Chrysler'in Daimler ile olan evliliği, Amerikalı firmanın özellikle Avrupa pazarındaki etkinliğini fark edilir şekilde arttırmıştı. Bu dönemin başrol oyuncularından 300C ise 300M'den sonra hot rod otomobillerini andıran köşeli ve iddialı tasarımıyla kısa zamanda marka için yüksek satış adetlerine ulaştı. Ağustos 2004'de Türkiye pazarında da tüketiciyle buluşan 300C, aynı yıl ülkemizde en çok satılan binek Chrysler olmuştu. İlk aşamada 2.7 lt, 3.5 lt ve 5.7 lt'lik 3 farklı benzinli motorlarla sunulan 300C, platformunu ödünç aldığı iki nesil önceki Mercedes-Benz E Serisi'nin dizel motorunun da seriye eklenmesiyle adeta satışlarını katladı. Sedan haricinde Touring adındaki station versiyonu da Avusturya'da üretilmeye başlayan 300C'nin bu yeni karoser tipi, Türkiye'de anca iki elin parmağı kadar sattı. Oldukça güçlü tasarım, garantili Mercedes-Benz teknolojisiyle birleştiğinde tepkisiz direksiyon veya yer yer işçilik sorunlarını görmezden bile gelebilirsiniz. Zengin donanım, konforlu koltuklar ve her koltuk için bol bol yaşam alanı 300C'nin albenisini arttırıyor. Amerika standartlarına göre kaya gibi sert ancak Avrupa standartlarına göre de yumuşak kalan süspansiyon sisteminde iyi bir denge yakalanmış. Direksiyon için tepkisiz dedik ancak konfor odaklı bir sürüş arayanlar için yumuşak yapısı, bu boyutlardaki bir aracın manevrası için iyi seviyede. Kullanım kolay. HEMI motor geleneğini sürdüren 5.7 lt'lik V8, yüksek yakıt tüketimine sahip. Sakin kullanımda 4 silindiri devre dışı bırakan sistem dahi bu durumu engelleyemiyor. 430 HP'lik SRT-8 ise çok az bulunan ancak asfaltı yakarak ilerleyen bir versiyon. 3.0 lt'lik CRD ise 300C'de sahip olabileceğinizi en iyi seçenek. Benzinli versiyonların fi yatları 50.000 TL seviyesindeyken, dizeller 60.000 TL'den başlıyor.
Artılar
* Geniş iç hacim
* Geniş bagaj (Touring)
* Rahat koltuklar
* İç mekan gürültüsü
* Güçlü, ekonomik dizel motor
* Güçlü V8 motor
* Geniş kapsamlı güvenlik donanımları
* Güçlü frenler
* Zengin donanım
Eksiler
* Tüketimi yüksek V8
* Sert süspansiyon
* Kısmen malzeme kalitesi
* Hassas olmayan direksiyon
Tipik sorunlar
* Aydınlatma arızaları
* Elektrik arızaları
* Erken aşınan balatalar
Tavsiye edilen motor seçenekleri
3.0 lt, V6, turbo dizel, 218 HP
Güç ve ekonomi dengesini kuran en iyi 300C. Ortalama yakıt tüketimi 10.8 lt/100 km.
3.5 lt, V6, benzinli, 249 HP
Savurgan HEMI'ye göre daha kabul edilebilen yakıt tüketimi. Ortalama yakıt tüketimi 15.5 lt/100 km.
5.7 lt, V8, benzinli, 340 HP
Efsanevi motor bloğunu taşıması yakıt tüketimini unutturabilir. Ortalama yakıt tüketimi 18.5 lt/100 km.
Model tarihçesi
2003 New York Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı.
2004 V6 ve V8 benzinli motorlarla yollara çıktı.
2005 218 HP'lik dizel motor pazara sunuldu.
2006 6.1 lt'lik V8 ile SRT-8 modellerinin sunulması.
2007 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda makyajlandı.
Haberler
İkinci el karnesi: Chrysler 300C
Chrysler’in 300 Serisi’nin en son örneği olan 300C, hot rod otomobillerini andıran tasarımı ve Mercedes-Benz’den adapte iedilen dizeliyle büyük boy sedan arayanların ihtiyaçlarını karşılıyor.
- 9 Şubat 2010
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.