Bir de tekerlek poyrasında sensör varsa deforme olabilir. Diğer tarafta eğik jant değiştirilmedikçe yapılacak rot ve balans ayarı da bir işe yaramaz. Sonuçta aracınızın jantı eğildiyse yapılacak tek şey yenisiyle ve orijinaliyle değiştirmektir. Bu değişim yerine tamir edilen jantlar kaynakla ısıtılıyor veya presle düzetiliyor. Ancak alüminyum alaşımlı jantlar, ısınıp geri soğuduğunda moleküler yapısı bozulacağı için bu parçanın mukavemeti de azalıyor. Ardından küçük bir darbede bu jantın kolayca kırılmasına neden olabiliyor. Jantı kaynakla ısıtarak düzeltecek ustanın yeterli malzeme bilgisine ve ekipmana sahip olması gerekir ki bu ihtimal de oldukça düşük. Presle düzeltmek ise sac jantlarda bazen olumlu sonuç verebiliyor. Diğer tarafta ERTRO'nun (Uluslararası Lastik ve Jant Teknik Kurumu) tavsiyesine göre hasar görmüş jant onarılamaz ve kullanılamaz. Jant üzerinde kaynak, doğrultma, talaş kaldırma, boyama, bijon veya göbek deliğini büyütme ve eksen kaydırma işlemlerinin yapılmaması gerekir. Zaten lastik üreticileri, yeni lastik montajı yapılacağı zaman jantın tamir edilmemiş yani işlem görmemiş olması gerektiğini belirtiyorlar. Sonuç olarak jantlar da ihmal edilmemeli ve eğilme varsa yenisiyle değiştirilmelidir.
Yazı: Baturhan Boyacılar
Eğilmeler ihmal edilmemeli ve rastgele düzeltilmemelidir.
Onarım gören alaşımlı jantlarda kırılma riski yüksek olabilir.
Küçük kırılmalar ufak kontrollerle belli olduğu için ihmal etmemeli.
Yıpranan jant, aks, rot ve rotiller ile süspansiyona zarar verir.