otohaber_logo
MULTIMEDYA
Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium
TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium
1 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

MPV sınıfının üyeleri tüm aileyi biraraya getiren baba figürlerine benziyor ise Galaxy de büyük baba olmalı. Ford'un en büyük MPV'si Galaxy, 2.0 TDCi ile karşımıza çıktı.

MPV sınıfında en zengin model yelpazesi Ford'da. Her ihtiyaç için farklı boyutlarda MPV sunabiliyor. Ailenin en irisi olan Galaxy ile ilk kez buluşuyoruz. Geçtiğimiz aylarda Ford S-Max'i test etmiş, özetle MPV sınıfında arananılan neredeyse her yeteneğe sahip olduğundan bahsetmiştik. Galaxy daha fazla ne sunabilir? Boyut karşılaştırması için önce S-Max'e baktığımızda 4796 mm uzunluk, 1953 mm genişlik, 1658 mm yükseklik ve 2849 mm dingil mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. Galaxy ise 4848 mm uzunluk, 1953 mm genişlik, 1747 mm yükseklik ve 2849 mm dingil mesafesi sunuyor. Galaxy'nin S-Max'ten uzun olması bagaj hacminde avantaj sağlıyor.

2 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

Malzeme ve işçilik başarılı. 8 inçlik multimedya sistemi kolay kullanılıyor.

Her iki otomobilde de üç koltuk sırası da açıkken Galaxy 15 litre daha fazla yükleme alanına sahip. Koltuklar yatırıldığında tavana kadar olan yükleme alanında Galaxy daha cömert. Zemine S-Max'den daha yakın olan Galaxy'nin, bagaj yükleme eşiği ise daha düşük. Koltuk yerleşiminin ve yüksek tavanın etkisiyle Galaxy üç koltuk sırasında da daha fazla diz ve baş mesafeleri sunabiliyor.

3 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

Büyük cüssesine rağmen düz gidiş stabilitesi gibi virajlardaki performansı da oldukça etkileyici.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde boyutlarının verdiği "minibüs" hissi azalıyor. Sürücü koltuğundayken bir crossover algısı yaşanıyor. Yüksek sürüş pozisyonu ve geniş cam yüzeylerle görüş açıları başarılı. Ön koltuklar oldukça rahat. Uzun yolculuklarda sürücüyü yeteri kadar destekleyebiliyor. İkinci koltuk sırasının da en az ön koltuklar kadar konforlu olduğunu söyleyebiliriz. Üçüncü koltuk sırasının ise benzer oturma düzeni sunan araçlarda olduğu gibi ulaşılmasının biraz zor olduğunu görüyoruz.

4 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

Arka iki koltuk sırasında sırtlıklar yatırıldığında yükleme hacmi 2339 litreye kadar ulaşıyor.

Ancak yüksek tavan ve geniş arka kapılar sayesinde benzerlerine göre çok daha rahat geçişe izin veriyor. Bu koltuklara uzun boylu yolcular bile rahat oturabilir. Burada, birçok rakibinde olmadığı kadar ferah ve aydınlık bir yaşam alanı sunuluyor. Koltuk sisteminin elektrikli olarak katlanabilmesi, kızaklı ikinci koltuk sırası sunulması yaşam ve yükleme alanlarının esnek şekilde kullanılmasına izin veriyor.

5 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

Açılabilir panoramik cam tavan kabinin aydınlığını arttırırken taze hava girişi sağlıyor.

Ergonomik tasarıma sahip direksiyon simidinin el ile uyumu başarılı. Arkasındaki gösterge grubu rahat takip edilebiliyor olsa da gözü daha az yoracak bir tasarım kullanılabilirdi. Ön konsoldaki tasarım anlayışı sadelikten uzak. Modern tasarım için irili ufaklı düğmeler etrafa serpiştirilmiş. Dokunmatik, renkli ekrana sahip multimedya sistemi otomobile fonksiyonellik ve değer katıyor. Onun altındaki alanda yer alan minik düğmeler ergonomiyi azaltıyor. Genel olarak, kullanılan malzeme kalitesi başarılı.

6 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

Üçüncü koltuk sırası açıkken bile bagajda valizler için yer kalıyor.

Motor seçeneklerine baktığımızda Galaxy'nin 1,5 litre turbo benzinli ve 2,0 litrelik turbo dizel alternatifleri olduğunu görüyoruz. Benzinli motor 6 ileri manuel şanzımanla sunulurken dizel olan 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla geliyor. Test aracımızda 2.0 TDCi bulunuyor. 180 HP'lik motor alt devirlerden itibaren ulaştığı 400 Nm'lik tork ile oldukça atak bir sürüş tecrübesi yaşatıyor. Yaklaşık beş metrelik bu otomobilin ara hızlanmalarda da atak olması sürüş keyfini arttırıyor.

7 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

Bagaj zemininde bile geniş sayılabilecek eşya gözü bulunuyor.

Motor kadar 6 ileri vitesli, çift kavramalı Powershift şanzımanın da hızlı ve yerinde vites seçimleri yapması performansı olumlu yönde etkilemiş. Yakıt tüketimine baktığımızda 7,1 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi sunan Galaxy'nin makul olduğunu görüyoruz.

8 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

Geniş cam yüzeyler aydınlık bir yaşam alanı ve yeterli görüş açıları sağlıyor.

Sürüş özellikleri, Ford'un genel marka karakteristiğine uygun. Galaxy, MPV sınıfının genelinde olduğu gibi çok yumuşak direksiyon ve süspansiyon ayarlarına sahip değil. Bunun yerine, dinamik ve güvenilir hissettiren, serte yakın ayarlar tercih edilmiş. Ama bu sertliğin dozu da konfor dengesi aşılmadan ayarlanmış.

9 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

İkinci koltuk sırasındakiler kendi sıcaklık ayarlarını yapabiliyor.

Yüksek karosere rağmen virajları geçerken ya da ağırlık transferlerinde oluşabilecek aşırı salınımlarla karşılaşılmıyor. Sınırlara yaklaşılan durumlarda da otomobil rahatlıkla kontrol altına alınabiliyor.

10 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

Lastik tamir kiti ikinci koltuk sırasındaki zemine yerleştirilmiş.

Süspansiyon sistemi virajlarda yeteri kadar sıkı kalırken bozuk zeminleri, çukur ve tümsekleri geçerken yeterli darbe emişi sağlıyor. Net direksiyon sistemi sürücünün isteklerini hızla yerine getiriyor. Yönlendirme hassasiyeti kadar geri bildirimleri de oldukça başarılı. Bu koca cüssenin bu kadar rahat ve konforlu şekilde kontrol edilebilmesi önemli bir başarı.

11 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

2,0 litrelik turbo dizel motor hızlanma ve yakıt tüketimi dengesini başarıyla kurmuş.

Sonuç olarak Galaxy, MPV sınıfının devlerinden olmasına rağmen korkulmayacak kadar munis bir karakterde. Rahat kontrol edilebilen, güvenli ve konforlu bir sürüşe sahip. Fonksiyonel yaşam ve yükleme alanları bu sınıftaki beklentileri, tamamen karşılamak üzere geliştirilmiş. 2,0 litrelik turbo dizel motor otomobilin MPV'den daha popüler olan SUV sınıfına yakın fiyatlarla satılmasına yol açsa da önceliği fonksiyonellik olan ve iri bir MPV isteyenleri kendine çekecektir.

12 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

Direksiyon arkasında vites kulakçıkları var.

13 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

Çift kavramalı otomatik şanzıman hızlı.

14 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

Koltuklar elektrikli olarak katlanıyor.

15 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

Orta konsoldaki düğme yerleşimi ergonomik.

16 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

17 / 17

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

TEST · Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.