Korelilerin ucuz ve basit otomobiller ürettikleri günler bitmedi. Kore'den hala uygun fiyatlı ve insanların temel ulaşım ihtiyaçlarını giderecek otomobiller çıkıyor ama artık lüks de Korelilerin sunabildikleri kavramlardan biri. Hyundai, 2008 yılından bu yana üst orta sınıfta Genesis ile bu segmentin müşterilerine farklı bir alternatif sunuyor. Ağırlıklı olarak Güney Kore ve Amerika'da satılan birinci nesil Genesis'in yolu aslında bir dönem Türkiye'ye de düşmüş, ancak gerek Hyundai'nin bu sınıfta pek de söz sahibi olmaması gerekse de dizel motorun sunulmaması yüzünden Türkiye yollarında egzotik bir otomobil olarak kalmıştı.
Hyundai, şimdi Genesis'te ikinci nesille birlikte bu kez küresel bir başarının peşine düşüyor. Tek parça altıgen ön ızgara ve köşeli farlarla birlikte yeni nesil selefine göre daha güçlü ve prestijli bir görünüm sunarken, aracın hiçbir noktasında Hyundai logosu kullanılmaması, bunun yerine Genesis'e özel bir sembole yer verilmesi Koreli markanın imaj taktikleri arasında yer alıyor. 4.99 metrelik uzunluğuyla bu sınıfın genel ortalamasının yaklaşık 10 cm üzerinde olan yeni Genesis'in 3.01 metrelik dingil mesafesiyse selefinden 75 mm fazla. Boyutlardaki artışın en büyük getirisinin arka koltuklarda daha geniş bir diz mesafesi olduğu açıklanırken, yeni kokpit tasarımı da kalite ve prestije yönelik değişimleri içeriyor.
Birinci neslin Avrupa'da yok hükmünde sayılmasında en önemli nedenlerden biri olan dizel motorsuzluk yeni nesilde de karşımıza çıkıyor. Ancak bu durumun 2014'te değişmesi bekleniyor. Zira ilk etapta Kore'de tanıtılan aracın anavatanında ve kısa bir süre satışa sunulacağı Amerika'da benzinli motorlar daha popülerler. 3.0 lt 257 HP, 3.3 lt V6 282 HP, 3.8 lt V6 315 HP ve 5.0 lt V8 425 HP motor seçeneklerinin sunulduğu yeni Genesis'te tüm motorlar ürettikleri gücü 8 kademeli bir otomatikle arka tekerleklere iletiyorlar.