Egzotik hiper otomobil, Ferrari'nin 1967 yılındaki 24 saatlik Daytona yarışındaki başarılarını onurlandırmak için tasarlandı. Daytona SP3, İtalyan markanın trafiğe çıkabilen en güçlü içten yanmalı motora sahip modeli olma unvanını da kazandı.
SP3 Daytona, Flavio Manzoni ve ekibi tarafından tamamen yeniden tasarlanmış bir gövdeye sahip. Ferrari tasarımcıları, 60'lı yıllarda Daytona'ya hakim olan P3/4, P330 ve 412P'nin yuvarlak hatlarından ilham aldı, ancak modern hiper otomobilin daha köşeli kenarları ve daha agresif bir duruşu var.
Ön taraf, 330 P4'e (1967) atıfta bulunan tampon bulunurken, eski Ferrari yarış otomobillerini anımsatan şişkin çamurluklara sahip. LED farlar açılır mekanizmaya sahipken, yine geçmiş modellere atıfta bulunuyor.
Profil, 512 S'den (1969-1970) esinlenen yüzey kaplamaları ile yukarı doğru açılan martı kanadı kapılarla dikkat çekiyor. Çamurluğa monte aynalar, aerodinamiğe yardımcı olurken egzotik görünüme katkıda bulunuyor. Beş kollu jantlar, SP3 Daytona için geliştirilmiş özel Pirelli P Zero Corsa lastikleriyle donatılmış.
Stoplar için yatay LED şerit, karbon fiber difüzörün üzerindeki tüm alanı kaplayan çok sayıda rüzgarlığın içine entegre edilmiş. Ortaya konumlandırılmış çift egzoz çıkışı, V12 motorun sesini iletmeye yardımcı oluyor.
Aerodinamik, SP3 Daytona'nın geliştirilmesinde kilit bir rol oynadı. Ferrari, SP3 Daytona'nın tüm modelleri arasında en iyi aerodinamik değerlere sahip olan model olduğunu iddia ediyor. Bu durum, soğutma ve bastırma kuvveti için akıllı tasarımın yanı sıra mekanik bileşenlerden verimli ısı dağılımı yönetimi için yenilikçi çözümler sayesinde elde edilmiş. Aracın altına yerleştirilmiş hava çıkışları, dikey kanallar aracılığıyla arka kanatlara bağlanarak hava akışını maksimuma çıkarıyor ve yere basma kuvvetini artırıyor.
Kabin tasarımı, sürücünün doğrudan şasiye bağlı koltuklarda oturduğu 60'ların yarış otomobillerinden esinlenilmiş. Sürüş pozisyonu, diğer Ferrari modellerine kıyasla, daha alçakta konumlandırılmış. Gösterge paneli, süet döşemeyle minimalist bir görünüme ve bilgi-eğlence sistemini içeren 16 inçlik kavisli bir dijital gösterge grubuna sahip. Direksiyon simidi, sürücünün ellerini çekmeden aracın fonksiyonlarının yüzde 80'ine erişmesini sağlayan entegre düğmelerle La Ferrari'ye oldukça benziyor.
F140HC kodlu atmosferik 65° V12 6,5 litrelik motor, 812 Competizione'nin motorunu temel alıyor ancak bir dizi yenilik de içeriyor. Ferrari tarafından şimdiye kadar üretilen en güçlü atmosferik motor, 9.250 d/d'da 840 HP güç ve 7.250 d/d'da 697 Nm tork üretiyor. 9.500 d/d'da da devir sınırlayıcı devreye giriyor. Güç, F1 tipi çift kavramalı 7 ileri vitesli şanzıman aracılığıyla arka aksa gönderiliyor.
Daytona SP3 0-100 km/s hıza 2,85 saniyede ve 0-200 km/s hıza ise 7.4 saniyede ulaşırken, azami hızı 340 km/s'yi aşıyor. Bu rakamlar özellikle elektrikli süper spor otomobillerin arasında çok dikkat çekiyor olmasa da, atmosferik motora sahip bir otomobil için hala etkileyici.
Son olarak, önceki Icona modellerinde olduğu gibi SP3 Daytona da sınırlı sayıda üretilecek. Ferrari, her biri 2 milyon Euro artı yerel vergilere mal olan 599 örnek üretecek.