Hyundai, tıpkı rakibi Toyota Motor Corp gibi çevreyi daha az kirleten teknolojiler arasından en başta yakıt hücresini seçmişti. Ancak Şirket Tesla'nın elektrikli otomobillerinin tercih edilmeye başlaması ve Çin devletinin elektrikli araçlara teşvik vermesiyle bu stratejide değişikliğe gitti.
Japonya basınında yer alan haberlere göre Toyota şu anda uzun menzilli ve hızlı şarj olabilen elektrikli araçlar üzerinde çalışıyor.
Hyundai de rakiplerini yakalamak için lüks markası Genesis'in altında 2021 yılında piyasaya sürülmek üzere tek şarjda 500 kilometre (km) menzilli elektrikli bir sedan otomobil üzerinde çalışıyor.
Şirket gelecek yılın ilk yarısında da küçük arazi aracı Kona'nın elektrikli ve 390 km menzilli bir modelini piyasaya sürecek.
Şirketin İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Lee Kwang-guk, düzenlenen basın toplantısında elektrikli araç teknolojisini ana akım ve gerçekçi olarak niteleyerek, "Çevreye dost araç stratejimizi güçlendiriyor, elektrikli araçları merkeze alıyoruz" dedi.
Hyundai ve iştiraki Kia Motors Corp satışlara bakıldığında dünyanın beşinci büyük otomotiv şirketi konumunda bulunuyor. İki şirket 2020 yılına kadar filolarına katacakları elektrikli model sayısını da üç adet artırarak 31'e çıkardı.
Şirket ayrıca sadece elektrikli araçlar için kullanılacak yeni bir platform geliştirdiğini de teyit etti. Platform tamamlandığında birçok elektrikli modele altyapı oluşturarak hızla üretime alınmasını sağlayacak.
Hyundai sadece pilde depolanan elektrik ile çalışan ilk aracı IONIQ'i geçen yıl piyasaya sürdü. Ancak aracın şarj başına menzili Tesla ve General Motors'un ürettiği rakip modellerin gerisinde kalıyor.
Kaynak: REUTERS