Mazda6, Avrupalı rakipleriyle girdiği yarışı bir basamak üste taşıdı. Markanın orta sınıftaki 626'sının yerini alan Mazda6, ilk kez 2002 yılında düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. Türkiye'ye sadece 2.0 lt 141 HP'lik (Çok az sayıda 2.3 lt de geldi) benzinli motorla ithal edilen Mazda6'nın yurt dışında bu motora ek olarak 1.8 lt 120 HP, 2.3 lt 166 HP, 3.0 lt 222 HP benzinli ve 2.0 lt 136 HP'lik dizel motor seçenekleri bulunuyor. Platform kardeşi Ford Mondeo'dan daha dinamik bir tasarıma sahip olması Mazda6'nın işine yaramıştı.
Hiroshimalı marka sadece yeni bir model değil, 626'nın hantal görüntüsünden sıyrılıp daha dinamik ve atak bir hal almasıdır. Net direksiyon tepkileri ve atak kullanım özellikleriyle sportif sürüş hisleri uyandırıyor. Mazda6, orta sınıfta bir otomobil almayı düşünenlerin listesine girmeye aday bir otomobil. Halefine göre ağırlık merkezi aşağıya çekilen Mazda6, elektronik çekiş kontrol sistemlerinin yardımı ile başarılı bir yol tutuşa sahip. Mazda6'nın ABS, EBD ve EBA destekli fren sistemi 100 km/s hızla giderken yapılan ani frende otomobili 37 metrede sorunsuz olarak durdurmayı başarıyor. Bu mesafe rakiplerini korkutacak kadar iyi. Distribütör kaynaklı sınırlı satış adetlerinden dolayı bulmak zor ama ikinci elde değerini koruması olumlu yönlerinin başında geliyor.
ARTILAR VE EKSİLERİ
+ Yolcu ve eşyalar için geniş iç mekan
+ Konforlu koltuklar
+ Zengin donanım
+ Çok fazla pratik saklama gözü
+ Sağlam işçilik
+ Güvenli sürüş özellikleri
+ Atak kullanım
+ Kullanımı kolay kokpit
- Gürültülü motor
- Vites geçişleri zor
- Frenlerde aşınma
- Güçsüz kalorifer
- Kötü çekiş
- Yedek parça fiyatları
- Herkese hitap etmeyen stoplar
- Az sayıda bulunur olması
TİPİK SORUNLARI
* Klima kompresöründe arıza
* Işık sisteminde arıza
* Fren aşınması
TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ
2.0 lt, benzinli, 141 HP
Orta sınıf karakteristiğini yansıtan motor bulabileceğiniz tek seçenek. Ortalama yakıt tüketimi 8.0 lt/100 km.
2.3 lt, benzinli, 166 HP
Çok az sayıda ithal edilen model performanslı bir motora sahip. Ortalama yakıt tüketimi 8.9 lt/100 km.
MODEL TARİHÇESİ
2002 Mazda6, sedan, hatchback ve station karoser seçenekleriyle 626'nın yerini aldı.
2003 4 tekerlekten çekişli sportif station üretildi.
2004 Tüm modellerde ESP standart hale getirildi.
2005 Makyajlandı. Değişen ön yüz, iyi hale getirilen koltuklar, iç mekan malzemeleri daha kaliteli hale getirildi. 2.0 lt'lik motor 147 HP oldu. 4 tekerlekten çekişli 260 HP güce sahip MPS'nin üretimine başlandı.
2007 İkinci jenerasyon Mazda6 tanıtıldı.
2008 Türkiye distribütörlüğü Mermerler'den Mazda Europe'a geçti.
Haberler
İkinci el karnesi: Mazda6
Dünya çapında yapılan arıza istatistiklerinden başarılı puanlar alan Mazda6, dinamik tasarımlı bir Ford Mondeo arayanların ilk olarak incelemesi gereken bir orta sınıf.
- 11 Aralık 2009
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.