otohaber_logo
MULTIMEDYA
Ferrari 70 yaşında
Ferrari 70 yaşında
1 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

Yazı: Baturhan Boyacılar

Hız, tasarım ve teknoloji ve Formula 1 dersek akla gelen az sayıdaki markadan biri Ferrari'dir. Kurulduğu günden itibaren çizgisinden hiç çıkmayan, hatta özel modellerinde müşterilerini bile kendi seçen marka, 70 yaşını kutluyor.

Otomobil kadar köklü bir geçmişi olan motorsporları, Enzo Ferrari'nin de tutkusuydu. Bay Ferrari, zengin bir ailenin çocuğu değildi. Yüksek okul veya üniversite mezunu da olamadı ama otomobillere ve otomobil yarışlarına olan tutkusu yirmi yaşındayken onu yarış pilotu olmaya itti.

2 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

Enzo Ferrari, ilk yarış aracının direksiyonunda.

Enzo Ferrari ilk olarak Fiat'a iş başvurusu yaptı ama kabul edilmedi. Ardından I. Dünya Savaşı'ndan sonra 1919'da CMN markasında test pilotu olan Enzo Ferrari, 1920'de Alfa Romeo yarış takımına katıldı. Aynı yıl Sicilya'da düzenlenen Targa Florio yarışında ikinci olan Ferrari, 1923'te Modena'da bir atölye kurarak Alfa Romeo ve diğer markaların spor otomobillerinin onarımını ve satışını yaptı.

3 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

Motorsporlarında başarılı bir pilot olarak ünlenen Enzo Ferrari'ye savaş pilotu Francesco Baracca tarafından şahlanan at figürü hediye edildi. Baracca'nın uçağındaki bu figür Ferrari'nin logosu oldu.

Ferrari, 1924'te yeniden Alfa Romeo takımına katıldı ve 1929'da kendi yarış takımı olan Scuderia Ferrari'yi kurdu. Yarış otomobilleri tasarlayan Ferrari'nin yönetiminde 1937'de geliştirilen Alfa Romeo 158 iki dünya şampiyonluğu kazandı. 1938'de Alfa Romeo'nun yarış bölümü müdürlüğüne getirilen Ferrari, o bölümde 1 yıl çalıştı. II. Dünya Savaşı'nda sonra yeniden spor otomobiller geliştirmeye başlayan Enzo Ferrari, ilk Ferrari modeli olan 125 Sport modelini üretmeye başladı.

4 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

18 Şubat 1898'de Modena'da doğan Enzo Ferrari, 14 Ağustos 1988'de öldü.

11 Mayıs 1947'de yola çıkan Tipo 125 Sport'ta görev yapan 1,5 lt hacmindeki V12 motor, 118 HP gücündeydi. 1948'de üretimine başlanan 166 modelinde 89 HP'lik 1995 cc hacminde bir V12 vardı. 180 km/s maksimum hıza ulaşan bu araç, ilk cadde Ferrari'si idi. Ancak hız tutkunları için 166 yeterli olmadığından Ferrari, 1950'de 195 modelinin imalatına başladı. Ferrari 195, 200 km/s'ye ulaşıyordu ve biraz daha sportif bir modeldi.

5 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

Ferrari, 1950'de ilk Formula 1 yarışına katıldı.

1952 yılında üretimine başlanan 250 S modeli aslında 250 model ailesinin öncüsüydü. Efsane olarak tanımlanan 250 ailesinde, Testa Rossa, 250 GT, 250 MM, 250 LM gibi farklı özelliklere sahip 18 farklı model yollara çıktı. Fakat bu modellerin en önemlisi olarak kabul edilen 250 GTO, 1962'de üretilmeye başladı. Arka aksında helezon yayları bulunan bu araçta 290 HP güce sahip V12 motor vardı. Pininfarina imzalı tasarım sahip bu araç, Ferrari'nin büyümesini hızlandırdı.

6 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

1958'de Mike Hawthorn, Ferrari 246 F1 modeliyle Formula 1 şampiyonu oldu.

Ferrari'nin tanınmasında kilit model ise 375 MM oldu. 375 MM, 1953-1954'te 21 adet üretildi. Araçta 340 HP gücünde 4522 cc'lik V12 motor görev yapıyordu. 375 MM, bin km'lik Buenos Aires yarışında birinci oldu. 1967'de yollara çıkan 2+2 kişilik 365 GTC 2+2 modeliyle İtalyan üretici yeni bir sınıfa girdi.

7 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

365 GTB/4 Daytona, 1967'de yollara çıktı. 0-100 km/s hızlanmasını 6,0 saniyede tamamlayan bu araç 280 km/s maksimum hıza ulaşıyordu.

Ferrari'nin performans kavramına daha fazla lüks ve konforu ekleyen 365 GTC modelinde, klima, hidrolik direksiyon ve deri koltuk vardı. Her model için ayrı motor geliştiren ve üreten Ferrari, araçlarını az sayıda imal ettiği için zaman zaman ekonomik daralmalar da yaşıyordu. 1969'da hisselerinin yüzde 50'sini Fiat aldı.

8 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

1962 model Ferrari 250 GTO, 1962, 1963 ve 1964'te GT yarışlarında şampiyon oldu.

Bu ortaklık sayesinde Ferrari'nin hisselerinin değeri artmaya başladı. 1967'de Ferrari, Dino 206 GT modelinin üretimine başladı. Bu model, bağımsız süspansiyon sistemine ve disk frenlere sahipti. Ortadan motorlu olan Dino 206 GT'nin yalıtımı arttırılarak motor sesi ve egzoz sıcaklığının kabine daha az ulaşması sağlandı.

9 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

John Surtees, 1964'te Ferrari 158 F1 modeliyle Formula 1'de şampiyon oldu.

Dino 206 GT, 1968'de yerini 246 GT ve 246 GTS seçeneklerine bıraktı. Dino 246 GT ve GTS'te görev yapan 2,4 lt'lik V6 motor, Lancia Stratos'ta da kullanılıyordu. Yine efsane bir model olan 365 GTB/4 Daytona'da alüminyum alaşımlı yeni V12 motor vardı.

10 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

1967'de Daytona'daki 24 saat yarışlarını 2 adet 330 P4 ve bir adet de 412 P ilk üçte bitirdi.

Önden motorlu ve 2+2 kişilik olan bu model, 0-100 km/s hızlanmasını 6,0 saniyede tamamlayıp 280 km/s'ye ulaşıyordu. 1972'de Ferrari kendi test pistini resmi olarak açtı ve geliştirdiği üretim modellerinin ve F1 araçlarının denemelerini yapmaya başladı.

11 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

Önden V12 motorlu olan Ferrari 275 GTB, 1964 ile 1968 yılları arasında üretildi.

Ferrari, Formula 1 yarışlarında elde ettiği deneyimini yollara taşımaya devam ederken kendisi için ekonomik bir model olan 308 GTB'yi 1975 yılında tanıttı. Silindir başına 4 supaplı V8 motora sahip 308 GTB'nin maksimum hızı 255 km/s idi. 4 farklı model serisinin sonuncusu olan 328 GTS, 1989'a kadar üretildi. 1984'te tanıtılan Testarossa modeli iri cüssesi, kapılarında ve çamurluklarında bulunan hava girişleriyle o güne kadarki en heybetli Ferrari modeli oldu.

12 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

Enzo Ferrari, 1954 yılında kas hastalığından ölen oğlu Alfredo "Dino" Ferrari'nin anısına Dino modelini geliştirdi.

12 silindirli boxer motora sahip olan Testarossa, 290 km/s maksimum hıza ulaşırken bu aracı 512 TR, F512 M izledi. 1984'te üretimi başlayan 288 GTO sıra dışı bir Ferrari idi. 1987'de yani Ferrari'nin 40'ıncı yılına özel olarak F40 modeli geliştirildi. Enzo Ferrari'nin 1988'de ölmesinin ardından Fiat, Ferrari'deki hisselerini yüzde 90'a çıkarttı.

13 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

En solda bulunan Alfredo Dino ile iki mekaniker arasındaki Enzo Ferrari motor montajı yapıyorlar.

İtalyan üreticin ortadan V8 motorlu 348 modelini 1989'da yollara çıkardı. 1995'te 348'in yerini alan F355 ise tam anlamıyla yeniliklerle doluydu. F355'te silindir başına 5 supap vardı ve bu araçta ilk kez F1 otomatik şanzıman da yer alıyordu.

14 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

1975'te Niki Lauda, 312 T ile Formula 1 Dünya Şampiyonu oldu.

F355, yerini önce F360'a, ardından F430 ve 458'e bırakırken ortadan motorlu sporcu geleneği bugün turbo motorlu 488 GTB ile sürüyor. 2005'te 612 Scaglietti, 2006'da 599 GTB yollara çıktı.

15 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

2012'de tanıtılan F12berlinetta'nın 6,3 lt'lik V12 motoru, 4,0 lt ve üstü kategorisinde 2013'te yılın motoru ödülünü aldı. 2016'da markanın ilk dört tekerlekten çekişli modeli olan FF'ten bayrağı devralan GTC4Lusso, Shooting Brake tasarım felsefesine sahip.

16 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

Ferrari'nin en yeni modeli olan 812 Superfast, 2017'de Cenevre'de tanıtıldı.

17 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

2+2 kişilik katlanır metal tavanlı Ferrari California, 2008'de üretilmeye başlandı.

18 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

Günümüzde 488 Challenge'ın yarıştığı Ferrari Challenge'ın ilki 1993'te 348 modeliyle başladı.

19 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

Ferrari tarihinin öne çıkan Formula 1 araçları bir arada.

20 / 32

Ferrari 70 yaşında

Ferrari 70 yaşında

Michael Schumacher

Almanya'nın Hürth şehrinde 1969'da dünyaya gelen Michael Schumacher, 1991'de Jordan takımıyla Formula 1 kariyerine başladı. 1992'de Benetton'a katılan Schumacher, aynı yıl ilk yarışını kazandı. 1994 ve 1995'te 2 şampiyonluk kazanan Alman pilot, 1996'da Scuderia Ferrari takımına geçip 2000 ile 2004 arasında 5 şampiyonluk elde etti. 2013'te Fransa'da Alp Dağları'nda bulunan Meribel kayak merkezinde geçirdiği kaza sonucu yaralandı ve tedavisi sürüyor

21 / 32

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

1948'de üretilmeye başlanan Ferrari 166, ilk cadde Ferrari'si idi.

22 / 32

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

Disk frenli ilk Ferrari olan 250'de 2,9 lt'lik V12 vardı. Bu araç yüksek üretim rakamlarına sahip ilk modeldi.

23 / 32

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

1957 250 GT California Spyder'ın kaputu, bagaj kapağı ve kapıları alüminyumdu. Bu araçta 240 HP'lik V12 vardı.

24 / 32

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

Ferrari 330 özellikle Amerika pazarı için geliştirildi ve bu model 1963 ile 1968 yılları arasında üretildi.

25 / 32

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

Ferrari Dino 308 GT4 2+2 modeli 1973-1980 arasında üretildi. Kardeşi Dino 208 ise 1975'ten sonra yollardaydı.

26 / 32

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

Ferrari Berlinetta Boxer'ın öyküsü 1973'te 365 GT4 BB ile başladı. 512 BB 1976-1981 arasında üretildi.

27 / 32

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

İlk otomatik şanzımanlı Ferrari olan 365 GT4 2+2'yi 400 ve 412 modelleri izledi. Bu model serisi 1972 yılından 1989 yılına kadar üretildi.

28 / 32

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

1975'te 308 GTS'in üretimine başlayan ve 1992'de 328 GTS ile sona eren 308 model ailesinde çeliğe alternatif olarak fiber parçalar da vardı.

29 / 32

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

En sıra dışı Ferrari modellerinden biri olan Testarossa, 1984'te üretilmeye başladı. Ardında 512 TR ve F512 M izledi.

30 / 32

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

1989-1994 yılları arasında üretilen 348'de 3 farklı gövde seçenegi de vardı.

31 / 32

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

456 GT ile başlayıp M 456 GT olarak yoluna devam eden 4 kişilik model, 1992 ile 2003 yılları arasında üretildi.

32 / 32

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

Ferrari tarihinde öne çıkan modeller

2006 ile 2012 arasında üretilen 599 modeli, sunduğu konseptler ve seçeneklerle en çeşitli modeldi.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.