otohaber_logo
MULTIMEDYA
Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium
TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium
1 / 8

TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium

TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium

Makyajlanan Kuga, daha önce sunmadığı önemli bir motorşanzıman ikilisine kavuştu. Artık 1,5 litrelik turbo dizel motor ve otomatik şanzıman ile sınıfının en çok talep gören kombinasyonuna sahip.

Ford Kuga önemli gelişmeler içeren bir makyaj operasyonu geçirdi. Kuga'nın selefinden daha olgun ve güçlü göründüğünü söyleyebiliriz. Daha büyük ebatlarla şekillenen yeni ön ızgara otomobilin gösterişli olmasını sağlamış. Farlar elden geçirilip daha modern görünüme bürünmüş.

2 / 8

TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium

TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium

Ford Kuga sınıfının en dinamik sürüş özelliklerine sahip modellerden biri. Makyaj sonrası, rakiplerinin modern multimedya sistemlerine yanıt verecek duruma ulaştı.

Yüksek karosere rağmen güven veren bir sürüş karakteri var.

Sis farları ve ön tampon yenilenmiş. Profilden bakıldığında makyaj öncesine göre fark yok gibi görünüyor. Arkada ise yeni stoplar dikkat çekiyor. Makyaj öncesinde ince uzun yatay formdaki çift parçalı stop lambaları makyaj sonrasında yatay olarak daha az alan kaplıyor. Bagaj kapağı üstündeki plakalık daha yukarıya taşınarak yenilenmiş. Makyajla birlikte Kuga'da sportifliği arttırmak üzere tasarlanan yeni bir donanım, STLine da sunuluyor.

3 / 8

TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium

TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium

İç mekanda malzeme ve işçilik kalitesi sorunsuz.

Test aracımız en zengin paket olan Titanium donanımlı. ST-Line ise ondan farklı siyah renkli ön panjur, standart olarak sunulan siyah renkli 19 inçlik jantlar, alüminyum pedallar ve en önemlisi spor süspansiyon sistemi gibi donanımlara sahip.İç mekanda da önemli değişiklikler var. Yeni direksiyon simidi selefinin ergonomisini korurken üzerindeki düğme grupları daha kullanışlı tasarlanmış. Artık daha modern ve büyük ekranlı bir multimedya sistemi bulunuyor.

4 / 8

TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium

TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium

120 HP'lik turbo dizel motor ve 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ikilisi hızlanmadan çok tüketim dengesini gözetiyor

Orta konsol tasarımı ise makyaj öncesine benzer yapısını koruyor. Mekanik el freni yerine elektronik park freni kullanılıyor. Önemli değişikliklerden biri de vites topuzu. Selefiyle benzer tasarımda olsa da artık üstünde garip vites değiştirme düğmeleri yok. Otomatik şanzımanı manuel olarak kullanmak istediğinizde direksiyon arkasındaki vites değiştirme kulakçıklarını kullanmak çok daha ergonomik. Güvenlik donanımları zenginleştirilen otomobilde, şerit takip asistanı, şehiriçi aktif fren yardımcısı, kör nokta uyarısı gibi güncel elektronik yardımcılar bulunuyor.

5 / 8

TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium

TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium

Direksiyon arkasındaki vites değiştirme kulakçıkları standart olarak sunuluyor.

Tasarım ve donanımdan farklı olarak bir diğer önemli yenilik de motor ve şanzıman ikilisinde var. Kuga'da artık 1.5 TDCi ve Powershift ikilisi de sunuluyor. Test aracımızda bulunan 120 HP'lik turbo dizel motor, 1600 d/d ile 3000 d/d arasında 300 Nm'lik maksimum tork üretebiliyor Alt devirlerden itibaren canlı yapıda olan dizel motor, ani hızlanma isteklerini karşılayabiliyor. Hızlanma konusundaki tatminkar yapı yakıt tüketiminde de makul veriler elde edilmesine engel olmamış.

6 / 8

TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium

TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium

19 inçlik jantlar Titanium donanımında opsiyonel, ST-Line'da standart.

Test ölçümlerinde yakıt tüketimi 7,0 lt/100 km olarak kayda geçti. Şehirler arası yol şartlarında, sabit hızlarda 6,0 lt/100 km seviyesine düşen yakıt tüketimi, şehiriçinde de 8,0 lt/100 km seviyelerinde dolaşıyor. Hızlanma ve tüketim konularında verimli bir denge kurulmasında çift kavramalı otomatik şanzımanın elini çabuk tutmasının etkisi var.

7 / 8

TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium

TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium

Powershift isimli 6 ileri vitesli otomatik şanzıman hızlı ve zamanında vites değişimleri sağlıyor. Ani hızlanma isteklerinde ise hızlı yapısı vites geçişlerinde sarsıntı yaratabiliyor. Çünkü gaz pedalı şanzıman kadar hassas değil. Küçük gaz talepleri sakin hızlanmalar için yeterli olurken, biraz daha hızlı kalkış için gaz pedalına beklenenden daha fazla basmak gerekebiliyor.

8 / 8

TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium

TEST · Ford Kuga 1.5 TDCi Powershift Titanium

Özellikle şehiriçi kullanımında gaz tepkisi iyi ayarlanmadığında otomobil sinirli tepkiler verebiliyor. Bunu bir sorun olarak değil alışılması gereken bir sürüş durumu olarak görmek gerekir. Kuga'nın sert ve dinamik sürüş yapısı makyaj öncesinde de vardı. Sert direksiyon sistemi sürücünün isteklerine hızlı cevap verebilecek netlikte. Ani ağırlık transferleri ve dönüşler direksiyon sürücüyü dinlerken sert süspansiyon sistemi de karoserin aşırı derecede yatmasını önleyerek güven veriyor. Bu sert yapı konfor odaklı bir SUV isteyenlere pek hitap etmese de genel olarak dinamik ve güvenli hissettiren bir SUV tablosu oluşmasını sağlıyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.