otohaber_logo
Test Merkezi
Honda Civic Sedan 1.6 Executive Eco
Kilometre başına maliyeti düşük tutmak olduğunda akıllara dizel otomobiller daha yoğun olarak gelse de, fabrika çıkışı LPG sunan Honda Civic Sedan, bu güvenle sınıfında üzerinde durulması gereken bir seçenek.
Honda Civic Sedan 1.6 Executive Eco

Özellikle iki önceki neslinde tasarım anlamında kompakt sedan sınıfına renk katan Honda Civic, güncel modelde de benzer bir yenilikçi portre çiziyor. 4648 mm uzunluğundaki otomobilin arka bölümü çok özgün. Alçak ve eğimli tavanın bagaj kapağıyla bütünleşmesi Civic Sedan'a liftback silueti kazandırmış. Arka koltuklarda oturanlar için diz mesafesinde cömert davranan otomobilin arka baş mesafesi de sınıf standartlarını karşılayacak kadar geniş. Bir önceki nesille karşılaştırıldığında 20 mm alçalan sürüş pozisyonu iniş-binişlerde biraz atletik olmayı gerektirirken insan kendisini spor bir otomobildeymiş gibi de hissedebiliyor. İşçilik anlamında rahatsız edici bir kusuru olmayan Civic Sedan'ın kokpitinde sert plastiğe bolca yer verilmiş. Bu konuda daha iyi hissettiren rakipler var.

Hafif bir sürüşü olan ve sürücüyü yormayan Civic Sedan, LPG opsiyonunu 125 HP gücündeki 1,6 lt'lik 4 silindirli bir atmosferikle sunuyor. Maksimum güç ve tork için yüksek devir çevirmek zorunda olan motorun bu yapısı kimileri için keyifliyken kimilerine de gürültüyü arttıran bir angarya olarak gelebilir. CVT türündeki otomatik şanzımanın şehir içi hızlarda sunduğu konfor yüksek hızlı otoyol sürüşlerindekinden fazla.

Civic Sedan LPG, fabrika çıkışlı olarak LPG yakıt kullanabilen, motoru da buna uygun bir otomobil. Bu sayede otomobil normal sürüş koşullarında LPG ya da benzin seçildiğinde sürücüsüne çekiş farkı hissettirmeden yol alabiliyor. 33 litrelik LPG tankı bagaj zemininde yer alıyor. Ancak güvenlik nedeniyle 28 litre doldurulabiliyor. LPG ikmali için depo kapağının içinde bir dolum ağzı var. Benzin ve LPG geçişi hissedilmezken otomobilin iki yakıt türündeki performans değerleri de birbirine çok yakın. Benzinli kullanımda 7,9 lt/100 km olarak gerçekleşen ortalama test tüketimi LPG'de 8,6 lt/100 km seviyesinde gerçekleşiyor. Esneklik ve 0 km/s'den yapılan hızlanma test ölçümlerinde benzin modu seçildiğinde ortalama 0,4 saniye gibi bir fark olduğu görülüyor. LPG yakıtın yapısı gereği bu farkın makul olduğun söyleyebiliriz.

Makul kullanım maliyeti için ille de dizel olmak zorunda değil! Uzun garanti süresi, dizelle karşılaştırıldığında ödenen farkın kendini daha kolay amorti etmesi gibi unsurlar Civic Sedan LPG'yi daha çekici hale getiriyor. Elbette sık sık kapalı otopark kullanmıyorsanız. Büyük şehirlerde sık sık kapalı otopark kullanmak zorunda olanların LPG yüzünden açık otoparklara yönlendirilmeleriyse can sıkıcı. Sırf bu yüzden normalde ücretsiz olan otopark hizmetinden bazı AVM'lerde otomobillinizi ücretli valeye teslim etmek zorunda kalıyorsunuz.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.