Otomobil dünyasının en ikonik modelleri arasında yer alan Fiat 500’ün, yeni ve tamamen elektrikli versiyonu Türkiye’de satışa sunuldu. Fiat 500e, 42 kWh kapasiteli lityum iyon bataryalarıyla, WLTP normuna göre ortalama 320 km'ye kadar menzil, şarj süresini minimuma indirmek üzere 85 kW hızlı şarj özelliği sunuyor. Şehir otomobili kullanıcılarının günlük işe gidip gelmeleri için gerekli olan ortalama 50 km’lik menzil ise 5 dk’lık hızlı şarj ile dolabiliyor. Yine hızlı şarj özelliğiyle araç 35 dakikada yüzde 80 oranında şarj edilebiliyor. Ayrıca lansmana özel, Mod 3 (Wallbox tipi) kabloya ilave olarak ev tipi prizlere uyumlu Mod 2 şarj kablosunu da sunan yeni Fiat 500e’de 7,4 ve 22 kW'lık Wallbox çözümleri aksesuar ürün gamında satışa sunuluyor. Yeni 500e, 0 km/s'den 100 km/s'ye 9,0 saniyede çıkarken 0 km/s'den 50 km/s'ye 3,1 saniyede ulaşıyor.
Fiat 500e, standart olarak sunduğu Otonom Sürüş Seviye 2 özellikleri ile şehir içi ulaşımda sürücüsüne konfor sağlıyor. Akıllı Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (iACC) ile öndeki aracı takip ederek sabit hızda sürüş sağlarken, acil emniyet freni otomobil, bisiklet veya yayaları algılayarak frenleme yapabiliyor. Şerit Ortalama ve sürüş destek sistemi ise şeritleri aktif olarak takip ederek, aracı şeritleri ortalayacak şekilde konumlandırıyor. FIAT 500e ayrıca Geri Görüş Kamerası, Yorgunluk Asistanı ve Acil Yardım Çağrısı (e-call) gibi fonksiyonları da kullanıcısına sunuyor. FIAT 500e’de yer alan Akıllı Hız Asistanı, Trafik İşareti Algılama sistemiyle birlikte hız sınırı levhalarını tanımlayıp uygulanmasını öneriyor. Şehir İçi Kör Nokta Uyarı Sistemi, aracın kör noktasında bir başka aracı algılaması halinde, aynada beliren sarı ışık ile sürücüsünü uyarıyor. 360° Sensörlerle donatılan Panoramik Park Asistanı aracın dört bir yanını kuş bakışı olarak gözlemleyerek manevralarda risk oluşturabilecek bir engel olması halinde sürücüyü uyarıyor.
Fiat 500e, boyutlarıyla da fark yaratıyor. Geleneksel Fiat 500’den 6 cm daha uzun, 6 cm daha geniş ve 3 cm daha yüksek olan 500e’nin kokpit tasarımı ise 1957’de satışa sunulan ilk nesline gönderme yapıyor. Aracın ince ve geniş tutulan yatay ön konsolu, genişlik algısını arttırırken normalde vites kolunun bulunduğu orta konsolda ise modüler saklama alanları yer alıyor. Vites kolunun yerini piyano tuş takımları alıyor. U-Connect bilgi-eğlence sistemi, kablosuz Apple CarPlay bağlantısı ve Android Auto desteği ile yolculukları daha keyifli bir hale dönüştürüyor. Gelişmiş akıllı telefon desteği sunan sistem, 10,25 inç büyüklüğünde dokunmatik bir ekranla destekleniyor. 500e’nin 10.25 inçlik yüksek çözünürlüklü dokunmatik bilgi-eğlence sistemi ile özel “La Prima” logosu yer alıyor.
Modelde standart olarak sunulan yaşama alanı ve bagajın kullanım kapasitesini kısıtlamayacak şekilde araca entegre edilen JBL Premium sis sistemi; 320 W ses gücüyle teknik ve performans açısından olduğu kadar, gerçek mekan hissi veren sezgisel kullanım özellikleriyle (Müzik Odam, Kayıt Stüdyom, Opera Salonu, Açık Hava Mekanım) de ses deneyimini en üst seviyede yaşatıyor. 500e ayrıca yayaların aracın hareket halinde olduğunu algılayabilmeleri amacıyla araç dışına; İtalyan yönetmen Federico Fellini'nin “Amarcord” filmi için Nino Rota tarafından bestelenen melodisini yayıyor.
Fiat 500e Hatchback ve 3+1 gövde tipleri, panoramik cam tavanıyla dikkat çekerken, Cabrio gövde seçeneği, Fiat Monogram açılır tavan dokumasıyla ilk nesildeki başarılı özellikleri standart olarak sunuyor. Ürün gamının üçüncü gövde seçeneği olan 3+1 ise ismini otomobilin sağ tarafındaki Magic Door olarak adlandırılan üçüncü kapıya sahip olmasından alıyor. 3+1, geriye doğru açılan kapısıyla, arka koltuklara daha kolay erişim sunuyor.