otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi - Porsche 911
Dünyanın en ünlü spor otomobili olan Porsche 911’e (Carrera) sahip olmak ikinci elde de kolay değilken, zor arıza çıkaran yapısı ve günlük kullanıma uygunluğu vazgeçilemeyecek bir seçenek olmasını sağlıyor.
İkinci el karnesi - Porsche 911

Profesör Ferdinand Porsche, 1900 yılında ilk eskizlerini çizdiği sıralarda dünyanın en iyi spor otomobillerinden birinin temelini attığının farkında mıydı bilemiyoruz ancak yetişkin insanların oyuncağı diyebileceğimiz Porsche 911'in sıfırını alamayanlar için ikinci elde de oldukça iyi versiyonlar mevcut. İkinci el piyasasında 911 haricinde, 20 yaşını aşmış 928, 944 veya 968 gibi modellere, uygun fiyatlarla rastlamak mümkün. Ancak ikinci el bir 911'i ucuza alma hayaliniz kısa sürecektir. Pahalı olmasının en büyük nedeni onun kalitesinden ve az arıza yapmasından kaynaklanıyor. Yaşlı modellerin bile hala iyi bir durumda olduğu bunun en büyük kanıtı. Satın almak isteyenler özellikle şunu kabul etmeliler: 911'iniz arıza yaparsa bunun maliyeti çok yüksek olur. Yani cebinize güveniyorsanız 911'i edinin.

Konforundan ödün vermeyen 911'in iç mekan genişliği yeterli seviyede. Yakıt tüketimi sınıfındaki rakiplerine göre daha düşük. 911'in, özellikle direksiyon hissi hayran bırakıyor. Tabi gaz tepkisi de cabası. Pedala ne kadar dokunsanız o kadar gidiyor, direksiyonu ne kadar çevirirseniz o kadar dönüyor. Ne artısı var ne eksisi.

Eğer bütçenizi zorlarsanız turbo versiyonları da bulmak mümkün. 400 HP seviyesindeki son nesil 911 Turbo modelleri 4 tekerlekten çekiş sistemine sahipken, gücünü 4 tekerleğe aktaran Carrera versiyonları da kaygan zeminlerde efsane sporcunun keyif katsayısını arttırıyor. 911 Carrera haricinde 911 Carrera S modelleri standart versiyonlardan biraz daha güçlüler. Az sayıda ithal edilen Targa modellerin cam tavanları 911 Cabrio'yu aşırı gösterişli bulanların idmanına yetişiyor.

Model Bilgileri

1963 İlk nesil 911 tanıtıldı

1997 996 serili 911, 300 HP güç üreten 3.4 lt'lik motorla tanıtıldı.

1998 Carrera 4 ve Carrera Cabrio tanıtıldı.

2000 420 HP güç üreten 911 Turbo motor eklendi.

2001 Modifiye edildi. 3.6 lt'lik (320 HP) motor eklendi. Yeni Targa piyasaya sürüldü.

2003 GT3'e 381 HP'lik motor eklendi.

2004 997 serili 911, 3.6 lt'lik (325 HP) ve 3.8 lt'lik (355 HP) motorlarla piyasaya sürüldü.

2005 Yeni Carrera 4 ve 4s ayrıca Carrera Cabrio piyasaya sürüldü.

2006 Yeni Targa 4 ve 4S, Turbo, GT3 ve GT3 RS piyasaya sürüldü.

2007 Yeni Turbo Cabrio ve GT2 piyasaya sürüldü.

Değerlendirme

+ Atik sürüş özellikleri

+ Hassas direksiyon

+ Maksimum hız

+ Sportif derin oturma pozisyonu

+ İyi konfor

+ Performanslı motorlar

+ Çok iyi çekiş gücü

+ Çok iyi fren sistemi

+ Yeterli iç mekan genişliği

- Düşük bagaj hacmi

- Lastiklerde çabuk aşınma

- Yüksek bakım maliyeti

Zayıf Noktalar

Lastiklerin çabuk aşınması

Far sistemi arızası

Motor yağı azalması

Tavsiye Edilen Motor Seçenekleri

3.6 lt, benzinli, 300/320/325 HP

Standart haldeki motor bile oldukça yeterli. Ortalama yakıt tüketimi 11.0 lt/100 km.

3.6 lt, benzinli, çift turbo, 420/480 HP

4 tekerlekten çekişin etkisiyle yeryüzündeki en iyilerden biri. Ortalama yakıt tüketimi 13.0 lt/100 km.

3.8 lt, benzinli, 355 HP (Carrera S).

Ufak bir farkla daha vahşi bir 911 için. Ortalama yakıt tüketimi 11.2 lt/100 km.

Türkiye satış adetleri

YIL ADET

2004 16

2005 28

2006 72

2007 54

2008 49

2009* 18

* Mayıs ayına kadar

·

·

·

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.