Lastik pazarı geçen seneye göre yüzde 20 civarında arttı. Geçen yılın ÖTV indirimiyle başlayan otomobil satışlarının etkisini görüyoruz. Yıl bitmeden kış lastikleri satışları da bu oranları daha da üst seviyelere çekecektir. Türkiye'de lastik satışlarında bilinen markaların özellikle premium modelleri tercih ediliyor.
Alpin A4'ün farkı nedir?
Aynı klasmanlarda farklı lastikler sunuyor musunuz?
Benzin pompasıyla savaşan Bibendum'un oynadığı reklam kampanyanız nasıl tepkiler aldı?
Bu tüm dünyada aynı kampanyanın ilk olarak kullanıldığı bir çalışmamız. Mesajımız, düşük yuvarlanma direnci sunan lastiklerimiz ile daha düşük yakıt tüketimine kavuşacaksınız. Reklamlarda vadedilen avantajlar bağımsız kurumlar tarafından test edilip tespit edildikten sonra kullanılıyor. Bu tip, markamızın iddia ettiği avantajların tespit edilmesine yönelik araştırmalarda marka olarak lastik bile tedarik etmiyoruz. Testi yapan kuruluş gidip bayiden her hangi bir lastiği alarak testi gerçekleştiriyor.
Türkiye'de trafikte güvenlik konusu herkesin derdi olmalıyken trafiktekiler ne doğru dürüst emniyet kemeri takıyorlar ne de lastik hava basınçlarını kontrol ediyorlar. Sizin gerçekleştirdiğiniz sosyal sorumluluk projeniz olan "Lastiklerde Doğru Hava Basıncı" bu bağlamda nasıl gidiyor?
Michelin'in öncü kimliğindeki yapı taşları arasında düşük yakıt tüketimiyle ilgili çalışmalar hep var mıydı, yeni mi ortaya çıktı?
1992'de ilk düşük yuvarlanma dirençli lastiği tanıttığımızda diğer hiçbir lastik fi rmasının böyle bir çalışması yoktu. Şu an artık dördüncü jenerasyon düşük yuvarlanma dirençli lastikleri satıyoruz. Bunun arkasında dev bir Ar-Ge var. Michelin esasında bir mühendislik firması. Michelin Türkiye olarak da bir lastiği piyasaya sürmeden 2 yıla varan deneme süreçlerinden geçiriyoruz.
Michelin'in pazardaki algısı nasıl?