Peugeot 406, piyasaya sürüldüğü ilk yıllarda (1995) kendi sınıfında büyük ilgi uyandırmış ve bu doğrultuda gerek Avrupa gerek Türkiye pazarında iyi sayılabilecek satış rakamlarına ulaşmıştı. Özellikle 2001 yılı sonrası satış grafiklerinde 406'nın markanın diğer modelleri gibi üst seviyelerde yer aldığını görmek mümkün. Peugeot'nun Türkiye pazarındaki "Saygın Aslan" imajı ikinci elde de kendini gösteriyor. 406'nın ikinci elde yıllık değer kaybının kendi sınıfında yer alan otomobillere az olması bir avantajdı. 1995-2000 yılları arasında piyasaya sürülen 406'ların 2001 yılı ve sonrası üretilen 406'lara göre daha sık arıza yaptıkları istatistik verilerde görülüyor. İkinci elde seçimini 406'dan yana kullanacak olan alıcıların 2001 ve üstü modelleri tercih etmeleri tavsiye ediliyor. 2001 ve üstü 406'ların süspansiyon sistemleri daha öncekilere oranla çok daha iyi konfor sağlıyor. Zorlu viraj ve bozuk zeminlerde sürücü ve yolcusuna gerekli konforu sağlıyor. İç mekana bakıldığında koltuk döşemeleri tozlanma ve kirlenmeye karşı dirençli malzemeden yapılmış olmasına rağmen koltuklar oldukça yumuşak kalıyor. Tüm bu olumsuz özellikler 407 ile sonlandırılmış. 407, selefine oranla büyük ön hava girişleri ve çekik farlarıyla avını yakalamak üzere ağzına açan bir aslanı andırıyor. 307 modeliyle başlayan geniş yapılı ön cam trendine 407'de de rastlıyoruz. Arka kısım öne göre daha ağırbaşlı. Bagaj kapağında spoyler görevi gören hafif bombe dikkat çekerken, büyük stop grubu tasarımla uyumlu. Uzunluğu 4763 mm olan 407'nin 406'dan 80 mm daha uzun olduğunu görüyoruz.
Model Bilgileri
1995 406 sedan piyasaya sürüldü.
1996 1.6 lt'lik (89 HP) ve 2.0 lt'lik turbo (147 HP) motor eklendi
1997 Station versiyonu piyasaya sürüldü. 3.0 lt'lik V6 (191 HP) motor eklendi.
1998 2.1 TD yerine 2.0 lt'lik HDi (109 HP) motor eklendi.
1999 Makyajlandı. Koltuklar geliştirildi.
2000 3.0 lt'lik V6 (207 HP) ve 2.2 HDi (133 HP) motor eklendi.
2004 406'nın üretimine son verildi. 407 sedan ve station piyasaya sürüldü.
2005 407 Coupe piyasaya sürüldü.
2006 Sedan ve station versiyonları hafif makyajlandı. 2.2 HDi Biturbo (170 HP) ve 2.7 V6 HDi (204 HP) motor eklendi.
Değerlendirme
+ Geniş iç mekan
+ Yüksek pasif güvenlik donanımı (407)
+ Zengin donanım
+ Başarılı sürüş konforu (406)
+ Tatmin edici yönetilebilirlik
+ Performanslı motorlar
+ Geniş dizel motor seçeneği
- Duyarsız direksiyon sistemi
- Değişken işçilik kalitesi
- Yumuşak koltuklar (406)
- Geniş dönüş açısı (407)
- Küçük bagaj hacmi (407)
- Pratik olmayan kullanım
Zayıf Noktalar
• Fren sisteminde aşınma
• Direksiyon boşluğu
• Şanzıman ve motor yağının azalması
Tavsiye Edilebilir Motor Seçenekleri
2.0 lt, dizel 136 HP (407). 7.5 lt/100 km'lik yakıt tüketimiyle oldukça tutumlu.
2.0 lt benzinli 140 HP (407) 8.1lt/100 km'lik tüketimle benzinliden vazgeçmeyenler için.

Etiketler:
Diğer Haberler
HABERLER
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.