Test · Fiat Egea Hatchback 1.6 Multijet
Fiat logosu altında modern yüzler görmeye alıştık. Önce 500 ailesiyle başlayan modernleşme Türkiye'de üretilen Egea ile taçlandırıldı. İlk başta Egea Sedan karşımıza çıktı. Fiat için çok önemli gelişmeler barındıran Egea Sedan'ın tadı damağımızdayken işi bir basamak yukarıya taşıdıkları Egea HB test konuğumuz oldu. Bu otomobil sedan karoserin arkası kısaltılmış bir versiyonu gibi değil. Tamamen hatchback olmak üzere tasarlanmış bir model.
Test · Fiat Egea Hatchback 1.6 Multijet
Sedan ve hatchback karoserleri birlikte incelediğimizde hatchbackin dingil mesafesi 2638 milimetreyken sedanın 1 mm daha kısa olduğunu görüyoruz. Sedanın toplam uzunluğu 4532 mm, hatchback ise 4368 mm uzunluğunda. Genişlik ve yükseklikler ise aynı. Bagaj hacmi arasındaki fark 140 litre sedanın lehine. 1,6 litrelik turbo dizel motorlu, iki karosere baktığımızda hatchbackte 50 litrelik yakıt deposu varken sedanda 45 litrelik depo bulunuyor. Ağırlıklara baktığımızda hatchbackin 25 kg daha ağır olduğunu görüyoruz.
Test · Fiat Egea Hatchback 1.6 Multijet
Egea HB'in modern yüzünde sedandan farklı olarak LED gündüz farları dikkat çekiyor. Karartılmış arka camlar da hatchbacke özel donanımlardan. Bu karoserde sportif tasarım uğruna görüş açıları ve ergonomiden ödün verenler rakiplerin aksine Egea mantıklı çizgilerle görüş açıları korurken yaşam alanından ödün vermek zorunda kalmamış.
Test · Fiat Egea Hatchback 1.6 Multijet
Otomobilin içerisine geçtiğimizde de sedan kardeşinden ayrıldığını görüyoruz. Sedana göre daha modern ve şık görünen kokpitte en üst donanım seviyesinde sedandan farklı olarak 7 inçlik dokunmatik ekran sunuluyor. Tablet tasarımındaki multimedya ekranının konumu ve tasarımı Mercedes'inkilere benziyor.
Test · Fiat Egea Hatchback 1.6 Multijet
Ekran çerçevesindeki mat alanda da dokunmatik düğmeler sunulması ve ekranın gün ışığında da rahat izlenmesi ergonomi puanlarını arttırıyor. FCA Grubu'nda bu yeni multimedya sistemi ilk kez Egea HB'de kullanılıyor.
Test · Fiat Egea Hatchback 1.6 Multijet
Ön konsolda yumuşak malzeme ile karşımıza çıkan Egea HB'de işçilik kalitesi de başarılı. Ele uyumlu tasarlanan direksiyon simidi ve arkasında rahat izlenen gösterge grubu ergonomi puanı kazandırıyor. Vites yollarının belirgin olması ve yumuşak debriyaj pedalı da manuel şanzımanın kullanımını kolaylaştırıyor. Pedalların konumu biraz daha aşağıda olsaydı çok daha konforlu bir sürüş tecrübesi yaşatabilirdi. Direksiyonun yükseklik ve derinlik ayarı, sürücü koltuğunun yükseklik ayarı ve elektrikli bel destek ayarı da konforu arttırıyor. Ön ve yan görüş açıları sorunsuz olan otomobilde dar arka cam tasarımı geri görüşü kısıtlıyor. Bunun için geri görüş kamerası, özellikle park sırasında imdada yetişiyor.
Test · Fiat Egea Hatchback 1.6 Multijet
Arka koltuklardaki baş mesafesinden ödün verilmemesinde sedan ile aynı olan yükseklik etkili olmuş. Sedan ile benzer yaşam alanı sunabilen Egea HB, öndeki rahat oturma alanını arkada da koruyor. Lounge donanımda arka kolçak da geliyor. Sedandan doğal olarak daha küçük olan bagaj ise lastik tamir kitiyle 440 litre gibi cömert bir alan sunabiliyor.
Test · Fiat Egea Hatchback 1.6 Multijet
Türkiye pazarında yedek lastikle 380 litre olan bagaj ise günlük kullanımlar için hala yeterli alana sahip. Test aracımız, daha önce bu sayfalara konuk olan Ege Sedan 1.6 Multijet ile aynı motor ve şanzımanı paylaşıyor. İlk kalkış anında biraz ağırkanlı olan dizel motor 320 Nm'lik maksimum torka ulaştığı 1750 d/d'ye doğru canlanıyor. Egea HB'nin Sedan ile benzer olan 9,9 saniyelik 0-100 km/s hızlanması ve esneklik verileri de tatmin edici. Bu motorun önceliği yakıt ekonomisi. Sedan'da 5,7 lt/100 km olarak kayda geçen test tüketimini hatchbackte 5,3 lt/100 km olarak tespit ettik. Sürüş dinamiklerine baktığımızda Egea HB'nin sedandan daha "tok" hissettirdiğini söyleyebiliriz.
Test · Fiat Egea Hatchback 1.6 Multijet
Sedana göre süspansiyon ayarlarında değişiklik yapılan hathbackte darbe şiddetine göre tepki veren amortisörler kullanılmış. Bu sayede daha iyi sönümleme sağlayan Egea HB, konfor konusunda sınıfında referans seviyesindeki rakiplerle mücadele edebiliyor. Otomobilin süspansiyon sisteminin ve ses yalıtımının başarısı konforlu bir sürüş sağlıyor. Genel değerlendirmede Egea HB'in sınıfında çok dişli rakipleri olmasına rağmen oldukça güçlü yönleriyle mücadele edebileceği sonucu ortaya çıkıyor.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.