Yaklaşık 10 yıl kadar önce, ailelerin en fazla inceledikleri otomobiller konumuna gelen kompakt sınıf MPV'ler arasına, 1999 yılında dahil olan Zafira, üretim bantlarıyla tanışmasının ardından, mali kriz içindeki Opel'in zararını azalttı. Astra platformu üzerine geliştirilen Zafira'nın donanım seçenekleri arasında Essentia, Enjoy ve Cosmo bulunuyor. Active Select isimli otomatik şanzıman sadece dizel motorlu versiyonda yer alıyor. Çarpışma testlerinde beş yıldızla ödüllendirilen Zafira, sağlam bir karoser yapısına sahip. Zafira'nın iç mekanı bazı değişikliklerle Astra'dan transfer edilmiş. Malzeme kalitesi sınıf standartlarını karşılarken, işçilik ise yeterli seviyede. Vites kolunun orta konsolla bütünleşik ve yüksek tasarlanmış olması kullanım rahatlığı sağlıyor. Uçak levyesi formundaki el freni koluysa Renault Megane modelinden tanıdık. El freninin altındaki çakmak, kullanım açısında sorunlu. Müzik sistemini direksiyon üzerinden kontrol eden butonlar rakiplerine örnek olacak kadar kullanışlı. Opel tasarımcıları, Zafi ra projesinde risk almamışlar ve Astra'nın bir çok özelliğini bu modele taşımışlar. Köşeli far grubu ön bölümde dikkat çeken, Zafira'nın motor kaputunun üzerindeki hatlar kaslı bir görünüm oluşturuyor. Ayrıca tavan bölmeleri sebebiyle bu bölümün orta kısmı da yükseltilmiş bir yapıya sahip. Yan bölümdeyse otomobilin metalik renkli tavan rayları göze çarpıyor. Arkadaki köşeli stop grubunun çevresi ve bagaj kapağını boydan boya geçen metalik renkli bant ilgi çekici. MPV'lerde sıkça rastlanan yana yatma problemini Zafi ra'nın sert süspansiyonları dizginliyor. Fakat bu konforun azaldığı anlamına da geliyor. Yoldan gelen kısa darbeler iç mekanda fazlasıyla hissediliyor. Bunun yanı sıra otomobilin viraj stabilitesi daha iyi olabilirdi.Zafira zorlandığında önden kayma eğilimi gösteriyor. Zafira'nın en zayıf yönlerinin merkezi kilit sistemi, elektrikli camları ve kontak anahtarının olduğu söylenebilir.
ARTILAR
* Geniş iç mekan
* Fonksiyonel 7 koltuk
* Sürüş konforu
* Sağlam karoser
* Güvenli sürüş özellikleri
* Güçlü frenler
EKSİLER
* Ön görüş açıları
* Kokpitte ergonomi eksikliği
* Sert vites geçişleri
* 1.6 lt benzinli motorda düşük çekiş gücü
TİPİK SORUNLAR
* Ön aks sisteminde aşınma
* Egzoz sisteminde paslanma
* Elektrik arızaları
TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ
1.6 lt, 4 silindirli, benzinli, 115 HP En küçük benzinli motoru 7.5 lt/100 km'lik yakıt tüketimi sağlıyor.
1.8 lt, 4 silindirli, benzinli, 140 HP Performansıyla ön plana çıkarken ortalama yakıt tüketimi 7.6 lt/100 km.
1.9 lt, 4 silindirli, turbo dizel 120 HP ve 150 HP Ekonomileriyle öne çıkan dizellerin ortalama tüketimleri 6.1-6.2 lt/100 km
MODEL TARİHÇESİ
1999 Zafira 100 HP ve 115 HP'lik motorlarla piyasaya sürüldü. 4 kademeli otomatik şanzıman ve 2.0 litrelik (82 HP) dizel seçeneği eklendi.
2000 ESP opisyonel donanıma eklendi.
2001 Yan havayastıkları standart donanıma eklendi. 200 HP'lik OPC versiyonu piyasaya sürüldü.
2002 Yeni 125 HP güç üreten 2.2 lt'lik DTI motor eklendi.
2003 Hafif makyajlandı.
2005 İkinci nesil Zafira piyasaya sürüldü.
2006 240 HP'lik yeni OPC piyasaya sürüldü.
2008 İkinci nesil Zafira makyajlandı.
Haberler
İkinci el karnesi: Opel Zafira
Kompakt sınıf MPV’lerin yükselişe geçtiği bir dönemde fonksiyonel 7 koltuğuyla farklı yükleme kombinasyonları sunan Zafira, geniş bir aile otomobili arayanlar için, iyi bir alternatif olmayı sürdürüyor.
- 11 Haziran 2010
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.