otohaber_logo
MULTIMEDYA
Geçmişten Günümüze Toyota
Geçmişten Günümüze Toyota
2 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

Japon Toyota 75. Yılını Kutluyor.

3 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

1936’da Toyota model “Sedan AA” doğdu.

4 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

1940 Model AE

5 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

1951 model.

6 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

Toyota, 1955’te Toyota Crown modelini pazara sundu.Bu model, 1956’da Londra’dan Tokyo’ya 50.000 km yol testine tabi tutulurken, bu sınavı başarıyla tamamladı.

7 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

1960’ların ortaları Toyota için dönüm noktalarından biriydi ve Tatsuo Hasegawa’nın yönetiminde yeni modellerini geliştiren üretici, bunların içerisinde en ünlü olacak olan Corolla’yı Kasım 1966’da üretim bandından indirerek satışa sundu.

8 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

47 yılda 10 nesliyle 39 milyonun üzerinde satış yaparak Otomobil Tarihi’nin en çok üretilen modeli olma unvanına elinde tutmaya devam eden Corolla 1969’da Japonya’nın en çok satılan otomobili unvanını da kazandı.

9 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

Toyota 1967'de 2000 GT modelini geliştirdi. Bu model, hız denemelerinde 3 dünya rekoru ve 13 uluslararası rekor kırdı.

10 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

1973’de Celica GT’de kullanılan çift kamlı motor ve 1974’de Celica Lift Back’teki Elektronik Kontrollü Yakıt Sistemi(EFI) düşük yakıt tüketiminin bel kemiği oldu.

11 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

1982 model Celica Supra'da 2.8 lt'lik turbo beslemeli motor vardı. Bu 6 silindirli motora ek olarak konforuyla da öne çıkan Celica Supra, Supra'nın da temellerini oluşturdu.

12 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

1983'te üretimi başlayan 86 serisi, arkadan itişli aktarma yapısı, 16 supaplı enjektörlü motoru ve diğer özellikleriyle kompakt sınıf için yeni standartlara öncülük etti.

13 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

1983, Tercel 4 tekerlekten çekişli aktarması, geniş bagaj alanı ve konfor özellikleriyle dikkat çekti.

14 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

Ortadan motorlu MR-2

15 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

60 yılı aşkın süredir üretilen Land Cruiser'un HDJ 80 serisi, özellikle silindir başına düşen 4 supaplı benzinli motorlarıyla öne çıkarken sağlan şasisi, fonksiyonelliği ve konforuyla da adından bahsettirdi.

16 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

Ortasında bulunan motoru, geniş iç mekanı ve tasarımıyla öne çıkan Previa, 2 nesil olarak üretildikten sonra Avrupa pazarına veda etti.

17 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

1993 model Celica, dünyadaki motor sporlarında büyük başarılar elde etti.

18 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

2000'lerde Corolla, bu başarıyı devam ettirdi.

19 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

MR-2'nun yerine tasarlanan GT-86, sportif özellikleriyle dikkat çekti.

20 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

Dünyanın ilk seri üretim hibrid otomobili Prius, 1997 yılında üretime başladı. Toyota Prius'un 3 nesli birada.

21 / 20

Geçmişten Günümüze Toyota

Geçmişten Günümüze Toyota

Toyota'nın Adapazarı'nda bulunan fabrikası 1994'te Corolla ile ilk yerli modelini sundu.

Diğer Haberler