İtalyan markanın şehirlisi 500'ün Popstar, Cult, Sport, ve GQ modelleriyle beraber 500L'nin en üst versiyonu olan Beats Edition da Türkiye'de satışa sunuldu. Tanıtım amacıyla Türkiye sahillerini dolaşan yüzen 500'ler iki hafta boyunca yolculuklarına devam edecek.
Dünyada büyük beğeni gören ve markanın efsane modelleri arasında yer alan, 500'ün Cult versiyonunda yeni 7 inç boyutundaki TFT gösterge paneli, deri döşeme dikkat çekiyor. Ayrıca Cult versiyonunda park sensörleri, sabit cam tavanı, deri direksiyon ve vites topuzu gibi konfor özellikleri; ESC, Hillholder, 7 hava yastığı gibi güvenlik donanımlarıyla öne çıkıyor.1. 2 litrelik 69 HP benzinli motorla satışa sunulan Cult versiyonunda, DualogicTM yarı otomatik şanzıman seçeneği de tercih edilebiliyor. Bu versiyon 50.900 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.
500 Sport'ta ise daha maskülen bir yapı ortaya koyan model, özel tasarım tamponlar, sportif direksiyon simidi ve koltuklar, siyah rengin hakim olduğu iç mekan ve kendisine has 15 inç alaşım jantlar ön plana çıkıyor. Ayrıca otomobilde yine Cult versiyonunda da bulunan 7 inç'lik TFT gösterge paneline de yer verilmiş. Aracın kaputunun altında ise 0.9 Twinair 150 HP güç üreten bir motor bulunuyor. Erkeklerin tercih listelerinde yer alacak Sport versiyonlu Fiat 500, 55.900 TL fiyat etiketine sahip.
Erkek dergisi GQ işlbiriğiyle 500 Sport versiyonunun üzerinde geliştirilen 500 GQ özel serisi, Sport versiyonda sunulanlara ek olarak siyah deri döşeme, 16 inç alaşım jantlar, özel gri-siyah gövde rengi ve B sütununda yer alan GQ logosuna sahip. Yalnızca yıl sonuna kadar üretilecek modelin fiyatı 61.400 TL.
Fiat 500'ün ağabeyi olarak nitelendirebileceğimiz 500L'nin Beats Edition versiyonu da 500 modelinin diğer versiyonları gibi showroomlardaki yerini aldı. Bu modelde odak nokta teknoloji olurken, dış tasarım, , kendine özel mat gri gövde/mat siyah tavan ya da parlak gri gövde/parlak siyah tavan, 17 inç mat siyah alaşımlı jantlar, kırmızı fren kaliperleri ve kırmızı çizgili mat siyah yan aynalarıyla dikkat çekiyor. Kabinde ise yine siyah odaklı bir tasarım göze çarpıyor. Kırmızı dikişli siyah yarı deri koltuklar ve koltuk sırtlarında kırmızı 500 logolarıyla şık gözüken model, konfor ve teknoloji özellikleriyle de sınıfı geçiyor. Dünyaca ünlü ses sistemi üreticisi Beats by Dr. Dre tarafından 500L modeli için özel olarak geliştirilen 520 W'lik ses sisteminin standart olarak sunulduğu 500L Beats Edition'da navigasyon, geri görüş kamerası, ısıtmalı koltuklar, çift bölgeli otomatik klima, 5 inç dokunmatik ekranlı U-Connect sistemi de yerini almış. 65.950 TL fiyat etiketine sahip bu versiyon ibiri benzinli diğeri dizel 2 adet 120 HP'lik motor seçenekleriyle sunuluyor.
Fiat 500 Ailesi'nin yeni modellerinin tanıtımında konuşan Fiat İş Birimi Direktörü Okan Baş, "Fiat, dünyada otomotiv ikonu haline gelmiş efsanevi 500 modelini bir ürün ailesine dönüştürme stratejisi doğrultusunda, yeni modellerle birlikte ürün gamını başarıyla genişletmeye devam ediyor. Bu kapsamda, ilk kez 2014 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Fiat 500 Cult ve Fiat 500L Beats Edition ile birlikte, 500 modelinin Popstar, Sport ve GQ versiyonlarını otomobilseverlerle buluşturmaktan son derece mutluyuz. Markamız farklı segmentlerdeki müşteri beklentilerine cevap veren geniş bir ürün gamına sahip. 500L modelinin, lansmanından bu yana geçen 1 yıllık sürede 4.000 adedin üzerinde satış rakamına ulaşması ve yılın ilk 5 ayında %60'lık payla segmentini domine etmesi, Fiat'ın Türk tüketiciler için ne derece doğru ürünler sunduğunu kanıtlıyor. Fiat 500 Ailesi ile yılın ilk 5 ayında 1.252 adetlik satış rakamına ulaştık. Yeni modellerin de katkısıyla, 2014 sonuna kadar 500 Ailesi'nden 4.000 adet araç satmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda otomobil satışlarımızın yaklaşık %10'luk kısmını 500 Ailesi ile elde edeceğimizi öngörüyoruz" diye konuştu.
500 Denizden Çıktı
Amerika gibi büyük otomobillerin popüler olduğu bir pazarda Fiat 500. Jennifer Lopez ile birlikte reklamların yıldızı olmuştu. Yine de yılda her boyutta 3-4 milyon Truck (kamyonet, pick-up…vb ) satılan bir pazarda 500 gibi büyük abilerinin neredeyse bagajına sığacak bir otomobilin barınmış olması Amerikalıların da Avrupalılaşmaya başladığına işaret. 500'ün Amerika pazarına açılmasını konu alan reklam filminin bir benzerini de İstanbul'da yaşadık. İstanbul Boğazı'nın pek çok bölgesinde su içerisinde olmaması gereken binlerce pislik, atık, lastik görmeye alışkınız. Fakat denizden çıkan cıvıl cıvıl bir Fiat 500 pek çok deniz tutkununu şaşırttığı gibi bizleri de etkiledi. Büyük satış hedefleri olmasa da markaya kattığı imaj kendini hissettirirken, ailenin genişlemesi de rakamların yavaş yavaş yukarıya taşınmasını sağlayacak gibi gözüküyor.