
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Avrupa’da ilk kez 1998 yılında yollara çıkan Peugeot 206, Türkiye’ye 1999 yılından beri ithal ediliyor.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

206 dış tasarımına bakıldığında sinyalleri içinde barındıran çekik farlar, motor kaputundaki ince çizgiler, otomobile agresif görünüm katıyor.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Otomobilin arka tasarımı ise önü kadar iddialı değil ve daha sade çizgiler taşıyor.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

İç mekanda ön konsolunun plastik kalitesi orta seviyede olduğu görülüyor.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Orta konsolun en üstüne radyo-teyp bilgi ekranı yerleştirilirken, havalandırma ızgaraları hemen onun altına konumlandırılmış.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Daha alta ise sırası ile radyo-teyp ve havalandırma kumandaları yerleştirilmiş.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Ergonomi açısından başarılı olan iç mekanda kullanımı zor olan tek unsur el freninin yanına yerleştirilen ön cam kumandaları oluyor.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

206 ile önde rahat bir yolculuk imkanı sunuyorsa da arkada durum pek iç açıcı değil. Arkada diz mesafesi oldukça kısıtlı.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Otomobilin 240 litrelik bagaj hacmi, koltukların yatırılmasıyla 1130 lt’ye kadar artırılabiliyor.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Konfor kriterleri açısından bakıldığında 206 vasatın üzerinde bir performans sunmuyor.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Bunun en önemli nedeniyse Peugeot mühendislerinin 206’nın yol tutuşunu artırmak için konfordan ödün vererek kullandıkları sert süspansiyon sistemi.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Sert süspansiyon sistemi yoldaki bozuklukları filtre edemeyip gürültüyü iç mekana yansıtıyor.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Ancak 206’nın sert süspansiyonları asıl hünerini hızlı dönülen virajlarda gösteriyor.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Limitleri aşıldığında önden kayma eğilimi gösteren 206, genel olarak başarılı bir yol tutuşa sahip.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Yüksek hızlarda güven veren sert direksiyon, özellikle park manevralarında ağır kalıyor ve sürücüsünü yoruyor.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Direksiyon simidinin kalınlığı ise ideal. Birçok manuel kol yardımıyla ayarlanan koltukların kullanımıysa pek pratik değil.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Bu yüzden de ideal sürüş pozisyonunu bulmak kolay olmuyor. İç mekanda özellikle cam açma kapama düğmelerinin kullanımı alışkanlık gerektiriyor.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

206’nın ön görüş problemi yok. Fakat yan aynalar biraz küçük ve arka görüşe olumsuz etki ediyor.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

206’nın önde hava kanallı, arkada ise diskten oluşan fren sistemi özellikle ıslak zeminlerde ABS’nin eksikliğini hissettiriyor.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Model Bilgileri
1998 206 iki ve dört kapılı olarak piyasaya sürüldü.
2001 68 HP güç üreten 1.4 litrelik HDi dizel motor eklendi. 2003 Makyajlandı. Süspansiyon sistemi yenilendi.
2004 109 HP güç üreten 1.6 litrelik HDi dizel motor eklendi. 2006 207 piyasaya sürüldü.
2007 206 SW ve 206 CC’nin üretimine son verildi.
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Artılar
+ Önde geniş oturma alanı
+ Atik sürüş özelliği
+ Hassas direksiyon
+ Geniş motor yelpazesi
+ Tasarruflu dizel motorlar
+ Kolay kullanım
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Eksiler
- Dar arka bölüm
- Sert süspansiyon sistemi
- Küçük bagaj hacmi
- Düşük çekiş gücü (düşük hacimli benzinli motorlarda)
- Yüksek yakıt tüketimi
- Kısıtlı görüş açısı
- Düşük malzeme kalitesi
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Zayıf Noktalar
• Elektronik arızası
• Far sistemi arızası
• Şanzıman arızası
İkinci el karnesi: Peugeot 206

Tavsiye Edilebilir Motor Seçenekleri
1.6 lt, benzinli, 109 HP. Yakıt tüketimi 100 km’de ortalama 8 litre.
1.6 lt, dizel, 109 HP, Yakıt tüketimi 100 km’de ortalama 6 litre.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.