ASX Concept ismiyle 2001 yılında düzenlenen Detroit Otomobil Fuarı'nda görücüye çıkan, aynı yıl Japonya'da Airtrek adıyla tanıtılan Outlander, Amerikan tüketicisinin istekleri doğrultusunda şekillendirildi ve aynı yıl Avrupa'da satışa sunuldu. Otomobilin Avrupa'ya gelişi ise 2003 yılını buldu. Turbo versiyonu da 2004 yılında aileye katıldı. Subaru'nun Forester ile yakaladığı ivmeyi Outlander ile yakalamak isteyen Mitsubishi, Türkiye'nin vergi sistemine uygun olmayan versiyonlara sahipti. İlk başta sadece 2.0 lt'lik benzinli manuel versiyon ithal edilirken, ardından otomatik şanzımanlı versiyonun 2.4 lt hacmine sahipti. 2.0 lt'lik turbo motor ise adeta GTI'lara kafa tutan performans verileri ve fiyatıyla keşfedilmeyi bekliyordu. Ancak dizel motor eksikliği ve çok fazla göz önünde olmaması Outlander'ın Türkiye'de popüler olmasına yol açtı. Outlander'ın ağır arazi koşullarına tam olarak uygun olduğu söylenemez. Daha çok sportifl iğin ön planda tutulduğu arazi aracı özelliklerine sahip station tipi otomobil de denilebilir. Birinci nesil Outlander için çok fazla olumlu özelliklerden bahsetmek mümkün görünmüyor. Özellikle sert süspansiyon sistemi rahatsız ediyor. Boyutlarına göre bagaj hacmi küçük kalıyor. Yüksek hızlardaki viraj karakteristiği de çok iyi sayılmaz. Güvenlik donanımında ESP'nin yer almaması bu sınıf bir otomobil için puan kaybı demek. 2007 yılında tanıtılan ve 2008'in başında Türkiye pazarına sunulan yeni Outlander'ın ise henüz ikinci el piyasası oluşmadı. Yeni jenerasyon arazi aracı özelliklerine daha fazla sahipken, güvenlik donanımı, sürüş özellikleri ve süspansiyon sistemiyle ilk nesle göre çok daha iyi.
Model tarihçesi
2001: Airtrek adıyla Japonya'da pazara sunuldu.
2003: Outlander adıyla Avrupa'da iki adet benzinli motorla (2.0 lt 136 HP, 2.4 lt 160 HP) ithal edildi.
2004: 202 HP güç üreten 2.0 lt'lik turbo benzinli motor seçeneği eklendi.
2005: Outlander II Tokyo Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı.
2007: Avrupa'da ikinci jenerasyon VW'den alınan 2.0 TDI motorla tanıtıldı.
2008: Outlander II 2.0 DID motorla Türkiye'de ithal edilmeye başlandı.
Artılar ve eksiler
+ Geniş iç mekan
+ Yükleme kapasitesi
+ İyi işçilik kalitesi
+ Zengin konfor donanımı
+ Kolay yönlendirilebilirlik
- ESP mevcut değil (Outlander I)
- Düşük yükleme alanı (Outlander I)
- Sert süspansiyon sistemi
- Düşük malzeme kalitesi
- Kötü viraj karakteristiği
Tipik sorunlar
• Süspansiyon sistemi arızası
• Motor ve şanzımanda yağ azalması
• Far sisteminde arıza
Tavsiye edilen motor seçenekleri
2.0 lt, 4 silindirli, benzinli, 136 HP Vergi avantajına sahip motor vasat özellikli. Ortalama yakıt tüketimi 9.5 lt/100 km.
2.0 lt, 4 silindirli, turbo benzinli, 202 HP GTI'lara bile kafa tutuyor. Ortalama yakıt tüketimi 10.0 lt/100 km.
2.4 lt, 4 silindirli, benzinli, 160 HP Otomatik şanzıman sadece bu versiyonda mevcut. Ortalama yakıt tüketimi 10.1 lt/100 km.