Güney Koreli otomotiv devi Hyundai ve Kibar Holding ortaklığı Hyundai Assan, yatırıma doymuyor. 2014'te 1.5 milyar liralık yatırımla kapasitesini ikiye katlayarak 215 bin adede yükselten Hyundai Assan, yurtdışındaki talebe yetişmek için bir yıl sonra kapasiteyi 245 bin adede çıkarmıştı. Hyundai Assan, üç yıl aradan sonra yeniden kapasite artırımı için düğmeye bastı. Yatırım haberini Frankfurt Otomobil Fuarı'nda Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar verdi.
300 BİNLİK KAPASİTE
İzmit tesislerinde tam kapasite üretim yaptıklarını söyleyen Kibar, yakın zamanda 245 bin adet olan mevcut kapasiteyi 300 bin adede çıkarmayı hedefledikleriniifade etti. Bir taraftan kapasite artışı, bir taraftanda yeni modellerle ilgiliçalışmalar yapıldığını söyleyen Kibar, "2020 sonrası için katma değer yaratacak 3 model üzerinde çalışıyoruz. i10 ve i20'nin yeni nesli olan kopmakt bir SUV ve sedanı değerlendiriyoruz" dedi.
Otomobil sektöründe herhangi bir yatırımın 100 milyon eurodan başladığını söyleyen Kibar, "Türkiye'de kurulmuş bir tesis olarak, sadece bizim için değil her marka için yenileme yatırımları artık rutin hale geldi. Yaklaşık 5-6 senede bir model tamamen yeni jenerasyona aktarılıyor. Bunu her marka rekabetçi ortama ayak uydurmak için yapmak durumunda" ifadelerini kullandı. Yeni ürün portföyü içinde ilk olarak İzmit tesislerinde ürettilen i10 ve i20'nin yeni nesli olacağını belirten Kibar, "Bunlara ilave olarak kompakt bir SUV ile bir sedan modelini İzmit'te üretmeyi istiyoruz. Bunlarla ilgili çalışmalarda Kore'nin kararlarını bekliyoruz" diye konuştu.
B-SUV GELİYOR
Kibar, İzmit'te üretilmesi planlanan B-SUV modeliyle ilgili şunları söyledi: "SUV modelinin pahalı bir ürün olmasından dolayı daha ekonomik ve rekabetçi modellere yönelik çalışmalar yürütülüyor. Hangi model olacağı belli değil. KONA benzeri bir ürün demek daha doğru."
KAPASİTEYİ ARTIRACAK, SUV VE SEDAN ÜRETECEK
Yerli otoda desteğe hazırız
Ali Kibar, yerli otomobille ilgili belli bir yön alındığını belirterek, kendilerinin de işi alan firmanın talepte bulunması durumunda donanım, koltuk, iş ve tasarımla ilgili konularda destek olabileceklerini söyledi. Yerli otomobille ilgili sürecin ilgili bakanlık ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu nezdinde yürütüldüğüne işaret eden Kibar, "Bizlerle de istişare edildi. Biz yerli otomobil projesiyle ilgili üzerimize ne görev düşerse her zaman yardımcı oluruz" dedi.
Akaryakıt istasyonlarında elektrikli araçların hızlı şarj edilebilmesine ilişkin sistem ve altyapının geliştirilmesi gerektiğini vurgulayan Kibar, "İnsanlar bir şarj için yarım saat beklemez. Akaryakıt istasyonlarında araç yığılması olur. Öte yandan ortak alanlarda elektrikli araçların şarjıyla ilgili sorunlar yaşanabilir" dedi.
UFUK SANDIK