Bu bizim için bir sürpriz olmadı. Makyaj öncesinde de 2,0 lt turbo dizel motor ve önden çekiş ikilisine sahip XC70'in direksiyonu başına geçmiştik. Ancak makyaj öncesinde D3 olarak adlandırılan bu ünite artık D4 olarak anılıyor. İsim farkı beraberinde 18 HP'lik bir artış getirmiş. 400 Nm'lik maksimum tork ise korunmuş.Hızlanma verilerinde ise daha önce 10,2 saniye olan fabrika verisinin 8,8 saniye gibi iddialı bir değere indiğini fark ediyoruz. Bu hızlanma farkının sebebi sadece 18 HP'lik güç artışı olamaz derken, XC70'in yeni 8 ileri vitesli Geartronic isimli şanzımanla donatıldığını farkediyoruz. Makyaj öncesindeki 6 ileri vitesliye göre daha hızlı olan bu şanzıman sürüş keyifini arttırıyor.
XC70 2.0 D4'ün oldukça iyi hızlandığını fark etmemiz uzun sürmüyor. Ama bu seriliğin yere aktarılmasında biraz sorun var gibi. Başarılı süspansiyon sistemi, karoser salınımlarını kontrol altında tutmaya çalışıyor. Ama önden kayma eğilimini ani hızlanma isteklerinde yaşamak tedirginlik yaşatıyor. Yerden yüksek karoser, önden çekiş ve güçlü motor üçlüsü özellikle kaygan zeminlerde çok verimli olmuyor. Maliyetleri göz ardı edip, Volvo'nun başarılı 4 tekerlekten çekiş sistemi D4 motorda da birlikte sunulsaydı çok daha güvenli bir sürüş tecrübesi performanstan ödün vermeden yaşanabilirdi. XC70 D4, motorun performansını test etmek istemediğiniz sürece, yerden yüksek karoserinin avantajıyla engebeli arazide konforla ilerlemek için çok iyi bir seçenek.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraf. Ersan Sezer