Her iki marka öncelikli olarak 2022 yılından itibaren yollara çıkacak olan yeni nesil hafif ticari ve pikap modellerinde bu iş birliğini başlatmış olacak. Üretilecek olan modellerde Ford ve Volkswagen markalarının kendilerine ait olan tasarım, sürüş hissi ve donanım gibi özellikleri korunacak. Daha açık konuşmak gerekirse Fiat Fiorino, Citroen Nemo ve Peugeot Bipper üçlüsündeki gibi sadece logoların değiştiği bir "badge engineering" yani logo mühendisliği projesi olmayacak.
Ölçek ekonomisi odaklı bu operasyonla hem Ford hem de Volkswagen üretimde verimliliği arttırmış olacak. Ford'un bu iş birliğindeki öncelikli rolü pikap ile orta ve büyük boy (Transit gibi) hafif ticari araçların geliştirilmesiyken Volkswagen, Caddy tarzında bir modelden sorumlu olacak. Açıklamada binek otomobillerle ilgili kesin hükümler henüz yok. Ancak olumlu sonuçların elde edilmesi halinde hafif ticari araçlarla başlayan adımların binek modellerde de devam etme ihtimali var.