Hyundai'nin son yıllardaki yükselişi, pazarı iyi koklayıp, başarılı fiyat-donanım sunan modeller sunmasından geliyor. Eylül 2004'te Türkiye pazarında satışa sunulan Tucson, markanın kendi geliştirdiği ilk SUV olan Santa Fe'den daha ufak boyutlarıyla kısa zamanda dikkat çekici bir araç halini aldı. Kaslı ve atletik tasarım, hakim sürüş pozisyonu ve dizel motor ilk başta Tucson'un Santa Fe'den daha fazla satılmasına neden oldu. Tabi bir de Santa Fe'den daha ucuz olması da etkiliydi. Güneybatı Amerika'daki bir şehrin isminin kullanıldığı Tucson, tamamıyla tüketicinin hayat tarzı göz önünde bulundurularak geliştirildi. Tucson, geniş ve kullanışlı iç mekanıyla sürücü ve yolcular için konforlu bir kabin sunuyor. Ayrıca katlanabilen arka ve ön yolcu koltuklarıyla büyük ve esnek bir bagaj hacmi sağlanabiliyor. Arka koltukların sırtlık eğimi olması da başka bir avantaj. Ayrıca bagaj kapağının camı da bağımsız açılarak fonksiyonellik arttırılmış. Elantra platformunda üretilen Tucson'da ilk olarak 2.0 lt 142 HP'lik benzinliyle 2.0 lt 112 HP'lik dizel motorlar kullanılmıştı. Bu motorlardan benzili sadece 5 ileri manuel şanzımana sahipken, dizelde 4 kademeli H-Matic isimli otomatik şanzıman mevcuttu. Sonrasında 2.0 lt'lik dizel motorun gücü 150 HP'ye arttırılırken, 4x2 ve 4x4 opsiyonları da ithal edildi. Benzinli ise bir süreden sonra getirilmedi. Tucson'da son teknolojiyle geliştirilen Borg-Warner Electronic InterActive Torque Management isimli 4 tekerlekten çekiş sistemi kullanılıyor. Bu sistem, elde edilen gücün, yüzde 99'a kadar olan büyük bir bölümünü ön tekerleklere aktarabiliyor. Yol durumu ve tork dağılımında değişiklik olduğunda sistem gücün yüzde 50'sini arka tekerleklere iletiyor. Ayrıca ön konsolda bulunan "4WD" diferansiyel kilit butonu sayesinde, yarı yarıya tork dağılımını sağlamak amacıyla 4x4 kilidi manuel olarak da kontrol edilebiliyor. Bir şehir SUV'u olsa da kısa mesafeli arazi sürüşleri için ideal bir araç.
ARTILAR VE EKSİLER
+ İyi-fiyat performans ilişkisi
+ Konforlu direksiyon
+ Konforlu süspansiyon
+ Görüş açıları
+ Pratik kullanım
+ İyi hareket konforu
+ Güçlü dizel motor
- Uzun vites oranları
- Dar ve derinliği olmayan bagaj
- Kullanışsız bagaj örtüsü
- Yetersiz direksiyon ayarı
- Ucuz görünümlü plastikler
- Kısa koltuk minderleri
- Yan desteği yetersiz koltuklar
TİPİK SORUNLAR
* Fren sisteminde arıza
* Düzensiz ışık ayarlaması
* Fren balatasında aşınma
TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ
2.0 lt, turbo dizel, 112 HP
Yaşından ötürü daha ulaşılabilir fiyatlara alınabilir. Ortalama yakıt tüketimi 8.0 lt/100 km.
2.0 lt, turbo dizel, 150 HP
Tucson alacakların en fazla üzerinde durması gereken seçenek. Ortalama yakıt tüketimi 7.1 lt/100 km.
MODEL TARİHÇESİ
2004 2.0 lt 142 HP benzinli ve 112 HP dizel motorlar haricinde yurtdışında 2.7 lt benzinli V6 ile de satışına başlandı.
2005 ESP donanım olarak sunuluyor.
2006 Makyajlandı. Yeni 2.0 lt'lik partikül filtreli dizel motor 150 HP güç üretiyor.
Haberler
İkinci el karnesi: Hyundai Tucson
Hyundai’nin ilk Santa Fe’nin kısaltılmış versiyonu olarak algılanan Tucson modeli, Koreli markanın son 6 yıldır en fazla satılan kompakt SUV’u. Bu da ikinci elde popüler olmasını sağlıyor.
- 15 Nisan 2010
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.