otohaber_logo
Haberler
İkinci el karnesi: Hyundai Matrix
İlk tanıtıldığı yıllarda sıradışı tasarımıyla eleştirilere maruz kalan Matrix, zaman içerisinde hem yerli üretime geçilmesi hem de uygun satış fiyatı karşısında sunduklarıyla Türkiye’nin en çok satan MPV’si konumuna geldi.
İkinci el karnesi: Hyundai Matrix


Matrix'in bir tasarım ustalığının olup olmadığı hala tartışılıyor. Kimilerine göre yollarımızdaki en çirkin otomobillerden biri olarak görülen Matrix, bazıları içinse Pininfarina'nın Hyundai için yarattığı, fonksiyonelliğinin dışavurumu olan hatlara sahip. Her koşulda Hyundai ürün yelpazesi, Pininfarina adıyla Matrix sayesinde süslendi. Küçük MPV pazarındaki boşluğunu doldurmayı amaçlayan 4.03 metre uzunluğundaki Matrix, pazara sunulduğu ilk yıllarda Renault Scenic gibi otomobilleri gözüne kestirmişti. Kompakt MPV'lere göre daha uygun fiyatlı olan Matrix, buna karşın malzeme kalitesi ve iç mekan genişliği gibi konularda bir üst sınıfı yakalayamıyordu. Buna bir de tedirginlik edişi yol tutuş ve hissiz direksiyon eklenince Matrix'in bir performans otomobili olmadığını otomobilden iyi-kötü anlayan pek çok sürücü söyleyebilir. Zaten, Matrix gibi bir otomobil almak isteyenlerin hedefi nde de bahsettiklerimiz yok. Onlara göre direksiyon tam istedikleri gibi yumuşak, süspansiyonlar da çukurlarda konfor sağlıyor. Yüksek tavan tasarımı sayesinde, iç mekanda Yeniçeri askerlerinin şapkalarıyla dahi oturduklarında rahat edebilecekleri bir alan mevcut! Hafif kapılar araca iniş-binişleri kolaylaştırıyor. Büyük bagaj kapağı da aynı derecede kolay açılıyor. Kızaklı arka koltuklar sayesinde bagaj hacmi değişkenlik gösterirken, iç mekanda bol sayıda eşya gözünün olması kalabalık ailelerin hayatını kolaylaştırıyor. Alışkanlık gerektiren kokpit tasarımında ön konsola entegre edilmiş vites yolu ele rahat oturuyor. Kokpitin pek çok noktasında da kapaklı-kapaksız gözler fonksiyonelliği destekliyor. Ucuz görünümlü plastikler hoş gözükmese de sunulan fiyat karşısında makul sayılabilir. Sadece benzinli motorda otomatik şanzıman seçeneğinin sunulduğu Matrix'in dizel motorları ikinci elin popüler seçeneklerinden. 103 HP'lik benzinli motor gereken gücü sağlasa da kullanıcılar daha çok 1.5 lt'lik dizel motora odaklanıyorlar.

Artılar

* Geniş iç mekan
* Değişken bagaj hacmi
* Görüş açıları
* Fonksiyonel kokpit
* Bakım maliyetleri
* Hafif kapılar

Eksiler

* Hissiz direksiyon
* ESP yok
* Konforsuz koltuklar
* Fren mesafesi
* Çekiş kayıpları
* Malzeme kalitesi

Tipik sorunlar

* Egzoz gazı temizleme sistemi yok
* Frenlerde aşınma var
* Elektrik sisteminde arıza var

Tavsiye edilen motor seçenekleri

1.6 lt, benzinli, 103 HP

Fazla parlak özellikleri olmasa da otomatik şanzımanla alabileceğiniz tek Matrix modeli. Ortalama yakıt tüketimi 9.0 lt/100 km.

1.5 lt, turbo dizel, 110 HP

Performanslı dizel motor tüketim değerleriyle de makul seviyelerde kalıyor. Ortalama yakıt tüketimi 6.2 lt/100 km.
Model tarihçesi

2001
Ağustos ayında iki adet 4 silindirli, 103 ve 122 HP'lik benzinli motorlarla tanıtıldı.

2002
1.5 lt'lik 3 silindirli 82 HP'lik common-rail dizel motor tanıtıldı.

2005
110 HP'lik 4 silindirli yeni dizel motor tanıtıldı. Eylül ayında Türkiye'de satışa sunuldu.

2007
Makyajlandı ve sonrasında Kocaeli'nde üretilmeye başlandı.

2008
Cenevre Otomobil Fuarı'nda makyajlısı tanıtıldı.

2009
Hafif ticari araç versiyonu olan Space mayısta yollarla buluştu.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.