BMW 7 Serisi, markanın değişen tasarım çizgisinin ilk örneği olarak biliniyor. Chris Bangle'ın kaleminden çıkan ve geleneksel tasarımlı modellere aykırı BMW'lerin ilki olan BMW 7 Serisi, büyük karoserinin içinde yer alan sportif detaylarla dikkat çekiyor. Bu detaylar arasında büyük boyutlu ve sportif tasarımlı jantlar, şişkin çamurluklar ve bombeli çizgileri saymak mümkün.
BMW 7 Serisi'nin güncel kasası 2001 yılında satışa sunuldu. 2005 ilkbaharında, lüks sınıfa bir kez daha yeni bir standart getirdi. Daha az olan yakıt tüketimine karşılık gösterdiği yüksek performans, iDrive kontrol sistemi, zenginleşen donanım, şasi ve süspansiyonun optimizasyonuyla BMW 7 Serisi bu kez de liderliğe oynadı. Tasarımdaki yenilik, otomobilin gelişmiş sürüş dinamiklerini ve sportifliğini daha ilk bakışta gözler önüne serdiği gibi kusursuz görünümü de BMW 7 Serisi'ne geçmişte olduğu gibi şık ve karizmatik bir karakter kazandırıyordu.
Devam eden model öncülüğünün yanı sıra BMW, bir üretici olarak çarpıcı yeteneğini ve uzmanlığını öne çıkararak teknolojide her anlamda önde gelen çok güçlü motor üretiminde de öncü rolü oynuyordu. BMW 7 Serisi'nde geniş çapta sunulan ve daha üstün sürüş deneyimi sağlayan motorlarda da aynı şey söz konusu. BMW 7 Serisi'nin yeni motorlarla birlikte artan performansı ve dinamik özellikleri, tasarımdaki uygun yeniliklerle de yansıtılıyor. Dikkat çekici derecede şişkin motor kaputu, çift BMW böbrekleri ve farlar. Hepsi dikkatle yenilendi.
Otomobilin arka kısmı ise daha net çizgilerden oluşan yüzeyler ve gövde panellerine, yeni krom çerçevelere, değiştirilmiş arka far grubuna ve yeniden tasarlanmış arka spoyler özelliklerine sahip. Yanlarda daha da belirgin hale gelen krom çerçeveler BMW 7 Serisi'nin geliştirilmiş sportif ve dinamik karakterini ön plana çıkarıyor. Otomobilin içindeki eşsiz konfor hissi ve huzurlu sessizlik, seçilen malzeme ve renklerle daha da artırıldı; 7 Serisi'nin iç mekanı stil olarak eskisinden çok daha konforlu ve ayrıntılı.
ARTI VE EKSİLERİ
+ Geniş iç mekan hacmi.
+ Yüksek kaliteli malzeme kullanımı, mükemmel işçilik.
+ Konforlu süspansiyonlar.
+ Kabin içi gürültüsü yok denecek kadar az.
+ Rahat koltuklar.
+ Çok iyi çalışan klima.
+ Modern motorlar.
+ Güvenli sürüş karakteri.
+ Frenler.
- Karmaşık kokpit yapısı.
- Çok fonksiyonel değil.
- Yetersiz istiap haddi.
- Yüksek alım satım ve bakım maliyeti.
TİPİK SORUNLARI
* Rot kollarında bozulma.
* Elektrik arızası.
* Fren arızası.
TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ
* 3.0 litre benzinli, 231/258 HP gücünde: Sportif bir sese sahip altı silindirli ve esneklik değerleri oldukça iyi. 13.5lt/100 km yakıt tüketiyor.
* 3.6 litre benzinli, 272 HP gücünde: Yüksek performanslı V8 motorun altı kademeli otomatik şanzımanla uyumu mükemmel. 15 lt/100 km yakıt tüketiyor.
* 3.0 litre turbo dizel, 218/231 HP gücünde: Çekiş gücü mükemmel olan altı silindirli modern motorun güç dağılımı da mükemmel. Yaklaşık 9.5 lt/100 km yakıt tüketiyor.
ÖNCEKİ NESİL 7 SERİSİ
2001: 2001 yılı sonbaharında piyasaya sürülen yeni nesil E64 kasa 7 Serisi'nin motor yelpazesinde şu modeller bulunuyordu: 735i (272 HP) ve 745i (333 HP). Bu modellerin tümünde adaptif süspansiyon opsiyoneldi.
2002: İlkbahar aylarında uzun versiyon üretildi ve dizel motor seçenekleri 730d (231 HP) ve 740d (258 HP) sonbahardan itibaren programa dahil edildi.
2003: 2003 yılı başında motor seçeneklerine altı silindirli benzinli 730i (231 HP) ve V12 760i/Li (445 HP) eklendi.
2005: 2005 Mart ayında makyajlanan 7 Serisi'nin yürüyen aksamı revize edildi ve kokpit kullanımı daha iyi hale getirildi (i-Drive). Altı ve sekiz silindirli 730i (258 HP), 740i (306 HP), 750i (367 HP) ve 745d (300 HP, sonbahardan itibaren 330 HP) çok kapsamlı bir şekilde revize edildi. Dizel motorlara da partikül filtresi eklendi.
Haberler
İkinci el karnesi: BMW 7 Serisi
BMW'nin amiral gemisi konumunda olan 7 Serisi, dev karoserinin altında hem sürücüsüne hem de arka koltuk yolcusuna keyif veriyor.
- 17 Ağustos 2010
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.