Bu soruların cevapları oldukça önemli ve hayatidir. Son yıllarda üretilen otomobillerin tamamına yakınında standart olarak görev yapan havayastıkları, aracın üretim tarihinden 10 yıl sonra kullanım
süresini tamamlar. Bu sistemin parçaları arasında özellikle yastığın şişmesinde görev yapan gaz ve çeşitli piller, ömrünü tamamladığı için çarpışma sırasında havayastığının açılmama riski oluşabilir. Havayastığının açılmamasındaki bir diğer neden de tampon üzerinde bulunan sensörlerin darbeyi algılamamasıdır. Özellikle aracın yüksek bir cisme çarpması veya yana doğru takla atması durumunda bu parçalar açılmayabilir. Aynı zamanda emniyet kemerinin takılı olmadığı durumlarda da havayastıkları açılmaz. Çarpışma sırasında araç içi güvenliği sağlayıp görevini tamamlayan havayastıkları kaza sonrası mutlaka yetkili servis tarafından yenisi ve orijinaliyle değiştirilmelidir. Bu değişimin yaklaşık 2.000 TL'lik adet maliyeti karşılığında sağladığı güvenlik unutulmamalı ve kesinlikle kullanılmış parçalar takılmamalıdır. İkinci elde 300 TL ile 800 TL arasında değişen fiyatlarla satılan havayastıklarının bir kısmı ya kaza sırasında açılmamıştır ya da çalıntıdır. İkinci eldeki bu parçalar kaza sırasında sürücü ve yolcular için çok fazla risk taşır. Ayrıca açılan havayastıklarını kaza sonrası tekrar mekanizma içine katlayan ve üzerini kapatanlar da mevcuttur. İkinci elde bir otomobil alırken buna özellikle dikkat edin.
Günümüzde otomobil almak isteyenlerin aradığı kriterin başlarında olan havayastıkları, sürüş sırasında takılan emniyet kemeriyle güvenliği perçinlerken, bu hayati parçaların da bir ömrünün olduğu ve değiştirilmesinin gerektiği unutulmamalıdır.