Matrix'in bir tasarım ustalığının olup olmadığı hala tartışılıyor. Kimilerine göre yollarımızdaki en çirkin otomobillerden biri olarak görülen Matrix, bazıları içinse Pininfarina'nın Hyundai için yarattığı, fonksiyonelliğinin dışavurumu olan hatlara sahip. Her koşulda Hyundai ürün yelpazesi, Pininfarina adıyla Matrix sayesinde süslendi. Küçük MPV pazarındaki boşluğunu doldurmayı amaçlayan 4.03 metre uzunluğundaki Matrix, pazara sunulduğu ilk yıllarda Renault Scenic gibi otomobilleri gözüne kestirmişti. Kompakt MPV'lere göre daha uygun fiyatlı olan Matrix, buna karşın malzeme kalitesi ve iç mekan genişliği gibi konularda bir üst sınıfı yakalayamıyordu. Buna bir de tedirginlik edişi yol tutuş ve hissiz direksiyon eklenince Matrix'in bir performans otomobili olmadığını otomobilden iyi-kötü anlayan pek çok sürücü söyleyebilir. Zaten, Matrix gibi bir otomobil almak isteyenlerin hedefi nde de bahsettiklerimiz yok. Onlara göre direksiyon tam istedikleri gibi yumuşak, süspansiyonlar da çukurlarda konfor sağlıyor. Yüksek tavan tasarımı sayesinde, iç mekanda Yeniçeri askerlerinin şapkalarıyla dahi oturduklarında rahat edebilecekleri bir alan mevcut! Hafif kapılar araca iniş-binişleri kolaylaştırıyor. Büyük bagaj kapağı da aynı derecede kolay açılıyor. Kızaklı arka koltuklar sayesinde bagaj hacmi değişkenlik gösterirken, iç mekanda bol sayıda eşya gözünün olması kalabalık ailelerin hayatını kolaylaştırıyor. Alışkanlık gerektiren kokpit tasarımında ön konsola entegre edilmiş vites yolu ele rahat oturuyor. Kokpitin pek çok noktasında da kapaklı-kapaksız gözler fonksiyonelliği destekliyor. Ucuz görünümlü plastikler hoş gözükmese de sunulan fiyat karşısında makul sayılabilir. Sadece benzinli motorda otomatik şanzıman seçeneğinin sunulduğu Matrix'in dizel motorları ikinci elin popüler seçeneklerinden. 103 HP'lik benzinli motor gereken gücü sağlasa da kullanıcılar daha çok 1.5 lt'lik dizel motora odaklanıyorlar.
Artılar
* Geniş iç mekan
* Değişken bagaj hacmi
* Görüş açıları
* Fonksiyonel kokpit
* Bakım maliyetleri
* Hafif kapılar
Eksiler
* Hissiz direksiyon
* ESP yok
* Konforsuz koltuklar
* Fren mesafesi
* Çekiş kayıpları
* Malzeme kalitesi
Tipik sorunlar
* Egzoz gazı temizleme sistemi yok
* Frenlerde aşınma var
* Elektrik sisteminde arıza var
Tavsiye edilen motor seçenekleri
1.6 lt, benzinli, 103 HP
Fazla parlak özellikleri olmasa da otomatik şanzımanla alabileceğiniz tek Matrix modeli. Ortalama yakıt tüketimi 9.0 lt/100 km.
1.5 lt, turbo dizel, 110 HP
Performanslı dizel motor tüketim değerleriyle de makul seviyelerde kalıyor. Ortalama yakıt tüketimi 6.2 lt/100 km.
Model tarihçesi
2001
Ağustos ayında iki adet 4 silindirli, 103 ve 122 HP'lik benzinli motorlarla tanıtıldı.
2002
1.5 lt'lik 3 silindirli 82 HP'lik common-rail dizel motor tanıtıldı.
2005
110 HP'lik 4 silindirli yeni dizel motor tanıtıldı. Eylül ayında Türkiye'de satışa sunuldu.
2007
Makyajlandı ve sonrasında Kocaeli'nde üretilmeye başlandı.
2008
Cenevre Otomobil Fuarı'nda makyajlısı tanıtıldı.
2009
Hafif ticari araç versiyonu olan Space mayısta yollarla buluştu.
Haberler
İkinci el karnesi: Hyundai Matrix
İlk tanıtıldığı yıllarda sıradışı tasarımıyla eleştirilere maruz kalan Matrix, zaman içerisinde hem yerli üretime geçilmesi hem de uygun satış fiyatı karşısında sunduklarıyla Türkiye’nin en çok satan MPV’si konumuna geldi.
- 26 Şubat 2010
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.