SÜRÜŞ İZLENİMİ · Honda NSX
Sadece Honda için değil süperspor otomobil dünyası için de önemli bir yeri olan NSX yeniden sahnede: Ancak bu kez geleneksel güç ünitesi yerine hibrit teknolojiyle farklı bir noktada yer alıyor. Biz de Intercity İstanbul Park Yarış Pisti'nde onun direksiyonuna geçtik.
Yeni NSX'i anlatmadan önce geçmişine ışık tutmak gerekiyor. Honda'nın geniş kitlelere hitap ettiği Civic ve Accord modelleriyle kendine sağlam temeller inşa ettiği yılların ardından, 1990'da ilk NSX yollara çıktı. Zamanın ötesinde tasarımı ile NSX, Honda'nın teknolojisini ve prestijini temsil etmeye başladı.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Honda NSX
İç mekan karmaşık bir tasarıma sahip değil. Direksiyonun ergonomisi çok başarılı.
F16 savaş uçağından ilham alınarak tasarlananan NSX yine zamanı için sıra dışı bir yöntem olarak alüminyum monokok karosere sahipti. Arkadan itişli aktarma ve ortada konumlu 3,0 litrelik benzinli atmosferik V6 motora sahip otomobilin geliştirilmesinde efsane F1 pilotu Ayrton Senna ile çalışılmıştı. 5 ileri manuel şanzımanlı versiyon 280 HP, 4 ileri vitesli otomatik olanı ise 265 HP güce sahipti. 1992'de 120 kg daha hafif olan NSX-R tanıtıldı.
2001 yılına kadar farklı güncellemelerle geliştirilmeye devam eden NSX kapaklı farlara 2001'deki makyajıyla veda etti. 2005'ten 2012 yılına kadar NSX projesi rafa kalktı. Konsept olarak 2012'den beri gözümüzün aşina olduğu çizgilerle hayata tekrar dönen NSX, 2016'dan itibaren yollarda boy göstermeye başladı. Şimdi ise karşımızda ve Türkiye'de 500 bin Euro'dan başlayan fiyatlarla satılıyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Honda NSX
Alüminyum şasili NSX'te kullanılan manyetik amortisörler hızlı tepkiler verirken geniş bir sönümleme aralığı sağlayabiliyor.
NSX ile yakından tanışmak için Intercity İstanbul Park'a gittik. NSX'in tasarımı çok cesur. Karoseri üstünde hava giriş çıkışlarıyla saldırgan bir görünüm oluşmuş. Ama bunlar sadece tasarım öğeleri değil. Ön bölümden giren hava, radyatörler, elektromotor soğutucusu, vites kutusu soğutucusu ve hibrit sistemi güç aktarma birimine yönlendiriliyor. C sütunu tasarımını şekillendiren hava girişi ise motor kabinine hava yönlendirirken aerodinamik görev üstleniyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Honda NSX
Batarya sistemi her biri 18 hücreli olmak üzere 4 modülden oluşuyor. Aracın orta bölümüne yerleştirilen bataryalar hava akışıyla soğutuluyor.
Hibrit sistem yüzünden ağırlığı rakiplerinin üstünde kalan otomobilin ağırlık merkezi düşük tutulmuş. Alüminyum kullanılan karoserde daha fazla hafiflik için kompozit malzemelerin kullanılmamasının nedeniyse otomobilin üretim hızını düşürmemek olduğu açıklandı. NSX'in hibrit sistemi, Sport Hybrid SHAWD olarak adlandırılıyor.
Ön akslarda iki elektrikli motor 37 HP+37 HP güç ve 73 Nm+73 Nm tork üretiyor. Arkada 507 HP'lik 3,5 litrelik çift turbo benzinli motor ve 48 HP'lik güce sahip bir de elektrikli motor bulunuyor. Arka aksa ek bir tork ve güç sağlayan, Drive Motor ismi verilen bu elektrikli motor krank miline bağlı.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Honda NSX
Arka-ortada yer alan 3,5 litrelik benzinli motorun twin turbo sistemi maksimum 1,05 barda çalışıyor. 9 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman direksiyon arkasından da manuel olarak kullanılabiliyor.
Aynı zamanda da bataryaları şarj etme görevini de yürütüyor. Toplam sistem gücü 581 HP ve torku da 645 Nm olarak hesaplanıyor. Dört adet sürüş moduyla da otomobilin karakteri tamamen değiştirilebiliyor. Gaz, direksiyon, fren, araç denge kontrolü, adaptif amortisörler, şanzıman ve hibrit sistem olmak üzere tüm sistemlerin tepkileri ayarlanıyor. Quiet moduyla şehir içi kullanımında sessizlik sunuyor. Sport modu, şehir ve otoyol koşulları için tercih edilebilirken, otomobilin performansını görmek için virajlı yollara kendinizi atmak isterseniz diye Sport+ modu düşünülmüş.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Honda NSX
Piste çıkmak isteyenler için tüm duyuların açık olduğu Track mod var. Biz Sport+ modu devredeyken kullandık. Hızlı başladığımız pist turunda NSX'in direksiyon sisteminin sürücüyle iyi iletişimde olduğu ilk dikkatimizi çeken şey oldu. Gaz pedalı oldukça hassas ama otomobil hızlanırken arkadan tekme atıyor gibi rahatsız etmeden, dört tekerleği üstünde süzülerek hızlanıyordu.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Honda NSX
Sürücüyü rahatsız etmeyen ama güven veren bir hızlanma hissi yaşanıyor. 9 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman bize fırsat vermeden vites değiştiriyor. Manuel kullanım ihtiyacı vites düşürme gerektiği durumlarda bile hissedilmiyor. Dört tekerlekten çekişli olan otomobilin viraj alma kabiliyeti çok fazla güven veriyordu.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Honda NSX
Öyle ki keskin viraj içerisinden çıkarken normalden çok daha önce gaz pedalına güç uygulamaya başlayabilmek etkileyici. Düşük ağırlık merkezinin yol tutuşa etkisi büyük. Bununla beraber sınırlı kaydırmalı diferansiyel kilidi, araç denge kontrolü ve Twin Motor Unit gibi sistemler sürüş koşullarına göre verimli güç aktarımı sağlıyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Honda NSX
Dünya otomotiv tarihinde bir ilk olarak belirtilen Ablasyon Döküm Teknoloji, ön ve arka süspansiyon ile arka hibrit ünitenin montaj noktalarının da rijitliğini destekliyor. Hibrit sistemlerde genellikle yapay bir hızlanma ve fren sistemi sözkonusu olabiliyor. NSX hızlanırken güçlü bir spor otomobil sesi ve motor titreşimi çok fazla yansıtmıyor. Konfor severler için bu iyi bir haber. Ancak bunun iddialı bir süperspor olduğunu da unutmamak gerekiyor.
Koray Kodal/İstanbul Park
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.