Alfa Romeo kendine has tasarım anlayışını Alfa 147 ile sürdürüyor. Ancak 145 ve 156'dan tanıdığımız radyatör ızgarası ile bütünleşen motor kaputu 147'de birbirinden ayrılmış. Radyatör ızgarasının en üstündeki büyük Alfa Romeo arması sıra dışı tasarımın en tanıdık noktası. Ayrıca Alfa 147, diğer Alfa modelleri gibi agresif bir yüz yerine, daha yumuşak bir ön görünüme sahip. gerçi bu durum makyaj sonrasında biraz değişti ama yine de en sakin görünümlü Alfa diyebiliriz. Alfa 147 göze hoş gelen İtalyan stili tasarımını maalesef güvenirlilikle bütünleştiremiyor. Elektronik aksamda yaşanan problemler çok sıklıkla görülebiliyor. Bunun dışında motor aksamlarında da erken aşınmalar da kullanıcıların canını sıkan diğer problemler (biyel ve triger kayışı). Bunun dışında can sıkan bazı gıcırtılar da kapılardan yükseliyor. Sadece gıcırtı ve motor aksamlarında yaşanan sorunların yanında, dalgalı gövde boyası, düzgün çalışma alışkanlığı olmayan klima ve sık sık sorun çıkartan merkezi kilit sistemi de üzerine tuz biber ekiyor.
Alfa 147, kompakt sınıfta olmasına rağmen, bu sınıfın diğer üyeleri kadar geniş bir iç mekan hacmi sunamıyor. Alfa 147'nin içindeki dört yetişkin yolcu sadece kısa mesafeli yolculuklarda rahat edebilirler. Yol uzadıkça seyahat bir işkenceye dönüşebiliyor. Ve Alfa 147 selefine göre büyüyen boyutlarına rağmen 280 litrelik bagajıyla sınıfının çok gerisinde. Ancak arka koltukların yatırılmasıyla bu hacmi 1030 litreye kadar yükseltilebiliyor.
Tüm bunlara rağmen sürüş dinamikleri açısından Alfa 147 sınıfında ön sıralarda yer alıyor. Alfa 147'nin atak motoru yüksek devirlerde çıkardığı tüyler ürpertici sesiyle özellikle gençlerin gözdesi bir otomobil haline geldi.
ARTILAR VE EKSİLER:
+ Net direksiyon tepkileri
+ Açıkça görülen sürüş dinamikleri
+ Atak benzinli motor
+ Güçlü dizel motor
+ İyi donanım
+ Yeterli yanal desteklere sahip koltuklar
- Yetersiz işçilik
- Kısıtlı güvenlik
- Arkada dar oturma alanı ve yetersiz diz mesafesi
- Çok büyük dönüş yarı çapı
- Küçük bagaj hacmi
- Kısıtlı süspansiyon konforu
TİPİK SORUNLAR
* Kapı gıcırtısı
* Elektronik arızalar
* Çabuk aşınan fren diskleri
TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ
1.6 lt, benzinli, 120 HP
Kullanıcısını her yönden tatmin edecek bir model. Ortalama yakıt tüketimi 9.0 lt/100 km.
1.9 lt, turbo dizel, 150 HP
Özellikle hem ekonomik hem de çekiş gücü iyi bir model. Ortalama yakıt tüketimi 6.0 lt/100 km.
MODEL TARİHÇESİ:
2001 3 ve 5 kapılı modeliyle 145 ve 146'nın yerini aldı.
2002 Güçlü dizel motorları tanıtıldı (115 HP).
2003 250 HP gücündeki GTA versiyonu ve 140 HP gücündeki dizel motorlar tanıtıldı.
2005 Makyajlandı ve daha agresif hatlara sahip oldu.
Türkiye satış adetleri:
YIL ADET
2004 572
2005 429
2006 271
2007 230
2008 85*
* Ağustos ayına kadar