Bu soruların cevapları oldukça önemli ve hayatidir. Son yıllarda üretilen otomobillerin tamamına yakınında standart olarak görev yapan havayastıkları, aracın üretim tarihinden 10 yıl sonra kullanım
Haberler
Havayastığında dikkat edilmesi gerekenler
Pasif güvenliğin önemli sistemleri arasında bulunan havayastıkları, kaza sırasında görevini her zaman yerine getiremeyebilir. Çarpışma esnasında açılarak şişen bu parçalar, geçen yılların ardından etkin bir koruma sağlamayabilirler.
- 2 Aralık 2010

Yolcu güvenliğini ön plana çıkartmak için geliştirilen parçalardan birisi olan havayastıklarının kaza anında hayat kurtardığı bir gerçek. Peki, kaza sonrası bu parçaları ne yapmak gerekir? Ya da uzun yıllar kaza yapmayan bir otomobildeki havayastıkları çarpışma sırasında nasıl yeterli güvenliği sağlayabilir mi?
Bu soruların cevapları oldukça önemli ve hayatidir. Son yıllarda üretilen otomobillerin tamamına yakınında standart olarak görev yapan havayastıkları, aracın üretim tarihinden 10 yıl sonra kullanım
Bu soruların cevapları oldukça önemli ve hayatidir. Son yıllarda üretilen otomobillerin tamamına yakınında standart olarak görev yapan havayastıkları, aracın üretim tarihinden 10 yıl sonra kullanım
süresini tamamlar. Bu sistemin parçaları arasında özellikle yastığın şişmesinde görev yapan gaz ve çeşitli piller, ömrünü tamamladığı için çarpışma sırasında havayastığının açılmama riski oluşabilir. Havayastığının açılmamasındaki bir diğer neden de tampon üzerinde bulunan sensörlerin darbeyi algılamamasıdır. Özellikle aracın yüksek bir cisme çarpması veya yana doğru takla atması durumunda bu parçalar açılmayabilir. Aynı zamanda emniyet kemerinin takılı olmadığı durumlarda da havayastıkları açılmaz. Çarpışma sırasında araç içi güvenliği sağlayıp görevini tamamlayan havayastıkları kaza sonrası mutlaka yetkili servis tarafından yenisi ve orijinaliyle değiştirilmelidir. Bu değişimin yaklaşık 2.000 TL'lik adet maliyeti karşılığında sağladığı güvenlik unutulmamalı ve kesinlikle kullanılmış parçalar takılmamalıdır. İkinci elde 300 TL ile 800 TL arasında değişen fiyatlarla satılan havayastıklarının bir kısmı ya kaza sırasında açılmamıştır ya da çalıntıdır. İkinci eldeki bu parçalar kaza sırasında sürücü ve yolcular için çok fazla risk taşır. Ayrıca açılan havayastıklarını kaza sonrası tekrar mekanizma içine katlayan ve üzerini kapatanlar da mevcuttur. İkinci elde bir otomobil alırken buna özellikle dikkat edin.
Günümüzde otomobil almak isteyenlerin aradığı kriterin başlarında olan havayastıkları, sürüş sırasında takılan emniyet kemeriyle güvenliği perçinlerken, bu hayati parçaların da bir ömrünün olduğu ve değiştirilmesinin gerektiği unutulmamalıdır.
Etiketler:
Diğer Haberler
HABERLER
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.