Opel ailesinde, güvenli sürüş, geniş iç mekan ve prestij denilince akla ilk gelen otomobillerden biri olan Vectra, zaman içerisinde yaşadığı kalite sorunlarına rağmen hala ikinci elin popüler modellerinden biri olmayı sürdürüyor. Orta sınıftaki Volkswagen Passat ve Ford Mondeo gibi rakiplerle mücadele etmeye devam eden Vectra, ağırlıklı olarak sedan karoser ile Türkiye'de satıldı. Az sayıda 5 kapılı hatchback ve çok az sayıda station Vectra modellerine ikinci el pazarında rastlanırken, arka koltuklarda üst sınıf konfor sağlanan Signum modeliyle niş bir otomobil arayanların tercih edebileceği bir seçenek daha sunulmuştu. Son nesil Vectra üzerinden geliştirilen Signum, küresel olarak başarılı satış adetlerine ulaşamadığı ve nispeten fiyatının pahalı olmasından ötürü günümüzde de pek fazla bilinmiyor. Ancak özellikle prestij arayan ailelerin göz ardı etmemesi gereken bir fonksiyonelliğe sahip. Vectra ilk olarak 90'ların başında Türkiye'de satışa sunulmuş ve kısa zamanda yerli olup, en prestijli yerli üretim haline gelmişti. Özellikle 2.0 lt 115 HP'lik motorlar hala popülerler. 150, sonrasında da 136 HP olan GT versiyonlarındaysa conta yakma problemi sıkça rastlanan bir durum. Buna rağmen üretim kalitesiyle adeta ödül avcısı olan ilk Vectra, yerini aerodinamik aynalı ikinci nesline bıraktığında elektronik problemler de baş göstermişti. Özellikle yol bilgisayarının ekranı sürekli bozulurken, şarj dinamosu gibi parçalarda da arızaya rastlanıyordu. Orijinal olmayan yedek parçalarına sık rastlanılan Vectra'nın bu açıdan ikinci elde tercih edilirken iyi bir kontrolden geçmesi ve orijinal parça kullanımının yoğun olduğu örneklerinin tercih edilmesi gerekir. İkinci nesilde ilk defa kullanılan dizel motor ekonomik ancak performans açısından vasattı. Bu yüzden üçüncü neslin 1.9 dizelini tercih etmek daha doğru olacaktır. Fiat ile beraber geliştirilen bu dizeller, uzun ömürlüler ve bakımları aksatılmadığı takdirde sorunsuz çalışırlar. Üçüncü nesil Vectra, bir önceki neslin elektronik problemlerinden ötürü tüketicileri küstürse de, özellikle alım fiyatlarıyla tercih edilebilir. 1.6 lt'lik motor tam bir klasik. Üstelik vergi avantajını da sürdürüyor. Öte yandan bu kasa için 2.0 lt'lik motorlar özellikle uzun yolda çok daha verimli. Vectra'nın 2.2 lt ve üstü versiyonlarına da rastlasak da bu araçların yüksek vergisinden dolayı popülerliği yok.
ARTILAR
Geniş iç mekan
Geniş bagaj
Dayanıklı karoser
Rahat oturma pozisyonu
Güvenli yol tutuş
Güçlü frenler
Tasarruflu 4 silindirli motorlar
Zengin güvenlik donanımı
Geniş model yelpazesi
Yüksek güvenilirlik
EKSİLER
Pratik olmayan kokpit
Kısıtlı süspansiyon
Kısıtlı koltuk konforu
Hantal direksiyon sistemi
TİPİK SORUNLAR
İz takip çubuğu arızası
Amortisör arızası
5 kademeli otomatik şanzıman arızası
TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ
1.6 lt, benzinli, 100 HP Vergi avantajlı model hala en popüler seçenek. Ortalama yakıt tüketimi 7.2 lt/100 km.
1.8 lt, benzinli, 125 HP Otomatik şanzımanı sunan en küçük motor hacmine 2001 model yılında rastlanıyor. Ortalama yakıt tüketimi 7.6 lt/100 km.
1.9 lt, turbo dizel, 120/150 HP Son nesillerinde otomatik şanzımanı da sunan motor iki farklı güç seviyesine sahipti. Ortalama yakıt tüketimi 5.7 lt/100 km.
2.0 lt, benzinli, 136 HP İkinci neslin yıldız motoru farklı donanımlara ve otomatik şanzımana da sahipti. Ortalama yakıt tüketimi 8.5 lt/100 km.
MODEL TARİHÇESİ
1988 Vectra A, Ascona'nın yerini aldı.
1991 Yerli üretime geçildi.
1993 Makyajlandı. Vectra GT tanıtıldı.
1995 Vectra B tanıtıldı. 1.6 lt'lik baz motor.
2000 Makyajlandı. Dizel motor tanıtıldı.
2002 Vectra C tanıtıldı.
2003 Signum ve Vectra Caravan tanıtıldı.
2004 1.9 lt'lik yeni CDTi tanıtıldı.
2005 Makyajlandı. Farlar artık daha keskin.
2006 280 HP'lik OPC tanıtıldı.
2009 Yerini Insignia'ya bıraktı.
Haberler
İkinci el karnesi: Opel Vectra/Signum
Orta sınıfında yerini Insignia’ya devreden Vectra, Türkiye’deki yüksek imajını ikinci eldeki popülerliği ile sürdürürken, Opel markasının da ülkemizde hak ettiği değere ulaşması için başarılı işlere imza attı.
- 6 Ağustos 2010
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.