Tasarımı kolay kolay eskimeyecek gibi görünen Elantra'ya oldukça kısıtlı bir makyaj operasyonu yapıldı. Farlar, stoplar ve tampondaki değişim fark edilmesi zor küçük dokunuşların sonucu. Ancak orta konsolu şenlendiren ve internete de girebilen Android tabanlı dokunmatik multimedya sistemi makyajın faydalı değişikliklerinden biri oldu.
Asıl faydalı yenilik ise motor kaputu altında yer alıyor. 6 ileri manuel ya da otomatik şanzıman seçeneklerle alınabilen 1,6 lt turbo dizel motor makyajın en önemli getirisi. Dizel motor ve otomatik şanzıman birlikteliğine sahip test otomobilimizin 6,9 lt/100 km'lik ortalama tüketimi, bu seçeneğin iddialı yönünü ortaya koyuyor.
Turbo dizel motorun gücü rakiplerine göre yüksek olsa da hızlanma testinde ortaya etkileyici bir fark çıkmıyor. Bunda otomatik şanzımanın sakin karakteri rol oynuyor. Otomobil, 100 HP seviyesinde bir motora sahip gibi hızlandığını hissetiriyor. Öyle ki, 105 HP'lik Skoda Octavia 1.6 TDI DSG'nin 0-100 km/s test verisi 0,5 saniye daha iyi bir değer olarak kayda geçmişti.
Dizel motor ve otomatik şanzıman sunan rakipleri arasında 69,100 TL'den başlayan 105 HP'lik Octavia 1.6 TDI DSG haricinde, 67,950 TL'den başlayan 110 HP'lik Renault Fluence 1.5 dCi EDC de yer alıyor. Rakiplerine göre daha zayıf bir performans sunan 90 HP'lik Toyota Corolla 1.4 D-4D M/M ise 73,020 TL'den başlıyor. Bu tabloya göre Hyundai Elantra 1.6 CRDi Otomatik, rakiplerinden daha güçlü motoruna karşılık ortalama fiyat seviyesinden yer almasını da biliyor.
Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer