otohaber_logo
Haberler
Hyundai i20 satışa sunuldu
Hyundai Assan tarafından İzmit’te üretilen ve 40’tan fazla ülkeye ihraç edilen Hyundai i20 N modeli, 204 HP gücünde 1,6 litrelik turbo beslemeli benzinli motora sahip. Bu sıra dışı model 595.000 TL’den başlayan fiyatıyla satışa sunuldu.
Hyundai i20 satışa sunuldu



Hyundai'nin yüksek performanslı otomobiller geliştiren N departmanı tarafından tasarlanan ve WRC (Dünya Ralli Şampiyonası) deneyimlerini yansıttığı i20 N modeli 595.000 TL'den başlayan fiyatıyla satışa sunuldu. Günlük kullanıma ve pist sürüşlerine uygun olan i20 N modeli, Hyundai'nin İzmit'teki fabrikasında üretiliyor ve FIA Dünya Ralli Şampiyonası'ndaki (WRC) birçok kriteri rahatlıkla karşılıyor.

Hyundai i20 N, Hyundai'nin Sensuous Sportiness tasarım diline sahip. Güncel i20'den 10 mm alçak olan i20 N geniş hava girişine sahip tamponu, N logolu geniş radyatör ızgarasıyla iddialı bir görünüm sunuyor.

Bu aracın arkasında ise i20 WRC'den esinlenilen bir tavan spoyleri var. Yine arka bölümdeki difüzör ve üçgen sis lambası da i20 N'in yarışçı ruhunu sergiliyor. Güncel i20 modellerindeki gibi ön LED farlara sahip olan i20 N'de Z formundaki LED stoplar, mat gri 18 inç alaşım jantlar ve kırmızı fren kaliperleri dikkat çekiyor.



İç mekanda N logolu nubuk ve deri karışımı koltuklar yer alırken güncel modelden farklı olarak; üç kollu N direksiyon simidi, N vites topuzu ve N pedal takımı var. Bu araçta 10,25 inçlik dijital gösterge ve yine 10,25 inç dokunmatik multimedya ekranı bulunuyor. Ayrıca subwooferlı Bose marka ses sistemi de bulunuyor.

Gösterge tablosunda performans değerleri anlık olarak da takip edilebiliyor.


Hyundai Motorsport imzalı 1.6 litrelik bir turbo beslemeli motor 204 HP güç ve 275 Nm tork üretiyor. Bu araçta 6 ileri manuel şanzıman görev yapıyor. Hyundai i20 N, 0-100 km/s hızlanmasını 6,2 saniyede tamamlıyor ve maksimum hızı ise 230 km/s. Günlük kullanıma ve pist sürüşlerine uygun olan bu araçta daha performanslı bir kalkış için Launch Control sistemi görev yapıyor. Maksimum torku 1.750 ile 4.500 d/d arasında üreten ve 5.500 ile 6.000 d/d arasında maksimum güce ulaşan i20 N modelinin ön tekerleklerinde torsiyon dişli tipi mekanik sınırlı kaymalı diferansiyel (m-LSD) görev yapıyor. Bu sayede virajlarda da sürüş güvenliğinden taviz vermeyen i20 N'de Normal, Eco, Sport, N ve N Custom sürüş modları var. Ayrıca sürücü, N Custom modunda ise sürüş için gerekli olan parametreleri istediği gibi ayarlayabiliyor.




Sürücü Elektronik Denge Kontrolünü (ESC'yi) açık, spor ve tamamen kapalı olarak tercih edebilir. Hyundai N mühendisleri tarafından tamamen performanslı sürüşler için yeniden tasarlanan i20 N seçeneğinin karoseri güçlendirildi. Ayrıca i20 N'de tamamen kendine özgü mekanik sistemler yer alıyor. Ayrıca i20 N, VTC ile donatılmış ilk Hyundai modeli. Motor performansının kontrollü olarak artmasını sağlayan Virtual Turbo Hız Kontrolü (VTC), motordaki çok sayıda veriyi analiz ederek turbo basıncının daha net olmasını sağlıyor. Bu sayede motor 2.000-4.000 d/d arasında maksimum torku 304 Nm'ye yükseltiyor. Yeni nesil güvenlik sistemlerine sahip olan i20 N modelinde ayrıca yokuş kalkış destek sistemi, çoklu çarpışma önleme yardımcısı bulunuyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.