otohaber_logo
MULTIMEDYA
Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite
TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite
1 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

Hyundai'nin Avrupa'da geliştirdiği yeni i30, Hyundai'nin en modern temsilcisi. Markası için çok önemli olan i30'un mücadele ettiği kompakt hatchback sınıfında kıran kırana geçen rekabet için ne kadar hazır olduğunu öğreneceğiz.

Her bir yeni karoseriyle fark yaratan değişimlerle karşımıza çıkan i30, üçüncüyle nesliyle Avrupalı rakipleri kadar estetik ve modern görünüyor. Geniş ön ızgara oldukça şık. Otomobilin güçlü görünmesini sağlıyor. Küt burun tasarımı yaya güvenliği için bir gereklilik. Çekik farlar Uzak Doğulu tasarımın bir getirisi gibi. Tampon köşelerindeki iri hava girişi tasarımı da göze çarpıyor. Soldakinde intercooler için bir hava girişi bulunurken sağdaki kapalı. Bu girişlerin kenarında da LED gündüz farları yer bulmuş. Stoplarda da LED aydınlatma kullanılıyor.

2 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

Otomobilin yanındayken selefinden çok farklı boyutlarda olmadığı hissediliyor. Bunu netleştirmek için öncesi ve sonrasının ölçülerine bakalım. İkinci nesil i30'un uzunluğu 4300 mm, genişliği 1780 mm, yüksekliği 1470 mm ve dingil mesafesi de 2650 mm. Yeni nesilde bu ölçüler; 4340 mm, 1795 mm, 1455 mm ve 2650 mm olarak açıklandı. Bu rakamlara göre i30 uzunluğunda 40 mm artış olurken, genişliği de 15 mm arttırılmış. Yüksekliği 15 mm azaltılırken dingil mesafesi korunmuş. İkinci nesilde 378 litre olan bagaj hacmi 395 litreye çıkartılmış. Boyutlar irileştirilmeyerek şehir otomobili avantajı korunmuş.

3 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

Gündüz sürüş farları tampon köşelerine dikey şekilde yerleştirilmiş.

İç mekana geçtiğimizde i30'un ne kadar olgunlaştığı çarpıcı şekilde öne çıkıyor. Sınıf standartlarında üst sıraya yerleşecek bir malzeme ve işçilik kalitesiyle karşılaşıyoruz. Bu konuda ikinci nesil i30 epey aşılmış. Orta konsolda modernlikle birlikte ergonomi konusunun da göz ardı edilmediğini anlaşılıyor. Düğme yerleşimleri derli toplu. İri tasarlanan düğmelerle kontrollere rahat ulaşılıyor. Ön konsolun ortasında, havada asılı gibi duran multimedya ekranı rahat takip edilebilmesi için göz hizasına konumlandırılmış. 8 inçlik ekranda dokunmatik sistemin hızı yeterli.

4 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

Style donanımında 15 inçlik hafif alaşımlı jantlar sunulurken Elite'de jantlar 17 inç.

Çözünürlüğünün de iyi olduğunu söyleyebiliriz. Mobil telefon ile uyumlu olan sisteme eklenen cihazın özellikleri dokunmatik ekrandan yönetilip, telefon, müzik ya da navigasyon uygulamalarınız kullanılabiliyor. Sistemin ayrıca kendi navigasyonu da olması fonksiyonelliği arttırıyor. Sade tasarlanan gösterge grubu rahat takip edilebiliyor. Analog hız ve devir göstergesi ortasındaki dijital ekrandan yol bilgisayarı haricinde, kablosuz şarj sistemi kontrolü, sürüş yardımcılarını kontrolü de yapılabiliyor.

5 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

Alüminyum pedal grubu sportif görünüyor. Direksiyon simidinin ergonomisi başarılı. Kabin içi genel olarak iyi izole edilmiş. Yeni tasarım direksiyon üzerindeki kumanda düğmeleri eski nesle göre çok daha kolay kullanım sağlıyor.

Yeni i30'da sürücü dikkat uyarısı, akıllı hız sabitleme, acil durum fren yardımı, önden çarpma uyarısı ve geri sürüş uyarısı adları altında güncel elektronik güvenlik yardımcıları bulunuyor.

Yeni i30'un gövde ağırlığının 28 kg aşağıya çekilmesi ve burulma direncinin yüzde 20 oranında iyileştirilmiş olması sürüş özelliklerine yansımış. Selefine göre daha "tok" hissettiren otomobilin viraj alma yeteneği biraz daha iyileştirilmiş. Ağırlık transferlerinde karoser salınımları kontrol altında tutulabiliyor. Arkadaki çok kollu süspansiyon sistemi de elden geçirilip daha sessiz bir yapıya büründürülmüş. Süspansiyon sistemi genel olarak konfor odaklı ayarlara sahip. Yol üstündeki bozukluklar kabin içerisine daha az taşınıyor.

6 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

Gözlerden uzak kalan kapı içlerinde de işçilik kalitesi yüksek.

Direksiyon sisteminin tepki hızı ikinci nesle göre 15 ms arttırılmış. Elektrikli direksiyonun, geri bildirim ve sürücünün isteklerine cevap verme konularında makul bir seviyede olduğunu söyleyebiliriz. Direksiyon simidinin el iyi uyumlu yapıda olması sürüş kalitesini olumlu yönde etkiliyor.

Orta konsolda yer alan sürüş modu seçim düğmesiyle ECO ve Sport seçeneklerinden birisi tercih edilebiliyor. Sport modda direksiyonun sertliği hissedilir şekilde artıyor. Motor tepkileri keskinleşirken otomatik şanzımanın vites değiştirme hızı da değişiyor.

7 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

Elektrikli park freni üst donanımla geliyor. Auto Hold ile eğimde aracın kayma sorunu ortadan kalkıyor.

Yeni i30'un motor seçenekleri 1,4 litre 100 HP benzinli, 1,4 litre 140 HP turbo benzinli ve 1,6 litre turbo dizelden oluşuyor. Otomatik şanzıman seçeneği 1.4 T-GDI ve 1.6 CRDi ile sunuluyor. Yeni karoserle ortaya çıkan 1,0 litrelik 120 HP'lik turbo benzinli motor henüz ülkemizde satılmıyor.

Test aracımızda, ikinci nesilden tanıdığımız 136 HP'lik turbo dizel motor ve çift kavramalı otomatik şanzıman ikilisi yer alıyor. Sınıfının en güçlü 1,6 litrelik turbo dizellerinden biri olan 136 HP'lik CRDi'nin alt devirlerden itibaren canlı bir yapıda olduğunu görüyoruz. i30'un akıcı şekilde hızlanmasını sağlayan dizel motorun sesi kabine fazla taşınmıyor. Ses yalıtımında iyileştirme yapılmış.

8 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

Vites konsolundaki düğme grubunun ergonomik olması sağlanmış.

7 ileri vitesli, çift kavramalı otomatik şanzıman akıcı ve hızlı vites geçişleriyle konfor ve performansı destekliyor. Ani hızlanma isteklerinde, vites seçimlerinde bazen gecikme yaşansa da normal şartlarda geçişler pürüzsüz şekilde sağlanıyor. Manuel olarak vites kolu ya da direksiyon arkasındaki kulakçıklarla vites seçimi yapılabiliyor. Genel kullanımda manuel müdehaleye gerek bırakmasa da motor freni ihtiyacı duyulduğunda pratik kullanım sağlıyor.

9 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

Kör nokta uyarısı ve şerit takip asistanı direksiyon solundan da yönetilebiliyor.

Şanzıman ile genel olarak uyumlu çalışan 1.6 CRDi isimli turbo dizel motor daha önceki testlerde de yakıt ekonomisiyle beğenimizi kazanmıştı. Fabrika verilerine göre 4,1 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi sağlayan 1.6 CRDi DCT, test verilerinde 5,3 lt/100 km tüketim sağladı. Yeni karoserle birlikte tüketim de aşağıya çekilebilmiş. İkinci nesilde 1391 kg olan boş ağırlığın yeni nesilde 1368 kg'ye indirilmesinin de tüketime olumlu yansıdığını söyleyebiliriz.

10 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

i30'nun ince tasarlanan A sütunları ön çapraz görüş açılarını iyileştiriyor.

Motor alt devirlerden itibaren tatminkar bir ivmelenme için çalışıyor. Devir biraz daha yükselince, maksimum torkun ulaşıldığı 1750 d/d seviyesinde daha atak bir yapıya bürünen otomobil şanzımanın hızlı vites geçişleriyle keyifli bir hızlanma sağlıyor. Esneklik verilerinde de çift kavramalı otomatiğin hızlı çalışma yapısı sonuçlarını alıyoruz.

11 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

ikinci nesilde gelen 136 HP'Lik dizel motor ve DCT şanzıman ekonomi konusunda çok başarılı.

Yeni i30'un fiyat listesi 75.950 TL'lik 1.4 MPI ile başlıyor. Turbo benzinli 1,4 litrelik motor için 103.500 TL ödemek gerekiyor. Otomatik şanzıman farkı 6.000 TL. Dizel motor için başlangıç fiyatı Style donanımıyla 95.050 TL olarak belirlenmiş. Otomatik şanzıman bir üst donanım seviyesi olan Elite'de 111.050 TL'den sunuluyor.

12 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

Hyundai i30'un rakipleri oldukça dişli. Listenin başında sınıfın referans modeli VW Golf var. Kısa süre önce makyajlanan Golf'in donanımı zenginleşti. i30 gibi dizel motor ve otomatik şanzıman istenildiğinde 1.6 TDI 115 HP DSG için 117 bin TL başlangıç fiyatı belirlendiği görülüyor. i30 ile benzer güçte bir motoru olan Opel Astra 1.6 Dizel 136 HP AT 98.500 TL'den satılıyor. Ford Focus HB 1.5 TDCi 120 HP Powershift ise 96.070 TL'lik başlangıç fiyatına sahip. i30 ile teknoloji paylaşan Kia c'eed 1.6 CRDi 136 HP DCT, 99.900 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor. Mazda3 1.5 Dizel otomatik 108.416 TL'ye, Seat Leon 1.6 TDI DSG 105.900 TL'ye satılıyor. Fiat Egea HB 1.6 Multijet 120 HP DCT ise 92.900 TL'den satılıyor. Bu tabloya göre 111.050 TL'den başlayan i30 1.6 CRDi DCT dezavantajlı gibi görünse de istenilen fiyat karşısında en üst donanım seviyesi sunuluyor.

13 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

Bagaj hacmi selefine göre biraz daha cömert. Koltuklar iki parçalı olarak yatırılabiliyor.

Genel değerlendirmede i30'un rekabette makul fiyatlı bir otomobil olarak değil, zengin donanımlı, kaliteli bir otomobil olarak devam ettiğini söyleyebiliriz. Ekonomi ve makul hızlanma dengesini kuran dizel motor ile hızlı çalışan çift kavramalı otomatiğin konforu da i30'un değerini arttırıyor.

14 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

Elite donanımında açılabilir cam tavan standart olarak sunuluyor.

15 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

8 inçlik renkli ekrandan geri vites kamerası görüntüsü de takip edilebiliyor.

16 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

17 / 17

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

TEST · Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Elite

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.