Son 5 yıl içinde 0 km otomobil satışları incelendiğinde, özellikle yaz aylarında ciddi bir durgunluğun yaşandığı görülür. Yaz aylarında özellikle tatil harcamaları diğer harcamaların önüne geçer ve otomotiv sektöründe bir klasik haline gelen talep azlığı yaşanır. 0 km araçlarda yaşanan genel durgunluk doğal olarak ikinci el piyasasına da yansıyor. Yaz başında tatile çıkmaya hazırlananların hareketlendirdiği piyasa, yaz boyunca kendini sakinliğe bırakmış durumdaydı.
İkinci el piyasasının durumunu yerinde incelemek için ziyaret ettiğimiz İstoç, Oto Center gibi ikinci el araç merkezlerinde esnafın kendisi dışında alıcı görmek neredeyse imkansız. Fiyat sormaya, araştırma yapmaya gelen müşteri de çok düşük seviyede. Şunu da eklemek gerekir ki boş sokaklar esnafla pazarlık yapmayı eskiye oranla çok daha kolay hale getirmiş durumda. Bu da otomobil almak isteyenler için en azından pazarlık fırsatı yaratıyor. Piyasanın en büyük sıkıntılarından biri de "uygun araç" temini. Krizden ötürü otomobil sahipleri ellerindeki araçları değiştirme yolunu pek tercih etmiyorlar. Arz sorunu da piyasadaki talep sorunu kadar önemli seviyede yaşanıyor. Arz konusunda en büyük hareket Manheim Türkiye'nin yaptığı otomobil açık arttırmalarında yaşanıyor.
En ciddi sıkıntılardan birini de ikinci el hafif ticari araçlar yaşıyor. Binek araç satışlarında küçük bir hareket olsa da hafif ticari araçlarda aynı ilgiden söz etmek maalesef çok güç. Hem otomobil satıcıları hem de otomobil sahipleri, ellerindeki araçların fiyatlarını normal piyasa değerinin altında satmak istemedikleri için piyasada avantajlı fiyatlardan söz etmek zor. 0 km araçlarda yapılan ÖTV indirimi kısa süreli olarak ikinci el araç piyasasında fiyatların düşüşüne neden olsa da indirim öncesi fiyatlar yeniden kendini bulmuş durumda. Yaz tatili dönüşlerinden sonra bayram ve bayram sonrasında piyasanın yeninden canlanması beklenirken, fiyatlarda durgunluğa rağmen hissedilir bir düşüşün yaşanacağı tahmin edilmiyor.