B Segmenti'nde Ford Fiesta, Renault Clio, Hyundai i20 gibi pek çok önemli rakibi olan Polo, makyajlanarak tazelendi. 1975 yılından bu yana üretilen ve Alman markanın özellikle ülkemizde en çok tercih edilen modellerinden biri olan Polo, Volkswagen'in alışıldık "sert makyajlardan kaçınma" alışkanlığına uygun olarak küçük dokunuşlarla karşımızda. Yeni tamponlar, LED opsiyonlu farlar, stoplar ufak dokunuşların yansıması olurken iç mekanda Golf'ten tanıdık direksiyon, Elektro-mekanik servo sistemi kullanılarak daha iyi bir yol tutuşa destek veriyor.
Güvenlik konusunda da ESP, İkincil Çarpışma Freni (Multi Collision Brake) , Yokuş Kalkış Asistanı ve opsiyonel olarak sunulan donanımlarla segmentindeki "güvenli" imajını da geliştirdi. İç mekandaki yeniliklerin başında ise opsiyon listesinde sunulan geri görüş kamerası, 5 ve opsiyonel olarak sunulan 6.5 inçlik dokunmatik ekran bulunuyor.
3 Benzinli 1 Dizel Motorla Geldi
Polo'da Euro 6 da, 1.0 litre 75 HP, 1.2 litre 90 ve 1.4 litre 150 HP'lik benzinli motorların yanısıra 1.4 litrelik 75 ve 90 HP güç seçeneklerinde TDI motor seçenekleri bulunuyor. 1.0 litrelik MPI motoru ile 75 PS gücünde olacak. 5-ileri manuel şanzımanla kombine edilen bu motor, 95 Nm'lik bir tork sağlıyor Ortalama 5.1 lt/100 km'lik fabrika yakıt tüketimi, 1.2 litrelik benzinli versiyonda 7 kademeli DSG ile 4.7 lt/100 km olarak veriliyor. 90 HP'lik 1.4 TDI versiyon 230 Nm'lik tork ve 3.4 lt/100 km'lik tüketim verisiyle yine çok satanlar listesine girecek gibi.
Müşteri Memnuniyeti Önemli
Dizel ve benzinli motor seçeneklerinden benzer oranlarda satmayı hedeflediklerini ifade eden Volkswagen Pazarlama Müdürü Çağrı Öztaş, müşteri memnuniyetine verdikleri önemi KalDer'de elde ettikleri başarılı sonuçla taçlandırdıklarını söyledi. Müşteri memnuniyetine marka olarak ciddi yatırım yaptıklarını ifade eden Öztaş, bu konuda en iyi hizmeti vermek sosyal medyayı da yoğun olarak kullandıklarını ve Volkswagenim isimli sistemi hayata geçirdiklerinin altını çizdi.
Polo GTI'a 1.8 Darbesi
Çağrı Öztaş Polo GTI'ın 1.8 litrelik motor yüzünden ithal edilmesinin zor olduğunu ifade ederken, daha sportif bir Polo için 1.4 litrelik 150 HP'lik silindir deaktivisyon özellikli motorun tercih edilmesi gerektiğinin altını çizdi. Bu yılın VW açısından iyi geçmeye devam ettiğine dikkat çeken Öztaş, "başarımızı sürdürülebilir kılmak istiyoruz" dedi.
Volkan Demirkuşak/İzmir