemelerin karışımı da yenilenerek yeni bir görsel ve dokunsal özellikler kombinasyonu yaratılmış. Porsche Stabilite Yönetimi (PSM) sistemine sahip Boxster'da, elektronik sürücü yardımı zorlu sürüş koşullarında ek kontrol sağlıyor. Otomobil hareket halindeyken PSM bir dizi sensör kullanarak yönü, hızı, savrulma oranını (dikey eksen çevresinde dönme hızı) ve yanal hızlanmayı gözlemliyor. Bu bilgiler doğrultusunda sistem gerçek hareket yönünü hesaplayabiliyor. Otomobil önden ya da arkadan kaymaya başladığı anda PSM devreye girerek bazı tekerleklerin frenlerini devreye sokup otomobili tekrar düz çizgiye sokuyor. Sürüş güvenliğini ve yol tutuşu arttıran PSM'nin standart olduğu Boxster'larda ilk kez kafa baş yastıkları da kullanılmıştı. İkinci nesil Boxster'larda opsiyonel olarak aktif süspansiyon sistemi de yer alıyor. Bu sistem spor kullanımlarda devreye alındığında direksiyon ve amortisörler sertleşerek yol tutuşu arttırıyor.
Yapılan testlerde Boxster'in zayıf yanları arasında debriyaj balatası aşınması, şanzıman arızası ve rulman arızaları yer alıyor. İkinci el Boxster almadan önce mutlaka lastiklerin ve frenlerin kontrolden geçirilmesi gerekiyor.
Boxster'in motor seçenekleri arasında 6 silindirli güçlü motorlar yer alıyor. 204 HP güç üreten 2.5 lt'lik motor ortalama 11.5 lt/100 km benzin tüketiyor. Bu motorun yerine 1999 yılında 220 HP güç üreten 2.7 lt'ik motor kullanılmaya başlandı. Bu motorun gücü 2002 yılında 228 HP'ye yükseltildi. Boxster'in performansından memnun olmayanlar için Boxster S iyi bir seçenek olabilir.
Model Bilgileri
1996 Boxster 204 HP güç üreten 2.5 lt'lik benzinli motorla piyasaya sürüldü.
1999 Motorlarda güç arttırımı yapıldı: 2.5 lt'lik motor 2.7 lt'ye (220 HP) geliştirildi. Boxster S, 252 HP güç üreten 3.2 lt'lik motorla piyasaya sürüldü.
2000 Tavan geliştirildi. PSM ve ESP opsiyonel donanıma eklendi.
2002 Makyajlandı. Arka rezistans standart donanıma eklendi. Baz motor 228 HP'ye yükseltildi. Boxster S'in motoru 260 HP'ye yükseltildi.
2004 İkinci nesil Boxster piyasaya sürüldü. 2.7 lt'lik motor 240 HP'ye yükseltildi. Boxster S'in 3.2 lt'lik motoru 280 HP'ye yükseltildi.
2006 Baz motor 245 HP'ye yükseltildi. Boxster S'in motoru 295 HP'ye yükseltildi.
Değerlendirme
+ Kolay açılabilen tente
+ Çok iyi sürüş performansı
+ Yüksek sürüş güvenliği
+ Hassas direksiyon
+ Güçlü frenler
+ Yeterli bagaj hacmi
+ İyi işçilik kalitesi (2004'den sonrakiler)
- Yetersiz küçük eşya gözleri
- İnce koltuklar
- Düşük malzeme kalitesi (2004'den öncekiler)
- Rakiplerine göre pahalı
Zayıf Noktalar
• İz takip çubuğu arızası
• Debriyaj balatası aşınması
• Şanzıman ve motor yağı azalması
Tavsiye Edilen Motor Seçenekleri
2.5 lt, Boxer, 204 HP Baz motor bir Porsche'den beklenen her şeyi veriyor. Ortalama yakıt tüketimi 11.5 lt/100 km.
2.7 lt, Boxer, 220/228 HP. Güçlendirilen motor daha verimliydi. Ortalama yakıt tüketimi ortalama 12.0 lt/100 km.
3.2 lt, Boxer, 280 HP. 911'i unutturabilen bir ünite. Ortalama yakıt tüketimi 13.0 lt/100 km.