otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi: MINI
İkinci elde çok sayıda MINI bulunabilirken, sportif sürüş özellikleriyle dikkat çeken bu aracın özellikle karoserine ve bakım aralıklarını iyi kontrol etmeniz gerekiyor.
İkinci el karnesi: MINI

MINI'nin adı aslında MAXI olmalıymış. BMW, önden çekişli cingözlü MINI'yi İngilizler'den satın alıp yeniledikten sonra çok aşama kaydetti. Tamamen yenilenen ve Avrupa'da çok satan MINI 60'lı yılların Kaplumbağa sevdasını hatırlatıyor. En az kadınlar kadar erkekler tarafından da çok ilgi görüyor. Küresel anlamda çok satması onun çok iyi veya çok ucuz bir otomobil olduğu anlamına gelmiyor. MINI, BMW'nin adeta darphanesi durumunda. Fiyatı yüksek olmasına rağmen çok talep görüyor. MINI'nin hedef kitlesi kendi sınıfında yer alan diğer markalardan farklı. Rakiplerine oranla yüksek fiyatı ve farklı tüketici profili MINI'yi kendi sınıfında yer alan markalardan ayırıyor.


MINI'nin ikinci eldeki değer kaybı oldukça yüksek. Bu nedenle ikinci el MINI modellerinin fiyatları daha düşük durumda. Bu durum alıcıya büyük bir avantaj sağlıyor. Gerek yüksek yakıt tüketimi gerek bakım maliyetleri yüksek olmasına rağmen MINI Cabrio'da seyahat etmek ayrıcalıklı bir keyif. MINI'nin tekerlekleri köşelere yakın konumlandırılmış. Böylece iç mekan daha da genişlemiş. Şirin bir yüze sahip olan MINI'nin iç mekanında da geçmişten esintiler var. Kokpitin ortasında büyük bir hız göstergesi ve direksiyon simidinin hemen arkasında da devir göstergesi bulunuyor. MINI'nin süspansiyon sistemi sert olarak ayarlanmış. Arka bölümde neredeyse hiç yer yok. Bagaj hacmi çok düşük kalıyor. Direksiyonu sistemi başarılı. Kısacası BMW'den çok bir İtalyan otomobili gibi.
Model tarihçesi


2001: One (90 HP) ve Cooper (115 HP) versiyonları piyasaya sürüldü.
2002: 163 HP'lik kompresör motorlu Cooper S piyasaya sürüldü.
2003: 75 HP güç üreten 1.4 lt'lik turbo dizel motorlu MINI One D versiyonu ve John Cooper Works firmasının Cooper (126 HP) ve Cooper S (200 HP) için modifiye kiti piyasaya sürüldü.
2004: MINI Cabrio pazara sunuldu. Tüm versiyonlar makyajlandı ve Cooper S (170 HP) ve Cooper S Works'ün (210 HP) güçleri arttırıldı.
2005: 88 HP'lik MINI One D piyasaya sürüldü.
2006: İkinci jenerasyon Cooper (120 HP) ve Cooper S (175 HP) piyasaya sürüldü.
2007: 95 HP'lik MINI One D, 110 HP'lik Cooper D ve Clubman piyasaya sürüldü.

Değerlendirme


+ Atak kullanım
+ Manevra kabiliyeti
+ Etkili kalorifer sistemi
+ Güçlü frenler
+ Zengin donanım
+ Yol tutuş
- İşçilik kalitesi
- İç mekan genişliği ve bagaj hacmi
- Sesli ve hantal direksiyon
- Yüksek yakıt tüketimi
- Sert süspansiyon
- Karmaşık kumanda paneli

Zayıf Noktalar


• Rotil kolu arızası
• Tıkırtı sesleri
• Radyatör suyu azalması
Tavsiye Edilen Motor Seçenekleri


1.4 lt, benzinli 90 HP (One). Ortalama yakıt tüketimi 5.3 lt/100 km
1.6 lt, benzinli, 115 HP. Ortalama yakıt tüketimi 7.7 lt/100 km
1.6 lt, benzinli, 120 HP. Ortalama yakıt tüketimi 5.4 lt/100 km
1.6 lt, kompresörlü, benzinli, 163/170 HP. Ortalama yakıt tüketimi 11.5 lt/100 km.
1.6 lt, turbo, benzinli, 175 HP. Ortalama yakıt tüketimi 6.2 lt/100 km.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.