Yeni uygulamaya göre, 1 saatlik sıralamalar yine 3 seans üzerinden geçilecek ancak bu kez, 20 dakikalık ilk bölümde en yavaş 8 pilot elenecek. İkinci bölümde de aynı uygulama geçerli olacak ve 10 dakikalık son seansta mücadele edecek yine 10 pilot kalacak. Bununla birlikte taraftarları memnun etmek için, son seansta, yakıt ikmali yasağı gözönüne alınarak düşük yakıt konfigürasyonu ile sürüş devam edecek. FIA'nın resmi internet sitesinde yayınlanan değişikliklerdeki bir diğer önemli nokta ise, mevcut puanlama sisteminin geçerliliğini koruyor olması. Yani Bernie Ecclestone'un daha önce önerdiği madalya sistemi uygulanmayacak. Her bir aracın asgari ağırlığı, KERS'in getireceği ilave ağırlıkla birlikte 620 kilogram olarak açıklanmıştı. FOTA'nın sistemi kullanmayacağını açıklamasına rağmen, buna gelecek sene de devam edilecek. Bu arada lastik battaniyelerine de izin verilecek. Daha önceki açıklamalara göre tasarruf tedbirleri çerçevesinde bunların yasaklanacağı belirtiliyordu.