Mercedes-Benz'in 50 yılı aşkın süredir, amiral gemisi olarak görevini başarıyla sürdüren S Serisi, hem dünyada hem de Türkiye'de her kesimden insanın sahip olmayı düşlediği bir model. Bütçesiniz elverdiği sürece size uygun bir S Serisi bulabilirsiniz. Türkiye'ye yetkili distribütörün ithal ettiği modellerde zengin donanım özellikleri dikkat çekerken, bir dönem gümrük birliği sayesinde Avrupa'dan ithal edilen örneklerde detaylara dikkat etmelisiniz. Çeşitli sebeplerden ötürü, motor ve şasi numaralarını iyi kontrol etmenizi öneririz. Sonradan ithal edilmiş modellerin fiyatları distribütörün ithal ettiklerinden daha düşük seviyede kalırken, özellikler 1991'den itibaren yollara çıkan W 140 kasalarda, yaşlarından dolayı ağır masrafl ara yol açabilirler. 20 yaş civarında bir S Serisi alma niyetiniz varsa, çalışmayan parçaları kontrol edin. Çok fazla çalışmayan elektronik parça varsa, bu model yerinde daha az donanımlı diğer örneklere yönelin. Çünkü daha sonra aracınızı satarken bu sizin için sorun yaratabilir. Ortalama 20.000 TL seviyesindeki bu nesildeki S Serisi versiyonlar en ağır ve hantal özellikleri gösteriyorlar. Büyük çoğunluğu benzinli olan S Serisi'nde LPG uygulaması çok yaygın. Bu yüzden bu sistemlerin araca etkilerini de iyi kontrol ettirmelisiniz. Fantastik özellikler sunmasına rağmen V12 motora sahip S 600 modellerini kelepir fiyatlara bulabilirsiniz ancak vergileri, yakıt tüketimi, lastikler, servis, onarım ve bakımları önceden hesaplamanızı tavsiye ederiz. Durum böyle olunca daha düşük motor hacimlerine sahip modeller daha kolay el değiştiriyor. Bakımları iyi yapılmış bir dizellerin ise keyfinden yenmiyor. Kalite konusunda her türlü övgüyü hak eden S Serisi, elektronik sistemlerin arttırıldığı W 220 kasanın ilk üretilen örneklerinde kumanda, telefon, radyo, TV ve navigasyon sistemlerinde yoğun problemler yaşandı. CDI motorlarda da enjektör sorunlarına rastlandı. Bu hatalar zaman içerisinde düzeltilirken, önceki sahibinden bu belgeleri sormanız sizin yararınıza olacaktır.
Artılar
* Geniş iç mekan
* Geniş bagaj hacmi
* Çok konforlu koltuklar
* Çok iyi süspansiyon konforu
* Sessiz iç mekan
* Güvenlik donanımları
* Modern ve güçlü motorlar
* Dayanıklı yürüyen aksam
* Çok geniş model çeşitleri
* Sağlam ve dayanıklı bir işçilik
Eksiler
* Çok yüksek bakım giderleri
* Kusurlu elektronik sistemler
* Kısmen pratik olmayan kullanım
* Karoser tasarımı iyi değil
* Benzinlilerde yüksek tüketim
Tipik sorunlar
* Arıza yapabilen elektronik sistemleri
* Havalı süspansiyonlarda arıza
* Ön aksta aşınma
Tavsiye edilen motor seçenekleri
3.2 lt, V6, 224 HP, S 320
Modern motor ve ulaşması nispeten kolay. Ortalama yakıt tüketimi 12.5 lt/100 km.
3.7 lt, V6, 245 HP, S 350
3.2 lt'lik versiyondan daha dengeli performans. Ortalama yakıt tüketimi 12.5 lt/100 km.
5.0 lt, V8, 306 HP, S 500
Çok güçlü, 4 tekerlekten çekiş opsiyonu da var. Ortalama yakıt tüketimi 14.5 lt/100 km.
3.2 lt, V6, 204 HP, S 320 CDI
Sonsuza kadar sahip olmak isteyeceğiniz versiyon. Ortalama yakıt tüketimi 10.0 lt/100 km.
Model tarihçesi
1951 İlk jenerasyon W 187 kasa koduyla tanıtıldı.
1954 Ponton lakaplı jenerasyon tanıtıldı.
1959 Kuyruklu W 111/112 Serisi tanıtıldı.
1965 W 108/109 tanıtıldı.
1972 W 116 "Manda Kasa" tanıtıldı.
1979 W 126 "Balina Kasa" tanıtıldı.
1991 W 140 serisi tanıtıldı. V12 motor ilk defa uygulandı.
1998 W 220 kodlu kasa 3 motorla tanıtıldı.
1999 S 320 CDI, S 55 AMG ve S 600 seriye eklendi.
2000 S 400 CDI tanıtıldı.
2002 Makyajlandı. 4MATIC opsiyonu sunuldu. S 320 CDI artık 204 HP üretiyor.
2003 S 430 ve 500'de 7 kademeli şanzıman kullanılıyor.
2005 W 221 kasa tanıtıldı. V6, V8 ve V12 çift turbolu motorlar kullanılıyor.
2006 S 400 CDI ve S 63 AMG üretimi başladı.
2009 Makyaj. S 400 Hybrid tanıtıldı.