otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi-Mitsubishi Lancer
Kırmızı elmas armalı Japon üreticinin en köklü modellerinden olan ve ralli versiyonları sayesinde yaşamını sürdüren Lancer, makul fiyatlara pek çok noktası gibi makul bir otomobil arayanları tavlamaya devam ediyor
İkinci el karnesi-Mitsubishi Lancer

Mitsubishi'nin en köklü modellerinden olan Lancer, 70'li yıllarda dünyanın pek çok ülkesinde satılırken, Türkiye'ye 80'lerin ortalarında giriş yapmıştı. Özellikle 1990 yılında 3 kapılı hatchback ve 4 kapılı sedan karoserleri sayesinde yüksek satış rakamlarını yakalayan Lancer, sonrasında 2004 model yılına kadar Türkiye topraklarına ithal edilmedi. Yeni yüzyıl ile beraber model serisini güçlendirme çalışmalarına başlayan Mitsubishi, 2000 yılında sekizinci jenerasyon Lancer'ı tanıttı. Türkiye'ye sadece sedan karoseriyle ithal edilen Lancer'ın, station ve liftback versiyonları da üretiliyordu. 1.6 lt'lik motorun yaygın olarak ithal edildiği bu jenerasyon, 5 ileri manuel veya 4 kademeli otomatik şanzıman seçeneklerine sahipti. Az sayıda ithal edilen 1.3 lt'lik motorlara sahip olan versiyonlarsa makul fiyatlardan satılıyordu. Bir dönem de CVT şanzımanlı olarak da ithal edilmişti. Günümüzde 1.3 lt'lik Lancer bulmak oldukça zor. Çünkü hem az sayıda ithal edildi hem de kullananlar araçlarından memnunlar. 1.6 lt'lik modellerse özellikle modifiye meraklılarının hedefindedir.

Çünkü Subaru Impreza'dan farklı olarak makul bir fiyata ralli görünümü kazandırılmış bir otomobile sahip olabilirsiniz. Japon otomobillerinin karakteristik özelliklerine sahip olan Lancer, sert plastiğin kullanıldığı bir kokpite sahip. Ancak çok sayıdaki eşya gözü, basit, anlaşılır kumandalar ve okunaklı göstergeler uzun yıllar boyunca sorunsuz çalışabilir.

Bütün bu versiyonlar haricinde sürekli 4 tekerlekten çekişli, turbo beslemeli Evo serisi de "evrimine" devam etmekte. Mitsubishi'nin Türkiye distribütörü Temsa, Evo 6'dan itibaren düzenli olarak bu ralli modellerini tüketicilerle buluşturdu. Evo Serisi'nin motorsporlarında elde ettiği başarılar olmasaydı, Lancer'in akıbeti Carisma gibi olabilirdi. İki yıl boyunca üretilmeyen Lancer, 2007 yılında tamamen yenilendi. Yenilenen Lancer, Avrupa'da Carisma ve Galant'ın yerini aldı. Savaş uçaklarını andıran yeni görünümüyle dikkatleri kısa zamanda üzerine toplayan Köpekbalığı lakaplı dokuzuncu nesil Lancer, devirli motoru ve zengin donanımıyla dikkat çekiyor.

Model Bilgileri

1973 İlk Lancer tanıtıldı.
1977 Avrupa'da ilk kez piyasaya sürüldü.
1990 Sedan ve hatchback karoserliler Türkiye'ye ithal edildi.
1996 Altıncı nesil Lancer tanıtıldı.
1998 Lancer'in station versiyonu üretildi.
2000 Yedinci nesli tanıtıldı.
2003 Fuar sonrasında Türkiye'ye ithalatı başladı.
2007 Lancer tamamen yenilendi. Dizel motor seçeneği eklendi.

Değerlendirme

+ Geniş iç mekan
+ Güvenli sürüş özellikleri
+ İyi konfor donanımı
+ Hassas direksiyon
+ Etkili fren sistemi
+ Kaliteli koltuklar
- Düşük bagaj hacmi
- Dar bagaj ağzı
- Sert süspansiyon
- Hantal otomatik şanzıman
- ESP'nin olmaması (2007'den öncekiler)

Zayıf Noktalar

• Fren sistemi arızası
• Far sistemi arızası
• Elektrik sistemi arızası

Tavsiye Edilen Motor Seçenekleri

1.3 lt, benzinli, 82 HP
Ekonomik motor üstten tek eksantriğe sahip. Ortalama yakıt tüketimi 6.5 lt/100 km.
1.6 lt, benzinli, 98 HP
En yaygın ithal edilen motor karakteristik bir Japon. Ortalama yakıt tüketimi 7.0 lt/100 km.
2.0 lt, turbo benzinli, 280 HP
Piyasadaki en iyi fiyat-performansı sunan otomobil. Ortalama yakıt tüketimi 11.0 lt/100 km.

Türkiye satış adetleri

YIL ADET (Evo Serisi)
2004 1.914 (+30)
2005 1.378 (+28)
2006 957 (+28)
2007 382 (+22)
2008 994 (+21)
2009* 565 (+12)
*Haziran ayına kadar

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.