Alman üreticinin 2003 yılında markanın gözbebeği X5 ile açtığı SAV yolunda ilerlemek üzere satışa sunduğu BMW X3, dinamik tasarımı ve sürüş özellikleri, malzeme kalitesi,x-Drive sistemi ve yenilikleriyle dikkat çekmişti. Fakat bu model Avrupa'da gördüğü ilgiyi ilk yıllarda ülkemizde görmedi. Nedeni açıktı. Sadece manuel şanzımanla satılan X3, Türk tüketicilerin beklentilerini tam olarak karşılayamıyordu. Nihayetinde 2007 yılında otomatik şanzıman alternatifiyle birlikte BMW X3'ün de satışlarında kaydedilebilir bir yükseliş kendini gösterdi. 2006 yılındaki makyajın ardından daha dikkat çekici bir tasarıma bürünen BMW X3, kompakt boyutlarıyla kullanıcısına avantajlar sunuyor. Dört yetişkinin konforlu yolculuk yapabilmesine rağmen, uzun boylu yolcular için arkada diz mesafesi yeterli değil. X3 dış tasarımıyla tipik BMW tasarım özelliklerini sunuyor. İç mekansa markanın kompakt sınıftaki 1 veya 3 Serisi ayarında. Çok lüks bir iç mekanla karşılaşmayı beklemek hayal kırıklığı yaratıyor. Fakat ergonomik tasarımı bu açığı kapatıyor. X3'ün sürüş pozisyonu, kullanıcının yola hakimiyeti ve görüş etkinliği tek kelimeyle kusursuz. Alman üretici X3 ile oldukça rekabetçi bir pazardan pay kapma derdinde. X3 Almanya'da en çok satılan otomobil olabilir fakat, Türkiye'de rekabetçi rakipleri var. Ön, arka ve yan bölümde yapılan güncellemeler sonrasında X3 daha dinamik bir kişilik kazanmış. İç mekandaysa ince zeka ürünü malzemeler, gözü okşayan çizgiler ve şık renkler hakim.
ICM (Integrated Chassis Management) isimli yeni bilgisayar teknolojisi X3'ün en önemli yeniliği. Bu sistemden yararlanan tüm motor seçenekleri, BMW'nin dört tekerlekten çekiş sistemi xDrive ile DSC Dinamik Denge Kontrolü ve motor kontrolü arasında daha etkili ve hızlı bir iletişimin kurulmasını sağlıyor. X3'ün fren sistemi bir BMW klasiği. Duruş mesafesi oldukça kısa. Bunun yanısıra panik frenlemede bile güvenlikten taviz verilmiyor. X3'ün bir diğer önemli avantajı kuşkusuz geniş bagaj (480/1560 lt) hacmi.
ARTI VE EKSİLERİ
+ Dinamik kullanım.
+ x-Drive ile çok yetenekli dört tekerlekten çekiş sistemi.
+ Güvenli ve sportif sürüş dinamikleri.
+ Güvenli ve kısa duruş mesafesi.
+ Görüş açısı çok iyi.
+ Kaputun altında ekonomik ve modern dizel motor görev yapıyor.
- Çok sert süspansiyonlar.
- İç mekanda kullanılan malzemeler vasat (2006'da makyajlanana kadar).
- Arkada yetersiz diz mesafesi.
- Yakıt tüketimi yüksek benzinli motor.
TİPİK SORUNLARI
* Kapı gıcırtısı.
* Kapı fitillerinde bozulma.
* Şaftta arıza.
TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ
* 2.0 lt dizel, 177 HP gücünde: Güçlü, modern ve dinamik. Yakıt tüketimi ortalama 6.8 lt/100 km.
*3.0 lt dizel 218 HP gücünde. Dinamik sürüşü seven BMW kullanıcılarını hedefliyor. Yakıt tüketimi ortalama 8.6 lt/100 km.
MODEL TARİHÇESİ:
2003: Üç adet altı silindirli motor yelpazesiyle ilk kez 2003 yılında sahne aldı: 2.5i (192 HP), 3.0i (231 HP) ve 3.0d (204 HP).
2004: 2.0d (150 HP) motor seçeneği eklendi.
2005: 3.0d'nin motor gücü 218 HP oldu. Yeni bir motor seçeneği 2.0i (150 HP) eklendi.
2006: 2006 yılında makyajlandı. 2.5i yerine 2.5si (218 HP) üretilmeye başlandı. 3.0si (272 HP), 3.0sd (286 HP) motor seçenekleriyle ürün gamı genişledi.