İlk kez 2002'de tanıtılan ve hemen ardından 2003 model olarak Türkiye'ye ithal edilen Sorento, 1999 yılında Hyundai ile birleşen Kia'nın en başarılı modeli unvanını yıllardır koruyor. Heybetli tasarımı, dizel motorda otomatik şanzımanlı olması ve bütün bu zenginliği Premium rakiplerinin neredeyse üçte bir fiyata sunmasıyla (Pazara sunulduğu yıl başlangıç fiyatı yaklaşık 40.000 Dolar idi) kısa zamanda pazarı eline geçiren Sorento, yükselen SUV trendinin en etkin oyuncusu oldu. Geniş iç mekanında 5 iri kişiye oturma alanı sunan Sorento, bagaj hacmi konusunda da cömert. Sorento'nun bagaj hacmi 897 litre. 60/40 oranında yatan koltuklar sayesinde bu değer 1897 litreye çıkıyor. Bagaja iki şekilde ulaşabilmek mümkün. Arka cam ve bagaj kapağı ayrı ayrı açılabiliyor. Geniş ön ve yan camları ile çift açılı yan aynaları sayesinde görüş problemsiz. İç mekanda ergonomik bir sorun bulunmuyor. Aracın çekiş sistemini değiştirmek için bir düğmeyi çevirmeniz ve istediğiniz konumu ayarlamanız yeterli. Römork çekme kapasitesiyse 2.8 ton. Biraz gürültülü çalışan 2.5 lt 140 HP'lik dizel motor 2006 yılındaki makyajla beraber çok daha rafine bir hale getirildi. İlk modellerde 4 kademeli olan otomatik şanzıman X-Force takısına sahip, 170 HP'lik makyajlı Sorento modellerinde 5 kademeli olanla değiştirildi. Bu sayede hem ara hızlanmalar hem de ekonomi açısından makyajlı olan Sorento'yu tercih etmenizi öneririz. 140 HP'lik Sorento'nun 2003'te gerçekleştirdiğimiz şehir içi test tüketimini 11.4 lt/100 km olarak ölçmüştük. Sorento XForce'ta bu değeri 11.0 lt/100 km'ye gerilemişti. Makyaj sonrasında DVD oynatıcılı ve navigasyonlu bir multimedya sistemine sahip olan Sorento, özellikle bu donanımıyla beraber hırsızların favorisi oldu! Bu yüzden Sorento'nuzun kaskonu ihmal etmemelisiniz. Önümüzdeki günlerde pazara tamamen yeni versiyonuyla sunulacak olan yeni Sorento'da ise 2.2 lt 197 HP'lik bir motor kullanılacak.
ARTILAR
* Geniş iç mekan
* Güçlü dizel motor
* Konforlu sürüş özellikleri
* Yüksek römork çekme kapasitesi
* Yeterli arazi kapasitesi
* Garanti süreleri
* Zengin donanım
EKSİLER
* Partikül filtresi yok
* 2006 yılına kadar ESP bulunmuyor
* Hassas olmayan süspansiyon
* Arka koltuklarda rahatsız edici oturma pozisyonu
* Gürültülü dizel motor
* Ucuz görünümlü plastik
* Hırsızlara davetiye çıkaran multimedya sistemi
TİPİK SORUNLAR
* Far sisteminde arıza
* Motor ve şanzımanda yağ eksilmesi
* Arka viraj denge çubuğunda hasar
TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ
2.5 lt, turbo dizel, 140/170 HP
Çekişi güçlü olmasına karşın gürültülü bir çalışması var. Türkiye'de başka bir alternatifi de yok. Ortalama yakıt tüketimi 9.7 lt/100 km.
MODEL TARİHÇESİ
2002: 2.5 lt'lik dizel motorla satışa sunuldu.
2006: Makyajlanarak X-Force takısını aldı. 2.5 lt dizel 170 HP'lik güce ulaştı. ESP standart oldu.
2009: İkinci jenerasyon tanıtıldı ancak Türkiye'ye ithalatı henüz başlamadı.
Haberler
İkinci el karnesi: Kia Sorento
2004 ve 2008 yılları arasında Türkiye’nin en çok satılan SUV’u olan Sorento, bu başarısını ikinci el pazarında da sürdüren otomobillerden. Premium SUV’lara fiyatıyla gözdağı veren Sorento’nun yumuşak kullanımı konforu destekliyor.
- 27 Mayıs 2010
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.