İlk kez 1997 yılında yollara çıkan Citroen'in kompakt segmentteki temsilcisi Xsara, 2000 yılının ortasında geçirdiği makyajla güncel görüntüsüne sahip olan Xsara, Sebastien Loeb ile Dünya Ralli Şampiyonası'nda 3 kez şampiyonluğa ulaşmayı başarmıştı. Ülkemize 1.6 ile 2.0 lt iki adet benzinli ve 1.4 ve 2.0 lt'lik dizel olmak toplam dört farklı motor seçeneğiyle ithal edilen Xsara'da otomatik şanzıman seçeneği sadece 1.6 lt'lik versiyonda opsiyonel olarak alınabiliyordu.
Citroen kompakt sınıftaki temsilcisi Xsara'nın çizgileri büyük kardeşi Xantia'ya benziyor. İnce burun yapısı, liftback tarzındaki arka kısmıyla dikkatleri çeken Xsara, bünyesinde bulunduğu PSA firmasının diğer markası Peugeot 306 modeliyle aynı platformu paylaşıyor.
Xsara'da da çoğu otomobilde meydana gelen can sıkıcı arızalar oluyor. Bunlar; ön farların nemlenmesinden dolayı meydana gelen kısa devre, aydınlatma sisteminde arıza meydana getiriyor. Bunun dışında frenlerde zamanından önce meydana gelen aşınma söz konusu. Tüm bunlara rağmen Xsara, yerini aldığı ZX'den çok daha iyi ve sorunları az bir otomobil.
Xsara'nın konfor ve güvenliği başarıyla sunan süspansiyon sistemi bu sınıfta en başarılı yol tutan otomobillerinden biri olmasını sağlıyor. Bunun yanısıra istenilen tepkileri zamanında ve hassas olarak veren direksiyon sistemi de bu başarıyı pekiştiriyor.
Genel olarak yeterli genişlikte bir oturma alanı sunan Xsara'nın arka kısmında baş mesafesi biraz kısıtlı. Ergonomik açıdan önemli bir sorunu olmayan Xsara'nın arka görüşü sınırlı. İç dikiz aynasının yüksekliği ayarlanabiliyor, ancak bu önlem bile küçük arka cam, yüksek bagaj ve kalın C sütunu nedeniyle çok kısıtlı olan arka görüşü pek iyileştiremiyor. Yerini Citroen C4'e bırakan Xsara, halefiyle birlikte ikinci el piyasasında bulunmaya devam ediyor. Fakat Xsara gerek üretiminin durdurulması gerekse model yılının eskimesi nedeniyle ikinci elde çok da rağbet gören modellerden biri durumunda değil. Özellikle yaşlı Xsara modelleri çıkarttıkları sorunlarla kullanıcılarını üzebiliyorlar. Xsara'nın ikinci elde değer kaybeden modellerden biri olduğunu da hatırlatalım.
ARTI VE EKSİLERİ:
+ Konforlu süspansiyonlar.
+ Yolcular ve eşyalar için geniş alan.
+ Başarılı ses yalıtımı.
+ Geniş opsiyonel donanım.
+ Ekonomik motor.
- Konforsuz koltuklar.
- Kısmen ergonomik olmayan kokpit.
- Vasat işçilik.
- Yüksek bakım maliyetleri.
- Kısıtlı arka görüş.
TİPİK SORUNLARI:
* Fren sisteminde aşınma.
* Işık sisteminde arıza.
* Ön akslarda aşınma.
TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ:
1.6 lt, benzinli, 109 HP gücündeki motor 7.6lt/100 km'lik ortalamasıyla ekonomikti
1.4 lt dizel 70 HP güç üreten dizel motorlu Xsara, en tutulan Citroenlerden oldu.
MODEL TARİHÇESİ:
1997: ZX modeli yerine ilk kez üretildiği tarih.
1998: 3 kapılı ve station üretildi. 1.9 litre turbodizel yerine 2.0 HDI (90 HP) üretildi.
2000: Makyajlandı. 110 HP'lik 1.8 lt'lik motorun yerini 1.6 benzinli (109 HP) motor aldı.
2001: 2.0 HDI (110 HP).
2004: Xsara yerini C4'e bıraktı.
Türkiye satış adetleri
2004 1692
2005 156
2006 1