Otomobilinizin zamanla yakıt tüketimi artıyorsa, çekişten düşüp daha gürültülü çalışmaya başladıysa ve yapılan bakımlara rağmen bu sorunlar devam ediyorsa problemin kaynağı karbon birikimi olabilir. Karbon birikimindeyse yakıtların içerisinde bulunan hidrokarbonlar ve diğer kimyasal maddelerin yanması veya patlaması sonrası oluşur. Özellikle yeni nesil benzinli motorlar için geliştirilen benzinin içerisinde bulunan deterjanlı katıktı malzemeleri sayesinde kurum biriktirme sorunu daha azdır. Ancak dizel motor yakıtı yani mazotta bulunan kükürt ve diğer elementler, yanma sonrası kurum oluşturabilirler. Motor içerisinde biriken bu kurumlar, sıkıştırma oranının azalmasına neden olurken rölantide de sarsıntılı çalışma ve stop etme sorunları vardır. Yani patlamanın verimi de düşer. Ayrıca ısıyı üzerinde tutan kurumlar başta silindirler, pistonlar ve supaplar olmak üzere manifoltlar ve turboda da birikmeye başlarlar. Verimi azalan motorda yakıt tüketimi ve emisyon değerleri yükselirken çeşitli parçalarda kurum sonucu arıza uyarısına neden olurlar. Bu arıza test aletiyle de tespit edilemez ve çeşitli sorunlar başlar. Tüm bu sorunlarla uğraşmak yerine özellikle dizel motorlu araçlarda 40.000-60.000 km civarına karbon temizliği yaptırmakta yarar var. Ancak araç 70.000 km'yi geçtiyse ve bu sürede motora hiç karbon temizleme yapılmadıysa kurumlar sertleşir. Yapılacak uygulama da sertleşen kurumların temizliğinde kullanılacak kimyasal maddeler pek bir yarar sağlayamazlar. Bu seferde kurum temizliği için emme ve egzoz manifoltları ve silindir kapağı sökülerek yapılmalıdır. Silindir kapağını sökmek ise zaten maliyetli bir işlemdir. Bu nedenle yetkili servise danışarak onların yönlendirmesiyle karbon temizleme işlemini yaptırabilirsiniz. Karbon temizleme işleminin mucidi olan Amerikan Motorvac tarafından geliştirilen ve şirketin tescilli markası olan Carbon Clean işleminde çeşitli kimyasallar kullanılır. Yine Motovac imzalı temizleme cihazı ve kimyasal maddeleri vardır. Ardından cihaz motorun yakıt sistemine bağlanarak hazırlanan karışım bitene motor başta rölanti ve diğer devirlerde çalışarak içerisindeki kurumlanmalar dışarı egzoz üzerinden atılır. Sonuçta karbon temizliği için bir fincan Türk kahvesi veya 1 bardak ayran güzel ve basit bir örnek olabilir. Mesela ayran içtikten sonra hemen bardağa su tutarsanız yoğurt kalıntıları hemen temizlenir. Yok, bekletirseniz kuruyan ayranı temizlemek için deterjanla ovalamak gerekebilir.
Sertleşen kurumlar karşısında karbon temizliği yapılacaksa bu iş için silindir kapağının sökülmesi gerekir. Bu da araç sahibine ek maliyet getirir.