Yenilenen C4 Cactus, Fransız markanın Avrupa'da satacağı, PHC (progresif hidrolik süspansiyon) sistemine sahip ilk model olma özelliğini taşıyor.
İlk kez C5 Aircross modelinde yer verilen yeni süspansiyon sistemi artık, uygun fiyatı sayesinde daha fazla insanın sahip olabildiği C4 Cactus'te de yer alacak. Geleneksel süspansiyon sisteminde, amortisörün iki ucunda bulunan iki adet takoz yerine burada her köşede ikinci bir hidrolik amortisöre yer verilmiş. Bu sayede sürüşün daha konforlu ve pürüzsüz olması hedefleniyor. Ayrıca Fransız marka, daha yüksek yoğunluklu sünger kullandığı yeni koltukları sayesinde makyajlı C4 Cactus ile uzun yolculukları daha konforlu kılmayı vadediyor.
Modelin dış tasarımındaki en büyük değişiklik ise, artık boyutları da küçülen darbe emici 'Airbump'ların kapı eşiklerinin hemen üzerine konumlandırılması olarak karşımıza çıkıyor. Daha büyük aydınlatma elemanlarının bulunduğu yeni ön ve arka tampon modele daha temiz bir görünüm katmış. 31 farklı dış gövde rengi kombinasyonu sunulan makyajlı C4 Cactus için müşteriler, beş farklı alaşım janttan birini tercihi edebilecekler.
Otonom acil frenleme, trafik levhası algılama sistemi, sürücü uyarı sistemi, kör nokta uyarı sistemi, park asistanı ve geri görüş kamerası gibi güvenlik sistemlerinin yanında, 7 inçlik dokunmatik ekrana sahip bilgi-eğlence sistemi de yenilikler arasında.
Citroen, yenilediği C4 Cactus'te artık 1,2 lt'lik 130 HP güç üreten PureTech turbo benzinli motora da yer veriyor.
Yazı: Okan TÜMEN