Hyundai’nin elektrikli otomobil yatırımları devam ediyor ve Temmuz ayında Avrupa’da satışa sunulması planlanan Ioniq 5 N modeli İsveç’te -30 derecede zorlu kış şartlarında yapılan dayanıklılık testlerinden geçer not aldığı belirtiliyor.
Hyundai’nin elektrikli otomobil yatırımları devam ediyor ve Temmuz ayında Avrupa’da satışa sunulması planlanan Ioniq 5 N modeli İsveç’te -30 derecede zorlu kış şartlarında yapılan dayanıklılık testlerinden geçer not aldığı belirtiliyor.
Hyundai Ioniq 5 N’in performansı test edildi
Bu testlerde Ioniq 5 N’in batarya ve HTRAC 4 tekerlekten çekiş sistemini test eden Hyundai N mühendisleri, aşırı düşük sürtünme koşullarındaki sürüş karakteri ve performans yeteneği arasındaki optimum dengeyi elde etmeye çalıştılar.
N Drift moduyla sürüş keyfi artacak
N Drift moduyla üst düzey sürüş keyfiIoniq 5 N'nin yüksek viraj yeteneği, geliştirilmiş sürüş modlarıyla destekleniyor. Sürüş modlarına ek olarak; otomobilin ön ve arka tork dağılımını, tork oranını, süspansiyon sertliğini, direksiyon tepkilerini ve e-LSD (elektronik Sınırlı Kaymalı Diferansiyel) sistemini, N Drift Optimizer da destekliyor. Her seviyedeki sürücüye drift keyfini yaşatmaya yardımcı olan “N Drift” modu, da bu aracın iddialı olduğu özellikleri arasında yer alıyor.
Hyundai Ioniq 5 N yüksek performanslı ve elektrikli seri üretim ilk N modeli olacak
Hyundai Ioniq 5 N’in zorlu kış testlerini İsveç Arjeplog'daki Hyundai Mobis Proving Center sahasında gerçekleştirdi. Arjeplog'daki Hyundai Mobis test alanı, Kuzey Kutup Dairesi'ne bitişik konumu göz önüne alındığında dünyanın en zorlu ve en düşük yol tutuş katsayısına sahip buzlu yüzeyleri olarak sayılıyor. Zemin tamamen buzla kaplıyken sıcaklık ise eksi 30 dereceye kadar düşüyor. Özellikle batarya ve şarj süresini etkileyen soğuk hava koşulları, elektrikli otomobillerin kış aylarındaki çalışma prensibini tamamen zorlaştırır. Bu nedenle testler zorlu kış şartlarında yapıldı.
Hyundai’nin tecrübeleriyle tasarlandı
Hyundai’nin Elektrikli Global Modüler Platformunu (E-GMP) üzerinden tasarlanan Ioniq 5 N modeli, Hyundai N departmanının Dünya Ralli Şampiyonası’nda elde ettiği deneyimlerini yansıtıyor. Bu aracın yol performansı, dünyanın en zorlu yarış pisti olan Nürburgring’de test edildi ve İsveç ile Almanya’da da keskin virajlarla uzun düzlüklerde denendi. Bu araç geliştirilirken Hyundai’nin elektrikli RM20e, RN22e, Veloster N E-TCR konseptlerinden de yararlanıldı. Özetle test edilen Hyundai Ioniq 5 N “Viraj performansı”, “yarış pisti yeteneği” ve “günlük spor otomobil kriteriyle tasarlandı.
Hyundai Ioniq 5 N için diferansiyel geliştirildi
Yeni nesil e-LSD Ioniq 5 N için özel olarak geliştirilen e-LSD (elektronik kontrollü sınırlı kaymalı diferansiyel) aracın yol tutuşunu iyileştirmek için tekerleğin ne zaman ekstra torka ihtiyaç duyduğunu sensörlerle sürekli denetleyip belirliyor. Böylece e-LSD, yarış pistinde veya yüksek tempolu sürüş esnasında yol tutuşu mükemmel arttırmak için oluşan yüksek torku tekerlere değişken bir şekilde iletiyor. Ioniq 5 N, farklı sürüş modları için optimize edilmiş “N Tork” modunu da verimli olarak kullanıyor. Hem ön hem de arka tekerlekler için tork seviyesini seçmeye olanak tanıyan bu sistem, gücü 4 tekerleğe de değişen oranlarda dağıtmak için e-LSD ile birlikte çalışıyor. Bu özellik drift moduna doğrudan etki ediyor.
Hyundai, Ioniq 5 N Temmuz'da tanıtılacak
Hyundai, Ioniq 5 N ile ilgili önümüzdeki günlerde daha fazla teknik bilgi ve donanım açıklayacak. Bu araç Temmuz ayında yapılacak lansmanın ardından Avrupa’da satışa sunulacak
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.