Renault, Zoe'yi 2012'de tanıttı ve 2019'daki makyaj herhangi bir güvenlik yeniliği getirmediği için, elektrikli modelin Euro NCAP'in yeni test protokolleri kapsamında en yüksek puanı almasını beklemiyorduk. Ancak, hiç kimse Renault için şimdiye kadarki en kötü sonuç olan sıfır yıldızı da beklemiyordu.
Euro NCAP, Zoe'nin genel olarak çarpışmalarda zayıf koruma sağladığını ve "çarpışma önleme teknolojisinden" yoksun olduğu için zayıf yaya koruması sunduğunu söyledi. Güvenliği artırmak yerine, 2020 makyajının göğüs kafesini ve başı koruyan koltuğa monte yan hava yastığını yalnızca göğüs kafesine özel bir hava yastığıyla değiştirerek işleri daha da kötüleştirdiğini eklediler. Skoru alt üst eden Zoe, Yetişkin Yolcu'da %43, Çocuk Yolcu'da %52, Korunmasız Yol Kullanıcılarında %41 ve Güvenlik Yardımı'nda sadece %14 aldı.
Renault Grubu'nun bir başka tamamen elektrikli otomobili olan Dacia Spring de tek yıldızla kötü bir performans sergiledi. Yaşlanan Renault Kwid'in elektrikli türevi olan Renault City K-ZE ile yakından ilişkili olan Spring, Yetişkin Yolcuda %49, Çocuk Yolcuda %56, Korunmasız Yol Kullanıcılarında %39 ve Güvenlik Yardımı'nda %32'ye ulaştı . Euro NCAP, güvenlik performansını "vasat" çarpışma performansı ve "zayıf" çarpışma önleme teknolojisi ile "kesinlikle sorunlu" olarak nitelendirdi.
Euro NCAP Genel Sekreteri Michiel van Ratingen, yukarıda bahsedilen sonuçlarla ilgili olarak şunları söyledi: "Renault bir zamanlar güvenlikle eş anlamlıydı. Laguna, 2001 yılında beş yıldız alan ilk otomobildi. Ancak ZOE ve Dacia Spring için bu hayal kırıklığı yaratan sonuçlar, grubun elektrikli otomobillere geçişinde güvenliğin artık ikincil öneme geldiğini gösteriyor".
Diğer taraftan güvenlik testine giren 11 otomobilden yedisi beş yıldız aldı. Doğal olarak, Mercedes-Benz EQS elektrikli amiral gemisi, Yetişkin Yolcu'da %96 ve Çocuk Yolcu'da %91, Korunmasız Yol Kullanıcılarında %76 ve Güvenlik Yardımı'nda %80 gibi etkileyici bir puan aldı. Rakip BMW'den iX elektrikli SUV, her kategoride (%91 / %87 / %73 / %81) yüksek puanlar alarak beş yıldızlı kolay bir derece elde etti.
Yeni nesil Nissan Qashqai, Yetişkin Yolcuda %91, Çocuk Yolcuda %91, Korunmasız Yol Kullanıcılarında %70 ve Güvenlik Asistanında %95 rekor kıran birinci sınıf güvenlik performansı sergiledi.
Genesis G70 ve GV70'e gelince, Yetişkin Yolcu (%89) ve Çocuk Yolcuda (%87) aynı puanlara ve Güvenlik Yardımında eşit derecede iyi bir puana (%88-87) sahip.
Skoda Fabia, yüksek puanlara sahip (%85 / %81 / %70 / %71) bütçe dostu güvenlik kahramanlarından biriydi. VW Caddy, segment için şaşırtıcı bir şekilde, hafif ticari araçların ve eşdeğer MPV'lerin son on yılda güvenlik açısından ne kadar başarılı olduğunu gösteren beş yıldız (%84 / %82 / %69 / %79) aldı.
İki tam elektrikli araç, Fiat 500e (%76 / %80 / %67 / %67) ve MG Marvel R SUV (%80 / %75 / %55 / %80) de başarılı oldu ve " övgüye değer" dört yıldız aldı.