
İki Alman, iki alternatif

BMW X1 ve Volkswagen Tiguan, SUV-Crossover sınıfında yeni tasarım ve özellikleriyle iki büyük alternatif olmaya devam ediyor.
İki Alman, iki alternatif

Kompakt sınıfta SUV'lar popülerleştikçe birçok yeni oyuncu da oyuna dahil oluyor. Biz de bu sınıfta yakın zamana damga vurmuş iki Alman'ı yan yana getirdik.
İki Alman, iki alternatif

İlk olarak BMW'den başlayalım. Hemen hemen her sınıfta olduğu gibi kompakt sınıfta da SUV temsilcisi bulunan BMW, bu konuda diğerlerindeki kadar arzu uyandırmıyordu. Artık bu sınıfta da iddialı olduğunu tamamen yenilediği X1 ile vurgulayabilecek. Bunun için yeni X1'in teknolojisine olduğu kadar tasarımına da güveniyor.
İki Alman, iki alternatif

Yeni nesille birlikte iri far ve panjur tasarımıyla X1 olduğundan daha büyükmüş gibi algılanıyor. 1 Serisi'ni andıran yeni far tasarımı selefinden daha modern görünüyor. Gelenekselleşen dairesel gündüz farlarında LED aydınlatma kullanılıyor. Farlarda da daha verimli bir aydınlatma için Bi-LED ismi verilen teknoloji yer alıyor.
İki Alman, iki alternatif

BMW'ye has ön panjur tasarımı içerisinde dikine krom ızgaralar kullanılarak daha gösterişli olması sağlanmış. Motor kaputu üstündeki girinti ve çıkıntılarla kaslı bir görünüm elde edilmiş. Profilde de güçlü görünen yeni X1, selefinde olduğu gibi ön çamurluktan kapı kollarına uzanan keskin çizgiyi kullanıyor.
İki Alman, iki alternatif

Bir BMW klasiği olan L biçimli, çift parçalı stoplar X1'de kullanılmaya devam ediyor. Ancak yeni nesilde stopların çizgisi daha köşeli olana yerini bırakmış. Elektrikli bagaj kapağı ardında 505 litrelik hacim karşımıza çıkıyor. Selefinde 420 litre olan hacimdeki 95 litrelik artış büyük fark yaratıyor.
İki Alman, iki alternatif

Kabin içerisine geçtiğimizde neredeyse, X1'le aynı platformu paylaşan 2 Active Tourer'daki genişlikle karşılaşıyoruz. Ön ve arka koltuklarda uzun boylular bile rahat edebiliyor. Geniş cam yüzeyler ve panoromik cam tavanla kabin içi ferah.
İki Alman, iki alternatif

Malzeme ve işçilik kalitesi selefinden daha iyi. Sade tasarlanan kokpitte, iDrive sisteminin sağladığı pratik kullanım ergonomiyi arttırıyor. Vites konsolunda küçük eşyalar için yeterli alanlar tasarlanırken, kapı içlerindeki eşya gözleri de başarılı.
İki Alman, iki alternatif

İki farklı motor seçeneğiyle satılan BMW X1, giriş seviyesinde 1,5 lt'lik 136 HP güç üreten benzinli motorla sunuluyor. Bu seçenek 114.000 TL'den satılıyor.
İki Alman, iki alternatif

Bir diğer Alman Volkswagen Tiguan da bu sınıfın en önemli temsilcilerinden biri olarak gösterilebilir. Başarılı olmak için farklı yöntemler takip edilebilir. Kimi ilk olmayı seçer, kimi de geç olsun ama güç olmasın der. Volkswagen ikinci kategoriye giren bir marka. Doksanların ikinci yarısından itibaren Uzak Doğulu markaların hakimiyetine sahne olan kompakt SUV rekabetine Alman marka ancak 2007 yılı sonunda dahil oldu. Volkswagen'i yeni yollara götüren Tiguan, dünya çapında 2,6 milyon adetten fazla satılarak marka için temel modellerden biri haline geldi. Şimdiyse sırada yeni nesil var; yani ikinci Tiguan.
İki Alman, iki alternatif

Volkswagen genel anlamda bakıldığında radikal değişimlerden uzak duran bir marka. Yeni Tiguan'daysa karşımızda radikal görünmeyen ancak selefine göre tasarım karakteri radikal biçimde değişen bir otomobil var. Peki, bu değişimlerin odağında ne var? Öncelikle dingil mesafesindeki yaklaşık 8 santimetrelik artış tekerleklerin tamponlara doğru yaklaşmasına yardımcı olurken, toplam yüksekliğin 4 santimetre azalması da yeni Tiguan'ın daha fit görünmesinde başrolü oynuyor. Bununla birlikte Volkswagen'in son dönemine hakim olan tasarım felsefesi de kompakt SUV'un yeni neslinde görselliğiyle öne çıkan bir otomobil olmasını sağlıyor.
İki Alman, iki alternatif

Ön çamurluklardan başlayarak L formlu stoplarla bütünleşen konturlar ve C sütunundaki belirgin kıvrım Tiguan'ın siluetinin daha hareketli olmasını sağlıyor. Volkswagen tasarımcıları yeni Tiguan'ı şekillendirirken, otomobilin genişlik algısının üzerinde durmuşlar ve bu yüzden de aracın yüzündeki en baskın unsuru yatay tasarım elemanları oluşturuyor. Ön ızgaranın farların alt ve üst kısmındaki krom şeritlerle birleşmesi, tampondaki hava girişini ikiye bölen krom şerit ve yatay sis farları bu algıda büyük pay sahibi. Tasarım her ne kadar kişisel bir konu olsa da, yeni Tiguan'ın sınıfının en iddialı görünen otomobillerinden biri haline geldiğini söylemek de yanlış olmaz.
İki Alman, iki alternatif

Bir önceki neslinde kokpit yapısını döneminin Golf Plus'ından alan Tiguan'ın yeni neslindeyse markanın Türkiye'ye ithal edilmeyen kompakt MPV'si Touran örnek alınmış. Sürücüye dönük duran orta konsol ve gösterge tablosunun siperliğiyle havalandırma ızgaralarının bütünleşmesi sayesinde sürücü kendisini daha çevrelenmiş ve otomobille bütünleşmiş hissediyor.
İki Alman, iki alternatif

Bu konuda bir önceki nesil özellikle kokpitin kaba tasarımı yüzünden eleştiri alırken, yeni modelin çok daha başarılı olduğunu söylemek mümkün. Özenli işçilik ve kaliteli malzeme kullanımı Volkswagen'in üretim felsefesinde önemli bir yer tutuyor ve yeni Tiguan da bu konuda iyi bir sınav veriyor.
İki Alman, iki alternatif

Volkswagen Tiguan, giriş seviyesinde 1,4 lt'lik turbo beslemeli benzinli motor ile satılıyor. 108,000 TL'den başlayan fiyatlarla satılan otomobilin dizel cephesinde ise 1,6 lt'lik ve 2,0 lt'lik olmak üzere iki farklı seçenek var. 1,6 lt'lik versiyon 161,000 TL'den satılırken, 2,0 lt'lik versiyon ise 196,000 TL.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.